NL50 A5s uit bu tegen squeeze

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Villain (15/12) 3bet uit de sb 9%. Squeeze 7%.
      Preflop call ik eerst de fish. Is oke denk ik. Vervolgens 3bet de sb, wat ik al had verwacht. Ik verwacht dta hij dit met een huge range doet en dat mijn hand het daar niet heel slecht tegen doet + ik heb positie. Ik call dus.

Op de flop pik ik een nut fp eb gutshot op. Villain cbet erg groot. We zitten ook vrij deep. Ik verwacht dat een shove het best is aangezien ik hierdoor super veel fe creëer en daarnaast vaak nog voorlig. Tegen JJ-AA heb ik 51%.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($66.60)
      BB ($51.15)
      UTG ($63.30)
      UTG+1 ($58.90)
      CO ($47.75)
      Hero ($73.95)

Dealt to Hero A:club: 5:club:

fold, fold, CO raises to $1.50, Hero calls $1.50, SB raises to $6, fold, fold, Hero calls $4.50

FLOP ($14) 9:club: 8:spade: 7:club:

SB bets $9.50, Hero raises to $67.95 (AI), SB folds

Hero shows A:club: 5:club:

Hero wins $31.40
  • 3 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      looks fine. A5s is een redelijk speelbare hand omdat je er equity mee kan floppen zoals je nu dus deed + dat t blockers heeft naar AK/AQ.

je weet ook dat je villain eigenlijk nooit zn hand verbeterd zal zien worden door de flop, jij kan 77 88 99 JT 89 78 hebben zo diep dus heb je op dit board gigantisch veel FE.

een shove zal zeker profit laten zien :) en t ideale scenario is dat je tegenstander fold zodat je niet hoeft te racen met je coinflip, dus wellplayed, ondanks dat ik denk dat een grote raise waarschijnlijk tzelfde effect zou hebben
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Daar ben ik het dus mee eens.
      Chivaz zei echter:

"Ik denk dat je beter een kleine raise kunt maken en vervolgens callen. Je A is vaak genoeg nog live, dus dan lig je voor op zn range en wil je zn gehele stack erin hebben. Met een kleine raise kan hij nog over je heen shoven."

Hier zit ook waarheid in. Als mijn aas echt live is en hij dus JJ-KK heeft heb ik 52,3% to win.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      je aas zal ook vaak live zijn, maar als je shovet op de flop en hij fold win je 100% van de keren. ben t er compleet mee eens dat als je flop klein raist en vervolgens iemand op de turn/river nog kan laten folden, dat altijd de beste optie zal zijn, maar ik denk dat je dan geen folds meer krijgt gezien SPR en dat t board hem nooit helpt