Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik besluit hier in positie te 3betten met ak. vervolgens callt de bb mijn 3bet (imo vaak 99+) en besluit utg eveneens te callen. AA en KK zouden beide villians denk ik wel reraisen, dus dit is denk ik niet erg realistisch..

flop is zeer goed, dus ik besluit uit te betten. ik wil hier niet potten, omdat ik denk dat ik sowieso voorlig en marginale Ax handjes niet wil laten folden (al betwijfel ik of ze hun trips hier uberhaupt folden) en eventueel jj en qq hier ook nog kunnen callen (omdat ze niet geloven dat ik hier een A heb). ik bet dus iets meer dan de helft van de pot.

turn brengt een flush draw mogelijk (al vraag ik me achter af, wat zou hij dan hier kunnen hebben? AKs, AQs oid), dus ik bet close to the pot. geen idee wat ik hier moet betten, ik had denk ik beter iets van 4,50 ofzo kunnen betten? villian besluit echter te shoven, en ik denk dat ik hier geen kant op kan, aangezien er maar een aantal handjes zijn die me beaten (enkel FH), waardoor ik besluit te callen. ik heb echter wel een aantal vragen, omdat ik behoorlijk zat te kloten met de sizing..

1: Hoeveel bet ik op de flop?
      2: Hoeveel bet ik op de turn?
      3: Kan ik hier ooit folden na zijn shove?

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $11,33
      UTG1:
      $6,65
      Hero:
      $10,32

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , K:diamond:
      UTG1 raises to $0,30, 3 folds, Hero raises to $0,90, 3 folds, BB calls $0,80, UTG1 calls $0,60.

Flop: ($2,75) A:heart: , A:club: , T:diamond: (3 players)
      BB checks, UTG1 checks, Hero bets $1,6, BB calls $1,60, UTG1 folds.

Turn: ($5,95) 8:heart: (2 players)
      BB checks, Hero bets $5,8, BB raises to $8,83 (All-In), Hero calls $2,02 (All-In), BB gets uncalled bet back (All-In).

River: ($21,59) Q:spade: (2 players)

Final Pot: $21,59
  • 2 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik vind sizing op flop goed, iets meer dan 1/2 pot. Turn bet ik eigenlijk maar 4 of zo, zeker niet meer. Zoals je zelf aangeeft zit hij zelden met een fd. En dan nog moet je maar tegen 1 streat beschermen want je zit al op de turn. Als hij hier shoved kan je natuurlijk nooit meer folden. Als je in 3bet potten AK gaat folden op de turn met zo'n grote potten is het zwaar -EV. Je moet hier 2 dollar callen om 18 te winnen, dit is een snapcall natuurlijk.

Pf vind ik trouwens ook goed, 3bet tegen loose villain.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Ik vind sizing op flop goed, iets meer dan 1/2 pot. Turn bet ik eigenlijk maar 4 of zo, zeker niet meer. Zoals je zelf aangeeft zit hij zelden met een fd. En dan nog moet je maar tegen 1 streat beschermen want je zit al op de turn. Als hij hier shoved kan je natuurlijk nooit meer folden. Als je in 3bet potten AK gaat folden op de turn met zo'n grote potten is het zwaar -EV. Je moet hier 2 dollar callen om 18 te winnen, dit is een snapcall natuurlijk.

Pf vind ik trouwens ook goed, 3bet tegen loose villain.
      I agree. De sizing op de turn is inderdaad wat groot, je kan hem hier nog AT of AJ laten folden. Als je wat kleiner bet dan kan je op de river comfortabel all-in gaan. Verder nh :)

Edit: no way dat je hier ooit kunt folden op zijn shove ;)