NL 10 - AK again

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      3bet ik hier wel of niet pf? ik heb wel eens gelezen dat je niet altijd moet 3betten met ak, maar je in positie ook kan flatten, om je range in balans te houden oid? hoe zit dit precies? villian opent vrij tight, dus ik vond flatcallen hier wel een optie..

flop lijkt me easy call. turn checkt villian naar me toe en bet ik iets meer dan halve pot uit. had achteraf wel iets meer mogen zijn voor protectie (1,40$ ?). wat doe ik hier op de river? bet ik nog een keer voor value, of check ik gewoon safe behind?

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $9,85
      Hero:
      $12,13

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:diamond: , K:heart:
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0,30, MP1 folds, Hero calls $0,30, 5 folds.

Flop: ($0,75) A:club: , 9:diamond: , 2:diamond: (2 players)
      UTG2 bets $0,54, Hero calls $0,54.

Turn: ($1,83) T:diamond: (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $1, UTG2 calls $1,00.

River: ($3,83) 9:spade: (2 players)
      UTG2 checks, Hero checks.

Final Pot: $3,83
  • 4 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik zet hem hier eigenlijk altijd wel op AQ/AJ en probeer daar nog lichte value op de river van te halen. Ik zou dus zeker wel niet te groot betten.

Voor de rest well played. AK wil je zeker niet 3betten tegen tighte tegenstander en speelt zeker goed in positie in single raised pot.

turn/flop standaard
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Een flat preflop is wel nice hier. Villain zijn range is niet erg groot en 3bet voor value gaat ook al niet echt tegen een UTG.

Op de flop is een call idd wel std.

Op de turn bet ik 1.3 ofzo vanwege de diamonds.

En op de river kan je idd nog valuebetten tegen AJ/AQ want AT had de turn zeker doorgebet. Dus 1/2 pot river zou wel mooi zijn
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      bedankt voor de comments! turn had inderdaad wel 1,30 gemoeten vanwege de ruiten, maar daar had ik op dat moment kennerlijk weinig ook voor.. river zal ik volgende keer een value bet maken, hij showde uiteindelijk aq.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Een flat preflop is wel nice hier. Villain zijn range is niet erg groot en 3bet voor value gaat ook al niet echt tegen een UTG.

Op de flop is een call idd wel std.

Op de turn bet ik 1.3 ofzo vanwege de diamonds.

En op de river kan je idd nog valuebetten tegen AJ/AQ want AT had de turn zeker doorgebet. Dus 1/2 pot river zou wel mooi zijn
      Ik sluit me hierbij aan. Preflop kan je inderdaad beter flatten omdat je met een een 3bet eigenlijk geen actie zal krijgen van slechter. Op deze manier hou je nu AQ en AJ in zijn range.