Nl 10 - Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      call ik zijn minraise op de flop nog, of geef ik al op na mijn 3bet?

Known players:
      Position:
      Stack
      MP1:
      $7,72
      Hero:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K:heart: , K:diamond:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,10, MP2 folds, Hero raises to $0,50, 4 folds, MP1 calls $0,40.

Flop: ($1,15) J:club: , 9:club: , 8:heart: (2 players)
      MP1 bets $0,1, Hero raises to $0,70, MP1 raises to $1,30, Hero calls $0,60.

Turn: ($3,75) 4:spade: (2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

River: ($3,75) 2:heart: (2 players)
      MP1 bets $0,1, Hero calls $0,10.
  • 6 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ah die minbets, zo irritant. Al is het ook soms zeer nuttige read. Dat het maakt wel extra +EV om tot showdown te komen.

Zijn minbetje, zou ik inderdaad altijd raisen op de flop. Dan minraised hij terug. Folden kan je hier in mijn ogen nooit. Door dat er te vaak draws in zijn range, mindere nuttshanden/of waar je nog redelijke equity tegen hebt.

Callen is lelijk door alle draws en broke gaan is je hand overrrepresten. Moeilijk, als je caled, speel ik het verder wel zelfde, alleen al om zijn hand te zien. Verder zet ik hem op river of op nuts of hand waar je geen value meer van kan halen.
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Ja idd het is of nuts of busted draw.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik raise de flop zeker wel naar $1.2 en as played call ik zijn minraise vanwege de prijs + info.

Als hij daarna de turn checkt bet ik daar wel voor value tegen allerlei draws , tptk.

Ook op de river vind ik zijn minbet erg zwak dus een half pot raise kan geen kwaad denk k
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      villian had hier trouwens setje 9s op de flop. uiteraard even een note van gemaakt!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      villian had hier trouwens setje 9s op de flop. uiteraard even een note van gemaakt!
      okej lol :) . Goed dat je een note maakt iig
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zit hier ook wel wat te twijfelen aan de call op de flop. Sowieso ga ik ook zijn minbet raisen, maar inderdaad ook groter (1.2 is een prima sizing).

Het is nu zo dat hij wel agressief lijkt, dus dan kan ik me nog wel vinden in een call van zijn min -reraise...maar heel vaak is dit echt de nuts tegen fish. Dus ik denk dat ik hier ook vaak gewoon al op de flop fold.

Je kan hier callen voor info...maar die info heb je al. Hij heeft hier gewoon erg vaak een supersterke hand. Als je hier callt...hoe ga je dan ooit naar de showdown gaan zonder je stack te investeren? Want eigenlijk verbaast het me hier dat hij de turn + river niet verderbet. (daarom is het ook een fish ws.).

Dus in deze situatie, tegen zijn agressie, kan ik me vinden in een call. Tegen een passievere speler fold ik hier echt op de flop.
      As played ga ik ook gewoon voor potcontrol en ga ik gewoon callen.