Ik heb geshipt maar wat moet ik ermee?

• pollentier
      pollentier
      Bronze
      Hoi, ik heb voor de eerste keer ferm geshipt in een mtt.

Mijn bankroll was gisteren bij het begin van de dag $449. Ik had nog $50 te goed van laptopgrinder + $215 van een vriend irl die ik geld geleend heb om de 10M te spelen. Dit is dus $714.

Hiermee speelde ik alle MTT's tot 5 dollar omdat ik niet zeker was dat ik ze beatte. (Nuja, ik was wel zeker dat ik ze beatte maar wist niet van de swings af vandaar dat ik extra voorzichtig was). Ik vulde ze aan met 90man KO's en $2.50 regular 90mans. Dat zorgde er wel voor dat mijn avg. BI slechts $2.1 was...

Nu heb ik ineens $2k en ik weet niet wat te doen. Het is mijn doel om op termijn up te moven maar ik ben bang dat ik dagen zal hebben dat ik $250 enzo verlies.

Wat is een goeie cash-out/moving up policy voor mtt spelers als hun bankroll plots zodanig groeit?
      En is het niveau tot $20 een groot verschil met MTT's tot $5?
  • 15 antwoorden
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ik zou toernooien t/m 11$ spelen denk ik, vooral ook vanwege de swings zou ik niet hoger gaan, het zou zonde zijn als je meteen je bankroll er weer doorheen draait. En omdat je zelf al aangeeft dat je niet graag 250 wil verliezen in een dag lijkt me een enigszins conservatief brm voor jou wel het beste. Hoewel erg conservatief is dit volgens mij niet.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Je kan het uitcashen en er iets leuks van doen.
      Je kan het gebruiken om af en toe wat grotere toernooien te spelen
      Je kan volledig upmoven.

Ik zou voor 1 of 2 gaan :)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Niveau zal natuurlijk wel iets stijgen, maar denk niet dat je ineens weinig/geen vissen meer zult overhouden. De fields zijn meestal nog steeds en zul je (zeker in beginfase) nog genoeg visjes overhouden.

Of je een deel wil uitcashen, dat is je eigen mening vind ik.
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      @ BadassBart: idd maar probleem is dat m'n avg. BI dan eigenlijn nog maar rond de $5 ga liggen.

denk dat ik gwn zoals je zegt tot $11 speel en af en toe eens een speciaal tornooitje tot $20 (Big 22 bijvoorbeeld).

Zijn er geen aanbevolen methodes die gebruikt worden zoals 'max je BR verdubbelen met 1 tornooi, rest uitcashen' of 'helft uitcashen van elke vette ship'?
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pollentier
      idd maar probleem is dat m'n avg. BI dan eigenlijn nog maar rond de $5 ga liggen.

denk dat ik gwn zoals je zegt tot $11 speel en af en toe eens een speciaal tornooitje tot $20 (Big 22 bijvoorbeeld).
      Maarja ik zou die kleinere buyins wel blijven spelen, dat vermindert de variantie wel natuurlijk ;)

En af en toe een groot toernooitje is prima natuurlijk, ook altijd leuk om te doen, zolang het bij af en toe blijft is daar niets mis mee
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      ja ga het op die manier aanpakken, ik ga dus niet ineens een avg. BI van $20 aanhouden ineens, zeker niet nu ik al wat rungood heb opgebruikt :pokerface:

thx voor de tips ;) . Als ik toch maar tot $11 ga spelen ga ik toch ook wat uitcashen.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Ik weet niet hoe het zit op je huidige pokerroom, maar wat ook altijd een optie is met zo'n som geld, is een account aanmaken bij één van onze partnerrooms en er zo de hoogst mogelijke first deposit bonus vrijspelen.

Daarnaast kun je dan ook deelnemen in de depositor freerolls en zo jouw bankroll boosten zonder zelf maar iets ingezet te hebben.

Ik geef het maar mee als tip, aangezien - mocht je dan in een downswing komen - je toch nog geld recupereert via de FDB, het VIP-systeem en onze freerolls daar. Daarnaast verdien je dan natuurlijk ook SP's, wat altijd +EV is, omdat je dan onze strategieartikelen en video's kunt bekijken.

Volledig vrijblijvend natuurlijk, maar het is wel een optie die ik persoonlijk zeker zou overwegen.

Succes en gefeliciteerd voor die knappe avond van gisteren :s_cool:
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Dank je, maar ik speel echt niet genoeg om FDB's vrij te spelen en speel ook enkel tornooien/mttsng's.
      Ik heb in het verleden zowel goeie als slechte ervaringen met cashgames gehad en ben ze echt beu.

Toen ik begon met pokeren heb ik overigens al het nodige bonus-whoren gedaan zodat er bitter weinig rooms voor me overblijven om een account aan te maken :p
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      je komt nu sowieso in een downswing, maar zou inderdaad iets upmoven.
    • Samwise90
      Samwise90
      Bronze
      Het feit dat je deze post maakt betekent wel dat je goed bezig bent, de meeste spewen het meteen in de sunday majors weg :P

Ik zou upmoven wat je zegt. En dan vooral de regular shotjes nemen bv de big 22 idd. Het niveau is niet veel hoger in het begin, diep zijn er wel wat meer regs uiteraard.

Dus mooi alles spelen tot 11$ en af en toe een shotje erbij :)

gl
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Als je er geen raad mee weet dan wil ik je in een PM wel mijn rekeningnummer geven ;)

Ff zonder gekheid: ik zou zeggen dat je een flinke hap moet uitcashen om er van te genieten. Als je namelijk met pokergeld ook leuke dingen doet is dat best motiverend :)
    • jessie35555
      jessie35555
      Silver
      Ik cash altijd 25% uit van alle winst boven de $100. Dit laat ik dan op Moneybookers staan en gebruik ik om weer eens mee te kunnen doen aan een actie bij de één of andere pokerroom.

Als ik bij Moneybookers een leuk bedrag heb staan cash ik ook 25% uit naar mijn bankrekening om iets leuks van te doen.
      Ik zou in elk geval nooit ineens veel limieten hoger gaan spelen, hooguit 1 limiet hoger.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Samwise90
      Het feit dat je deze post maakt betekent wel dat je goed bezig bent, de meeste spewen het meteen in de sunday majors weg :P

Ik zou upmoven wat je zegt. En dan vooral de regular shotjes nemen bv de big 22 idd. Het niveau is niet veel hoger in het begin, diep zijn er wel wat meer regs uiteraard.

Dus mooi alles spelen tot 11$ en af en toe een shotje erbij :)

gl
      +1
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Als je er geen raad mee weet dan wil ik je in een PM wel mijn rekeningnummer geven ;)
      Verbaasde me hoe veel posts het nog duurde voordat die kwam :P .
    • pollentier
      pollentier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BaggerSmurf
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Verbaasde me hoe veel posts het nog duurde voordat die kwam :P .
      dit.

thread titel lokte het ook wat uit natuurlijk :f_love: