18-handed SnG $1.50 - in the money

• Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      PokerStars - $1.32+$0.18|200/400 NL (9 max) - Holdem - 3 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: 22,584.00
      BB: 2,095.00
      Hero (BTN): 2,321.00

SB posts ante 25.00, BB posts ante 25.00, Hero posts ante 25.00, SB posts SB 200.00, BB posts BB 400.00

Pre Flop: (675.00) Hero has 8:diamond: Q:heart:

SB calls 2/3 van de keren en alleen als hij hoge kaarten heeft is hij dan bereid om all-in te callen/gaan (ongeveer 17%).
      Edit: BB callt niet als ik push en pusht niet als ik fold

BB is een tight speler, ging iets minder dan 20% van de handen all-in.

Op basis van deze gegevens besloot ik hier all-in te gaan om blinds te stelen. Is dat een verstandig besluit?

(ik ben namelijk benieuwd wat Wizard ICM hiervan zegt, kan iemand het berekenen?)

Hero raises to 2,296.00 and is all-in, fold, BB calls 1,670.00 and is all-in

Flop: (4415.00, 2 players) A:heart: J:club: 3:diamond:

Turn: (4415.00, 2 players) 6:spade:

River: (4415.00, 2 players) 7:spade:

BB shows K:heart: T:diamond: (High Card, Ace) (Pre 66%, Flop 87%, Turn 93%)
      Hero shows 8:diamond: Q:heart: (High Card, Ace) (Pre 34%, Flop 13%, Turn 7%)
      BB wins 4,415.00
  • 7 antwoorden
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Volgens ICM trainer, hebben SB en BB hier een call/push range van 100%, maar beiden bleven (erg) tight spelen als het op aankomt. Vandaar dat ik er besloot om loose te gaan pushen ondanks dat ik hier volgens de trainer pas bij QTo het mag doen.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Tja hangt eigenlijk volledig af van de sb. Als jij bijvoorbeeld fold, pushed hij dan any 2? In dat geval lig je voor in folding war en maakt fold aantrekkelijker.

Ik snap je uitleg niet, maar volgens mij doet hij dit dus niet en dan is dit wel instapush. Je wilt hier echt niet dat bb walk krijgt en tegen de bb all in gaan is zeker geen ramp. Tegen de sb is minder, maar dan sta je er wel heel goed voor om 2des te worden, als je wint

Met stacks van 5k/1.6k

Dus je moet je 2vragen stellen.
      Pushed de sb any 2 als ik fold?
      Called de sb veel als ik push?

Bij ja's=>fold Bij nee's=>push
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      (zie edit in de topic)
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      [quote][i]

Met stacks van 5k/1.6k

Dus je moet je 2vragen stellen.
      Pushed de sb any 2 als ik fold?
      Called de sb veel als ik push?

Bij ja's=>fold Bij nee's=>push[/quote]Dus, SB pusht niet any 2 als ik fold en callt niet als ik push.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Dan is het duidelijke push :P
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Thnxs!

Ik denk het ook dat ik beter sneller moet gaan pushen wanneer een bigstack dat niet doet.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Wederom mijn verontschuldiging dat de thread zolang niet beoordeeld is gerardus. Des al niet te min een paar goede opmerkingen itt.

Tja hangt eigenlijk volledig af van de sb. Als jij bijvoorbeeld fold, pushed hij dan any 2? In dat geval lig je voor in folding war en maakt fold aantrekkelijker.

Waaronder deze van liessens, het is inderdaad zo als de sb minder vaak pushed dat je hier wijder kan gaan pushen aangezien de anderen minder vaak busten.(maar desalniettemin zal hier zoon bigstack zeker nog in veel gevallen gaan pushen)
      Maar ik zou zeker niet te wijd gaan want je hebt nog een prima stack die door deze relatief lage blinds kan in deze eindfase met nog een andere villian die ook zeker short is en vaker zal busten zoals liessens aangaf.

Ik zou hier QTo als bottom nemen maar dit is zeker geen grote fout om hier wat wijder te gaan.