Tijd voor mijn intro...

• ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Ik ben hier nu toch al een beetje actief, dus wordt het eens tijd om mezelf voor te stellen ;) .

Naar pokernormen ben ik al behoorlijk oud (40+) en papa van 2 kindjes. Alhoewel ik poker uiteraard al vrij lang kende, is het pas in 2007 dat ik NLHE ontdekte door wat tornooireportages op TV die je in de late uurtjes al zappend wel eens tegenkwam. Ondertussen verschenen ook wel pokergames voor PC, PDA of PlayStation. Aangezien ik al altijd een zwak heb voor bord/kaart-spellen én voor wiskunde/statistiek/getallen, was mijn interesse rap gewekt. Ik heb toen ook PCB (PokerClub Belgie) ontdekt, waar ik ondertussen wel een regular ben.

Het duurde echter tot begin 2008 vooraleer ik dan toch eens de sprong waagde naar real money play. Ik heb toen 50 euro op Party gestort, met de hoop van het daarmee 6 maand uit te zingen. Ik herinner me nog goed de eerste avond op 5NL: met $5 aan tafel komen, een beetje stressen en een uur later met $2 terug van tafel :) . Dat was meteen ook de enige dag dat ik in het rood stond, want 's anderdaags ontdekte ik de Beginners tafels (die beschikbaar waren voor wie nog geen 90dagen een account had) en het niveau daar was dermate laag, dat ik meteen al winstgevend speelde. Na 6 maand was mijn geld dan ook helemaal niet op, integendeel.

In 2009 ben ik van cashgames compleet overgeschakeld op tornooi poker. Het competitie-aspect (vooral van MTTs) heeft me altijd veel meer aangesproken dan het cashgamen dat toch enkel om geld winnen gaat. Ondertussen begon ik ook op verschillende andere sites: Unibet, PokerStars en FullTilt, waarbij FullTilt toch mijn hoofdsite geworden is.

2010 ging verder op hetzelfde elan waar ik dan ook nog wat op LockPoker gespeeld heb (vooral onder invloed van een pro deal van een PCB ancien). In dit jaar ontdekte ik ook de HU SNGs, die een beetje mijn specialiteit werden. Daarbij behoorden ook de superturbos, en eind 2010 ondervond ik dan zelf ook hoe gevaarlijk variance is, en hoe makkelijk het kan zijn om je eigen strikte bankroll management met voeten te treden. Ik was op PCB al bekend omwille van mijn nitty BRM (ik houd sinds jaar en dag nauwgezet mijn hele BR op alle sites, inclusief cashouts, bij in één grote Excel sheet). Maar in die superturbos slaagde ik er ineens toch in om op enkele weken tijd 80% van mijn bankroll erdoor te draaien. Een deel van het probleem zat er ook in dat ik een bonus aan het clearen was, en downmoven betekent dan natuurlijk dat de bonus trager cleart, dus vertikte ik het maar om lager te gaan spelen, met de gekende gevolgen ;) .

2011 tenslotte werd voor mij het jaar van mijn eigen 'doorbraak' (al is dat een groot woord voor een lowstaker). De eerste maanden was het vooral kwestie van mijn BR terug op te bouwen na het grote verlies eind 2010 (verlies is overigens relatief, omdat ik een vrij agressief cashout plan heb). 2011 was uiteraard ook het jaar van Black Friday, wat een zegen voor mij bleek te zijn. Het dwong me terug naar PartyPoker, en wellicht omdat ik ondertussen ook wel een pak beter geworden was, bleek ik daar wel heel vlot te winnen in MTTs en SNGs. Combineer dat nog met een grote 'rungoot' (ik speelde 15 final tables, waarvan ik er 6 won en 2x tweede werd) en de gevolgen laten zich raden. In 2011 had ik een netto winst die groter was dan in de 3 jaren ervoor samen, en mijn BR (die dus 80% gezakt was eind 2010) ging maar eventjes bijna x20.

Momenteel speel ik nog altijd een beetje vanalles inzake tornooien (maar wel steeds NLHE), maar met nog altijd een overwicht aan HU SNGs. Stakes variëren wat met fieldsizes (omwille van mijn BRM) maar gaan typisch tot max. $11 of $22. Gezien de hele evolutie in Belgenland, plan ik om in 2012 nog enkel legale sites te spelen. Mijn doelstelling is dan initieel vooral om even goed te doen als in 2011, wat niet evident is omdat het niveau op de legale sites (zeker Stars) wel een pak hoger zal zijn dan op Party. Het wordt dan hopelijk ook een jaar waar ik mijn nog ongetwijfeld talrijke leaks hoop te fixen en ik ook van mezelf vind dat ik een goede speler ben :) .

Dit is tenslotte ook waarom ik blij ben van deze site ontdekt te hebben. Ik was al een tijdje op zoek naar een ander nederlandstalig forum waar de nadruk lag op theorie- en strategie-discussies en niet op allerlei randgeleuter. Zelf vind ik de hele theorie rond poker op zijn minst even interessant als het spel zelf spelen. Op het forum hier viel het me dan ook direct op hoeveel strategie-discussies er waren en hoeveel kennis van strategie en theorie er hier te vinden was. Dat er dan ook nog eens zoveel materiaal beschikbaar was, overtuigde me ook om op Poker770 te beginnen via deze site, en ziehier, na 2 dagen ben ik al bijna Gold member :) .

Oh ja, een van mijn leaks, is dat ik zelden compact dingen kan uitleggen, daarom nog voor de TLDR-slachtoffers :

CLIFFNOTES
      * Speel real money poker sinds begin 2008.
      * Sinds 2009 nog enkel tornooipoker, met nadruk op HU SNGs.
      * Stakes tot $22 (al mag ik volgens mijn BRM wel hoger bij SNGs).
      * Vanaf 1/1 nog enkel op legale Belgische sites: initieel dus PokerStars en Poker770.
  • 4 antwoorden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hey viper,

Erg mooie introductietopic en erg leuk om je zo wat beter te leren kennen!

Ook leuk om lezen dat PokerStrategy.com je bevalt, enkel moeten we nog even zien om de problemen bij Poker770 opgelost te krijgen. Ik heb er zelf ook wel wat contacten en zal hen aanspreken om te zien of er misschien nog andere mensen met hetzelfde probleem geconfronteerd worden en of er oplossingen voor bestaan.

Aangezien je bijna Gold bent, neem ik aan dat je er toch nog kunt spelen? Of komt dat vooral door de StrategyPoints die je voor de deposit kreeg? Uiteraard is het plus EV om op Poker770 te spelen en dus StrategyPoints te verzamelen, zodat je toegang krijgt tot meer strategieartikelen en video's. Je kunt dan ook in hogere handbeoordelingsfora terecht, waar er coaches klaar staan om jouw specifieke vragen te beantwoorden. Alleen moet het er natuurlijk ook wel leuk (lagfree) zijn om te spelen, wat momenteel niet echt het geval blijkt te zijn?

In ieder geval een leuk verhaal om lezen. Bovendien is een nitty BRM helemaal geen slechte eigenschap, net integendeel. Agressieve shotjes moeten af en toe wel kunnen, maar 80% van je bankroll is misschien net wat te veel :D

Heb je bij onze andere partnerrooms al accounts? Anders kan het misschien een idee zijn om daar te spelen? Hoe dan ook houden we je op de hoogte mochten er nieuwe .be partners bijkomen, als die jouw voorkeur uitdragen. Je mag me ook altijd toevoegen op skype (PM me dan even), voor verdere vragen of details.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Solid intro. :pokerface: Ben zelf geen blogger, maar ga de jouwe zeker volgen als HUSNG-er :D
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Nice intro! Bolletje, ga het zeker volgen, klinkt veelbelovend!
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      @Tim: klopt, zoals in het andere topic te lezen was, kan ik 770 wél probleemloos op andere machines draaien. Ik speel normaal poker op zowel mijn desktop PC (multi-tablen) als op mijn netbook (single-tablen, typisch in combinatie met wat TV of andere gezinsgezelligheid :) ). 770 kan ik voorlopig dus wel enkel op mijn netbook draaien, en single-tablen gaat dus wel wat trager inzake bonussen clearen of StratPts verzamelen. Het probleem op de desktop is overigens geen lag maar echt totale irresponsiveness, zelfs inloggen is al problematisch.
      Mochten er in de toekomst nog sites een belgische licentie krijgen, en PStrat is een partner, dan is de kans reëel dat ik er ook ga spelen.