check-raise-call-check-raise op flop

• auwake
      auwake
      Bronze
      Hallo allemaal

Ik heb een (beginners)vraagje, ik probeer al een tijdje tight-agressive te spelen maar met het agressive gedeelte wilt het nog niet echt lukken. Op de flop krijg ik nl vaak na een bet een reraise waarna ik moet folden.

Mijn vraag is of het niet beter is op de flop (uit-positie) steeds te checken, je zal dan heel vaak een bet tegenkrijgen die je dan kan callen en vervolgens check je terug. Wanneer je tegenstander dan naar je toe checkt of te laag inzet weet je dat zijn hand zwak is en kan je zelf inzetten. Deze strategie heeft me al een aantal mooie potjes opgeleverd, maar wat denken jullie ervan?

Ben ik een callingstation aan het worden?
  • 5 antwoorden
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door auwake
      Hallo allemaal

Ik heb een (beginners)vraagje, ik probeer al een tijdje tight-agressive te spelen maar met het agressive gedeelte wilt het nog niet echt lukken. Op de flop krijg ik nl vaak na een bet een reraise waarna ik moet folden.

Mijn vraag is of het niet beter is op de flop (uit-positie) steeds te checken, je zal dan heel vaak een bet tegenkrijgen die je dan kan callen en vervolgens check je terug. Wanneer je tegenstander dan naar je toe checkt of te laag inzet weet je dat zijn hand zwak is en kan je zelf inzetten. Deze strategie heeft me al een aantal mooie potjes opgeleverd, maar wat denken jullie ervan?

Ben ik een callingstation aan het worden?
      Oioioi wat een problemen. Ten eerste, ja je bent een callingstation aan het worden. Als je TAG speelt moet jij de aggressor zijn, niet andersom.

Ten tweede, op wat voor soort flops c-bet (continuationbet) je meestal?

Voorbeeld:

Hero is UTG+2 with A :spade: Q :spade:
      SB calls

Flop:

5 :diamond: 7 :diamond: J :heart:

SB checks, Hero bets, SB 3-bets, Hero folds.

Dit is 1 van de meest voorkomende fouten die beginnende spelers maken. Zou je wat handhistories kunnen posten en vervolgens je eigen uitleg geven hierbij? Dit zou al heel veel helpen!
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Ik zou daar AQ ook folden op een 3-bet.... maar ja ik ben dan ook een fish!
      Drawy board en je hebt eigenlijk alleen maar overcards?
    • mrJera
      mrJera
      Bronze
      2-bet*
    • odacha
      odacha
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mrJera
      2-bet*
      Inderdaad.. zowel openposter, als zij die hem proberen te helpen gebruiken verkeerde termen :facepalm:
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      Dit is 1 van de meest voorkomende fouten die beginnende spelers maken. Zou je wat handhistories kunnen posten en vervolgens je eigen uitleg geven hierbij? Dit zou al heel veel helpen!

wat wil je hier mee zeggen? Dat het een fout is te Cbetten, of dat het fout is te folden. Cbet tegen 1 speler is ok, niet tegen >3 ...