26s BB freeplay NL4 partyp.

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      hi all, kspeel weer op partypoker deze week vanwege een bonus dus ik kan converteren.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here) 
      Position:
      Stack
      MP2:
      $1,34
      BU:
      $10,95
      Hero:
      $1,80
      MP1:
      $1,97
      UTG+2:
      $6,27
      SB:
      $1,96
      CO:
      $1,47

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 6:heart: , 2:heart:
      UTG+2 calls $0,04, MP1 calls $0,04, MP2 calls $0,04, MP3 folds, CO calls $0,04, BU calls $0,04, SB calls $0,02, Hero checks.

Flop: ($0,28) T:heart: , K:heart: , 7:heart: (7 players)
      SB checks, Hero bets $0,24, UTG+2 calls $0,24, 2 folds, CO calls $0,24, BU folds, SB calls $0,24.

Turn: ($1,24) 6:club: (4 players)
      SB checks, Hero bets $1,52 (All-In), UTG+2 folds, CO raises to $1,19 (All-In), SB calls $1,52.

River: ($5,47) 8:diamond:

Final Pot: $5,47

Zoals je ziet flop ik een flush, maar het is een hele lage met knettersveel spelers erin. Mijn strategy was om pot te betten voor de turn allin (tenzij daar een harten zou verschijnen natuurlijk - dan check/fold) omdat een 4e harten mijn hele hand verkrachtte en ik het ook prima vind om die pot direct te winnen. Nu wordt ik 3x gecalled en ik weet dat het een hele mooie voor slowplay is, toch de rest erin gemieterd omdat het aantal 3 callers te hoog is dat er blijkbaar niet echt serieus naar gekeken wordt/ gespeeld.

We zagen deze laatst ook met 45 van schoppen tegen AxAs ook al was dat een hogere limiet, maar mijn vraag: mee eens of niet? Ik zie ook weinig andere opties om hem te spelen. hoe hadden jullie deze aangepakt?
  • 16 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      nh
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Nh, als je tegen hogere flush zit; so'll be it
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      vind hem ook wel nice. mss moeilijker als hij op de flop had geraised, wat had je dan gedaan?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      vind hem ook wel nice. mss moeilijker als hij op de flop had geraised, wat had je dan gedaan?
      All in ahja :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke.

andere mogelijkheid en volgens mij beter.

je zit in een 7way pot.

er is mijns inziens een aanzienlijke kans dat iemand een hogere flush heeft.
      maar we weten het niet zeker.
      dit lijkt mij een mooie plek voor een checkraise.

stel iemand bet uit dan checkraisen we hem. pusht hij hier dan is er een goede kans dat we beat zijn.
      verder is het voordeel hier dat we indien hij uitgecheckt wordt we op de turn besluiten om lekker uit te betten. en hem op te geven als er een 4e harten komt.

je hebt hier verre van een echte tophand en dus lijkt het mij dat je hier niet perse voor stacks wilt gaan spelen. ik zou graag eerst meer info hebben in deze unraised pot.
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      Ik ga hier ook marcelhermus zijn line steunen, of toch tenminste protesteren tegen zij die all-in pleiten. Deze moet je kunnen weggooien.

Heb ooit eens de analyse gemaakt voor een table met 9 waar iedereen de flop ziet en er 1 suit valt. Het bleek dat er meer dan 75% kans is dat er iemand anders ook die flush al heeft. Ik geef toe dat de odds wat beter zijn hier omdat er maar 6 ipv 8 tegenstanders zijn en je ook niet de nut low flush hebt (43,53) en AK,AQ,KQ,AJ van villain onwaarschijnlijk is.
      Maar het zou me verbazen als je hier veel meer dan 50 percent hebt dat je de beste/enige flush hebt.

Dat is ook waarom ik marcelhermus zijn line steun, als de villain een flush/ a-high flushdraw heeft bet hij, dan raise je stevig en als hij dan all-in knalt weet je dat hij die flush heeft.Dit valt te prefereren tot zelf betten, omdat je dan door bijna zijn ganse range geraised wordt en nog niet weet waar je staat.

Kortom, je spaart je ganse bankroll als je beat bent (wat itt tot je gevoel best vaak is)

Er zijn echter wel een paar nadelen met deze play
      -als je echt een aggressieve villain hebt durft die pushen met A-high flush draw
      -er zijn enkele handen die door de mazen van het net glippen (75%): A7, misschien 77/A10
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Niet gek gespeeld hoor.

Even serieus: waarom zit je aan tafel met 45 BB? Je stack moet rond de $4 zijn hier als je BSS speelt
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      bwah, meestal heb je hier toch de nuts, nee?
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ben je ook een hoop kwijt voor die informatie check-raise en bij een push folden terwijl hij goed KT heeft die hij wil beschermen tegen die flush en die niet zo nauw kijkt naar die chips voor hem.

Checkraise pompt de pot zo erg ook op dat ik haast niet meer kan folden en de gekregen info is niet zuiver en ik ben van mening dat die op NL2/4 nooit zuiver is.

Dit soort handen is mijn hoofdreden voor mijn midstack trouwens, tis maar twijfelachtig wat ze altijd doen en je kan geen grove fouten maken als je niet meer dan 50BB kan verliezen. plus ik limp reraise nog weleens tegen lui die echt lopen te klooien. handen op rij raisen e.d. die flippen nog weleens door met allin en ik call ze dan wel af, wat ik met 75BB alweer niet doe.

Uitslag was trouwens: LP Ah2d
      MP JhQs

dus hij bleef staan. 3 callers kan goed betekenen dat ze allemaal 1 hartje hebben die hoog genoeg is om te blijven hangen. maar ook een slowplay natuurlijk. van tijd tot tijd verlies je, win je hem heb je verdriedubbelt staat ertegenover.

Ik vond hem ook lastig, checkraise moet je ook altijd maar wachten of er gebet wordt. Die echte grote family pots betten alleen de allersterkste handen uit en de fishes blijven hangen. Ik heb maar wat vaak dat die wordt doorgecheckt omdat iedereen elkaar wantrouwt.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze

ging ik trouwens denk ik allin omdat hij goed een set kan hebben en callen veel profitabeler is voor een hoge flush
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Nh, als je tegen hogere flush zit; so'll be it
      Inderdaad, een vloekske kan er dan wel af ... maar ge moet uw slechte flush toch beschermen tegen sets en single card high flush draws :)
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32

ging ik trouwens denk ik allin omdat hij goed een set kan hebben en callen veel profitabeler is voor een hoge flush
      een set lijkt mij hier niet zo waarschijnlijk gezien die koning en 10.Je zit hier alleszins vaker tegen een flush aan dan een set.Los van wat de betere lijn is denk ik dat er hier velen de waarschijnlijkheid van flush over flush in multiway pots onderschatten
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Nou als de flop 2 flush was geweest en de turn 3flush dan speel ik wel alert. dan geef ik het meer kans.
      Ik heb me daar best vaak vroeger mee in de vingers gesneden en die speel ik vaak 2x over check call of bet, check.
      potcontrol al is dat OOP haast niet mogelijk.

Dan ben ik het met je eens, maar dan is je flopflush eigenlijk best wel waardeloos marcelhermus... Ik vind wel dat je hem moet beschermen. Set is idd onwaarschijnlijk op de laagste kaart na.

heh 7way trouwens :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je kunt hem hier beschermen.

maar ik vind de flush hier ook waardeloos.

het is een enorm marginale spot.

en ik had hem rustiger gespeeld simpelweg omdat ik denk dat je hier normaal gesproken eerder veel verliest dan veel wint.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Vergeet niet dat hij er tenslotte maar midstacked zit eh. Slowdown is dat niet mogelijk ... nooit meer doen trouwens, dat midstacked gedoe.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SonicXT
      Vergeet niet dat hij er tenslotte maar midstacked zit eh. Slowdown is dat niet mogelijk ... nooit meer doen trouwens, dat midstacked gedoe.

denk niet dat het gaat werken hij zit al een paar maand met een midstack en vorige keer konden we hem ook al niet overtuigen.