[18 mans] $3.5 Call/Fold AQs

• jasmar119
      jasmar119
      Bronze
      Ik instacallde eigenlijk met maar 6BB, maar achteraf vroeg ik me toch af of dit de juiste beslissing was met 2 microstacks aan de tafel.
      Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG (1,645)
      UTG+1 (8,572)
      CO (6,840)
      BTN (4,083)
      SB (1,885)
      Hero (BB) (3,975)

Blinds: 300/600 Ante 50

Pre-Flop: (1,200, 6 players) Hero is BB A:diamond: Q:diamond:
      2 folds, CO goes all-in 6,790, 2 folds, Hero goes all-in 3,325
  • 7 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Was de co al tijdje misbruik van deze situatie aan het maken, want hij kan hier heel wide pushen. Echter bij een random speler kan je daar niet vanuit gaan, maar waarschijnlijk had je wel al een read daarover.

Indien hij dus flink druk aan het zetten was, kan je hier wel callen.

Je stack is nu 15.092. Bij winst 26.24. Je moet dus 57.5procent hebben. Dit heb je tegen nadenkende speler die weet dat hij hier kan abusen altijd wel.

Hij zou hier minder dan 16procent moeten pushen(moet handen als KTo, Q9s gaan wegleggen), voor een -EV call. Eigenlijk zie ik zelfs een fish dat zelfs niet doen. Bovendien is dit spot met nog eens pak future ev, want dan kan jij de bubble gaan abusen ipv abused te worden. Enige nadeel is dat er 2posities achter jouw wel dan ongeveer gelijkaardige stack zal zitten, maar het is dan in ieder geval wel +ev situatie waardoor je zeker geen rekening moet houden met edge in deze situatie.

Dus samenvattend gewoon goede snappcall, tenzij het echt nittie fish was, die niks van het spelletje snapt.
    • jasmar119
      jasmar119
      Bronze
      Dat druk zetten door de co viel eigenlijk best wel mee als ik de hh bekijk.

En met die 2 3bb stacks moet je op dit moment eigenlijk geen rekening houden dus ?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ja zeker wel hoor. Je moet 58procent winnen, waar dit op cev slecht 42ofzo zou zijn. Maar je AQs is hier gewoon te sterk voor, als hij iets of wat druk zet.

Maar het is dus hoe je het zelf inschat.

16procent is 66+, A5s+,K9s+,Q9s+,JTs,ATo,KTo,QJo. Verwacht je dat hij looser of tighter pushed. Dit is voor ons zeer moeilijk te oordelen. Dat moet je zelf beetje doen. Ik verwacht altijd wel looser, maar als je denkt van niet, heb je dus nog fold
    • matthijs91
      matthijs91
      Bronze
      Punt is dat je zelf ook vrij short bent (6,5BB) en beide shorties moeten busten voordat jij ITM komt. Als er 1 van de 2 dubbelt zit je er zelf vrij hopeloos bij.
      De kans dat er eentje nog dubbelt is vrij groot. (omdat de BB bij een push van een shortie ATC zou moeten callen en de shortie dus relatief vaak zal winnen)

+ wat liessens zegt over future FE is dit voor mij een call. AJs neig ik naar een fold.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      indrukwekkende analyse Liessens! Ik sluit me hier helemaal bij aan. Je hebt ook alle belangrijke punten genoemd, chapeau!

Wil ik me nog even richten op de average speler hier. Veel spelers zijn op deze limieten vooral bezig met hun eigen hand. Vanuit perspectief van de bigstack kun je hier ongeveer 20% pushen. Daar zitten ook handen als A5 en T9s in. Ik denk dat veel spelers deze handen hier nog folden. Je kunt spelers op deze limieten niet automatisch de credits geven dat ze het spel door en door snappen en weten wanneer ze door 3 man heen zo wide kunnen pushen.

Ik denk dat ze tighter zijn dan zou moeten in dit soort situaties. Ik zou pas handelen naar een 20% pushrange als ik daar aanwijzingen voor had, maar default zou ik hier van een 10-15% pushrange uitgaan van de bigstack.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Dan zou ik nog wel callen. Je wilt gewoon niet een heel stuk wegblinden terwijl je op de shorties wacht, daar kan er best een van verdubbelen. Bovendien, als je wacht tot de twee shorties uit het spel zijn, heb je zelf al zo weinig over dat je ook al vrij snel daarna zult busten. Dit lijkt me een prima hand om een confrontatie aan te gaan. Zulk soort spelers die het spel niet begrijpen gaan ook vaak niet AI preflop hier met QQ+ dus je doet het gewoon heel erg goed tegen zijn range en hebt ook nog eens prima odds. Als het een 9-mans is call je hier sowieso tenzij je een extreme read hebt, je hebt hier een reden nodig om niet te callen i.p.v. een reden om wel te callen. 18-mans speel ik niet maar dan is het denk ik nog een call omdat je beter 1x eerste of tweede kunt worden dan twee keer vierde.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      O het is een 18 mans zie ik nu :D Even niet zien staan, ging ik ook al wel van uit trouwens, anders was het niet van belang dat er al twee shorties waren.