AA postflop IP

• GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      - sopke sitting in seat 1 with €0.93
      - stijnovic sitting in seat 2 with €3.30
      - calfofman sitting in seat 3 with €4.32
      - rpo3a sitting in seat 4 with €4.00
      - forfunplay sitting in seat 5 with €0.78
      - esreveR sitting in seat 6 with €8.08 [Dealer]

sopke posted the small blind - €0.02
      stijnovic posted the big blind - €0.04
      rpo3a posted to play - €0.04

** Dealing card to esreveR: A of k, A of h

calfofman called - €0.04
      rpo3a checked
      forfunplay folded
      esreveR raised - €0.16
      sopke folded
      stijnovic folded
      calfofman folded
      rpo3a called - €0.16

** Dealing the flop: 2 of %, 10 of s, 5 of %
      rpo3a checked
      esreveR bet - €0.08
      rpo3a called - €0.08

** Dealing the turn: 6 of %
      rpo3a went all-in - €3.76
      esreveR called - €3.76

** Dealing the river: 7 of k

rpo3a shows: 3 of %, 4 of k
      esreveR mucks: A of k, A of h
      rpo3a wins €8.00 from the main pot

Moet ik de flop hier gewoon 80% betten? Aangezien hij mijn 4-bet preflop callt dacht ik wel dat dit een redelijk veilige flop was voor mij en zette hem op AT of JJ en dan kon het geen kwaad om wat zwakte te tonen ... dacht ik.

(excuses voor de slechte format, maar kon hem niet converteren)
  • 4 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      allereerst, ik zie hier nergens een 4-bet oid, wat je in je post beschrijft?

preflop raisen naar 20 cent. flop 2/3 tot 3/4 pot uitbetten (ik kan door je format niet lezen of de flop flush drawy is of niet. zoja, dan zou je 3/4 kunnen betten). als villian vervolgens op de turn shoved ga ik hier wel folden. hij kan hier 2 paar gehit hebben, maar een set zou ook prima kunnen en daar lig je dus ruim op achter.

as played is het al helemaal een easy fold, omdat je nog nauwelijks geld in de pot hebt geinvesteerd. pf dus gewoon 4 bb + 1 bb voor elke limper (vanuit late positie zou je 3bb kunnen openen) en flop hier gewoon 2/3 tot 3/4 uitbetten. checkt villian de turn, bet ik hier nog een keer 3/4 uit. donkshoved hij, dan fold ik..
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Het is inderdaad niet erg makkelijk te beoordelen aangezien het niet duidelijk is of er een FD ligt of niet én wat voor spelers er in de pots zitten (stats bedoel ik dan).

Maar...een aantal zaken zijn toch erg handig om mee te nemen. Je preflop raise is te klein. Er is een extra blind en een limper, dus preflop maak je er dan 0.24c van. Het lijkt een klein verschil, maar de pot is dan wel een stuk groter op elke volgende straat.

Op de flop bet je vervolgens 0.08c in een pot van ongeveer 0.38c?? Dat is natuurlijk wel érg klein en zo geef je heel veel handen een prima prijs om nog een keer te callen. Je geeft wel zelf al prima aan wat je anders moest doen, namelijk 75-80% van de pot betten.

Hoe dan ook...het hangt hier echt van Villain af of ik zijn turnbet call of niet. Ik denk dat ik 'm hier wel call eerlijk gezegd. Zijn play ziet er al erg fishy uit, jouw bet op de flop komt ook erg zwak over op hem en hij kan hier nog AT/KT overplayen of JJ/QQ bv.
      Als ik nu stats zou hebben dat villain eerder passief is, dan neig ik eerder naar een fold.
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Bedankt voor de beoordeling.

Nog even een vraagje over de preflop raise. Mis ik op lange termijn niet aan value als ik in late positie met één limper 6BB raise tegen handen zoals AT?

En op de turn had ik waarschijnlijk wel kunnen/moeten folden aangezien een flush ook een mogelijkheid was geweest op de turn. Dus volgende keer meer vol laten betalen.

AA wilde gisteren niet echt meewerken. 5x all-in verloren waarvan deze, 3x preflop all-in (tegen TT, 44 en JJ) en eentje die met top pair (J 7) all-in ging op de flop en zijn 2e pair kreeg op de turn.

Dat is het ambetante aan die limiet, daar gaan ze zo makkelijk all-in dat AA folden erg moeilijk wordt (voor mij althans).
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Preflop was er inderdaad maar één limper, maar er was ook iemand die een dead blind had gepost, dus dat telt ook als limper. De pot is daardoor al groter, en daarom moet je raise ook groter zijn. Dus nee, je zal zeker geen value missen door groter te raisen.

AA is op lange termijn zeker een winnende hand, maar op korte termijn is het geen gegarandeerde winnaar. (jammer genoeg)

Handen waarbij het preflop all-in gaat zijn altijd goed, handen die je postflop moet spelen kan je eventueel posten, misschien vinden we nog wel wat foutjes.