Nieuwe methode voor het toekennen van VPP

• m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Op 1 januari 2012 wijzigt PokerStars de manier waarop VIP Player Points (VPP) worden toegekend aan onze ringgametafels.
      De VPP die toegekend worden in de ringgames werden altijd gelijkelijk verdeeld over alle spelers die ingedeeld waren in de hand. De nieuwe methode verdeelt de VPP over de spelers gebaseerd op hun bijdrage aan de pot.

In het voorbeeld hieronder wordt de wijziging verduidelijkt:
      Vijf spelers worden ingedeeld in een hand aan een $ 1/$ 2 No Limit Hold'em-tafel.

Pre-flop:
      Speler 1 raiset naar $ 6
      Speler 2 foldt
      Speler 3 foldt
      Speler 4 ( de kleine blind van $ 1) callt
      Speler 5 ( de grote blind van $ 2) callt
      Post-flop:
      Speler 4 bet $ 9
      Speler 5 gaat all-in voor $ 21
      Speler 1 foldt
      Speler 4 callt

De rest van de kaarten wordt gedeeld, en de pot van $ 60 wordt gewonnen door speler 4.
      De pot is in totaal $ 60. Speler 4 en 5 hebben beiden $ 27 bijgedragen, en speler 1 heeft $ 6 bijgedragen. De totale rake bedraagt $ 3, en er worden dus 16,5 VPP toegekend.
      Volgens de oude methode zouden alle vijf de spelers een gelijk deel van de punten krijgen, dus 16,5 / 5 = 3,3 VPP.

Volgens de nieuwe methode worden de VPP als volgt verdeeld:
      Speler 1 heeft $ 6 bijgedragen (10% van de pot) en krijgt dus 1,65 VPP.
      Speler 2 heeft $ 0 bijgedragen (0% van de pot) en krijgt dus 0 VPP.
      Speler 3 heeft $ 0 bijgedragen (0% van de pot) en krijgt dus 0 VPP.
      Speler 4 heeft $ 27 bijgedragen (45% van de pot) en krijgt dus 7,43 VPP.
      Speler 5 heeft $ 27 bijgedragen (45% van de pot) en krijgt dus 7,43 VPP.

meer info

Eigenlijk is dit systeem wel eerlijker... wat vinden jullie?
  • 16 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Zal het veel uitmaken vraag ik me dan af?

En dan kijk ik puur vanuit mijn oogpunt als FL speler ;)
    • AdJag
      AdJag
      Gold
      Is bij Party ook zo sinds enkele maanden en het scheelt enorm als je een grinder bent die slechts weinig handen speelt...
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Zat er wel aan te komen. Steeds meer rooms schakelen over naar deze vorm van rakeback. Ik zou wel eens willen weten hoe ieder type speler daadwerkelijk beinvloedt wordt door deze manier van rakeback berekenen. Hoor een boel mensen klagen, maar kan weinig/geen harde cijfers vinden. Ik zou bijna weer even 24 tafels MSS gaan spelen om het te kunnen vergelijken :) .
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ja want normaliter krijg je ook VPP als je foldt... een TAG-er kon zo toch nog profiteren van zijn speelstijl als hij aan 16 tafels zit. Voor mij zou het wel veel kunnen schelen omdat je met PLO in veel grote potten zit en vaak maar in 2 of 3 way... de rest die ultratight speelt binkt zo lekker mee terwijl wij de rake betalen ;)
    • Rafke01
      Rafke01
      Bronze
      weer een reden minder voor mij om cashgames te spelen, ben er niet zo goed in, en nu nemen ze dat er ook nog is uit
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Maakt mij niet heel erg veel uit, als ik er achter kom dat het heel erg in mijn nadeel is zeg ik gedag tegen Stars en ga ik wel op een andere room spelen. :rolleyes:
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Zal het veel uitmaken vraag ik me dan af?

En dan kijk ik puur vanuit mijn oogpunt als FL speler ;)
      Voor foldende rakebackgrindende spelers zeker wel

Ikzelf speel als ik cashgame meestal spewy en sowieso vrij actief, dus die paar keer dat ik cashgame zal ik wsl 1,75x aan rakeback krijgen
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb je denk ik toch verkeerd beeld van FL ;) .

Je zit juist erg vaak in handen en je ziet ook veel de SD dus ik denk dat het voor mij niet eens veel zal maken als het al niet voordelig is voor een FL speler.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Het is altijd 0 EV verschil per tafel, het gaat per speler, dus als de hele tafel FLHE speelt kan het nooit in het voordeel of nadeel voor een hele pokersoort zijn aangezien dezelfde VPP over de tafel wordt verdeeld

Maar dus voor meer spelende spelers zal het meer opleveren en de rustig achteroverhangende mensen zal het minder opleveren
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Het is eerlijker iig... het zorgt ervoor dat fishes zoals ik meer krijgen omdat ze meer genereren... :)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Het is altijd 0 EV verschil per tafel, het gaat per speler, dus als de hele tafel FLHE speelt kan het nooit in het voordeel of nadeel voor een hele pokersoort zijn aangezien dezelfde VPP over de tafel wordt verdeeld

Maar dus voor meer spelende spelers zal het meer opleveren en de rustig achteroverhangende mensen zal het minder opleveren
      Snap er niet veel van wat je zegt maar het zal wel kloppen ;) . Ik zie op 2 januari wel wat de gevolgen zijn......
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Gewoon denken als je meer dan de gemiddelde speler op JOUW tafel geld in de pot stopt (dus meestal is dat gelijk aan meer potten spelen) is het +EV anders -EV of even EV als je precies hetzelfde aantal potten speelt als de gemiddelde speler op JOUW tafel
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      ik heb eens gekeken hoe het mijn rake zou beïnvloeden. Ik heb nog niet zo veel gespeeld op Pokerstars dit jaar maar ik heb zo'n $953 aan rake betaald. Volgens het nieuwe systeem zou het zo ongeveer 930 geweest zijn dus zo'n 2,5% verschil.

Als ik kijk naar hoeveel ik zou betalen met het WTA systeem kom ik op $1002 dus voor mij mogen ze dit systeem wel invoeren.

Als je voor jezelf ook eens wilt nakijken hoeveel je volgens elk syspeem betaald zou hebben -> http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=30632888&postcount=901
    • Varune
      Varune
      Silver
      Wel leuk hoe stars 't goedkoper eruit laat zien, door 5-> 4,5% te maken. Maar door wat andere dingen 't uiteindelijk weer meer is geloof ik. :/
    • Pasensi
      Pasensi
      Bronze
      thx voor handige post

Indien de query correct is zal WTA blijkbaar ook voor mij een bevorderende aanpassing zijn.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Da's balen. Nou moeten alle TAG-strategie-artikelen worden herschreven...

Straks moet ik nog LAG gaan spelen :s_cool: