NL100 A3s fd oop facing raise

• Varune
      Varune
      Silver
      20/8 stats van villian, vrij passive, wel klein sample.
      Flop is wel gunstig voor me, dus standaard cbet blabla.
      Alleen raist villian me en ik zit oop, callen leek me m'n hand open leggen dus raisde ik maar.

rare vond ik eigenlijk dat hij m'n 3bet callde op de flop, en niet pushte om verder te protecten wat hij ook mocht hebben.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      BU:
      $217.80
      SB:
      $39.00
      BB:
      $134.50
      MP2:
      $51.50
      MP3 (Hero):
      $133.65
      CO:
      $138.00

Preflop: Hero is MP3 with 3, A.
      MP2 folds, Hero raises to $3.00, CO calls $3.00, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($7.5) 4, J, 8 (2 players)
      Hero bets $5.00, CO raises to $14.00, Hero raises to $35.00, CO calls $21.00.

Turn: ($77.5) 3 (2 players)
      [COLOR=red]Hero ?
  • 3 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      All in dan maar op de turn lijkt me.
      Check/fold of check/call is toch geen optie hier :f_eek:

Misschien heeft ie ook wel een flushdraw of mogelijk een straightdraw.
      Bovendien geeft die 3 extra outs, mocht hij toppair hebben ( als hij die al niet fold op de turn ).

Verder is a3suited uit mp3 raisen wel te loose imo.
    • Varune
      Varune
      Silver
      5 extra outs in dat geval :) (+2x 3)

Maar ben 't wel met je eens idd, A3s MP raisen is vrij loose. Vooral met fish behind like this one.

Turn maakte ik zelf een kleine bet 33 ofzo uit m'n hoofd om nog 'cheap' de river te zien tegen zo'n passive gast.
      Verwacht hem trouwens niet vaak met een draw hier te zien, omdat hij al zo passive is, zal hij wss niet vaak draws raisen en omdat ik al de draw naar de nutflush heb is 't nog onwaarschijnlijker.

moest eigenlijk flop gewoon callen lijkt me. En op een kleine bet turn nog weer callen.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Die hand openen vind ik prima hoor. Je kunt ook folden maar suited azen openen is altijd een prima optie omdat het postflop redelijk speelbaar is.

Op de flop tegen zo'n passieve gast kun je ook prima callen op de flop. 3betten is wel een optie maar dan zou ik wel 3betten zodat je een redelijke shove over houdt voor de turn. Je kunt bijvoorbeeld ook voor een call op de flop gaan en dan de turn check/shoven omdat je zijn draws wel dominated heb (+extra outs als je behind bent).

Meestal zou ik het dus passief houden omdat bij zo'n passieve tegenstander zal het vaak om een sterke range gaan. Call flop en check/call turn is een optie maar het is wel wat annoying om zo een sterke draw zo te spelen. Tegen een agressieve tegenstander zou ik ook de actie pushen.

Omdat je toch tegen een redelijke unknown zit vind ik zoals je het hebt gespeeld op de flop niet slecht, maar dan zou ik toch de flop wat groter maken zodat je een betere shove over houdt op de turn. As played ship turn I guess, weinig anders dat je kunt doen.