Laptop poker

• mrJera
      mrJera
      Bronze
      Ik ga op kamers en kan om die reden niet meer volstaan met een desktop.
      Nu zoek ik een laptop, die ik alleen ga gebruiken voor de standaard school dingen en poker.

Ik neem aan dat ik hiervoor geen superlaptop nodig heb en een relatief goedkope laptop volstaat. De grootte van de laptop mag max 15" zijn.

Hebben jullie enige suggesties? Het liefst bij een winkel waar ik ook daadwerkelijk naar toe kan gaan.

Alvast beste wensen !
  • 20 antwoorden
    • benyounes1
      benyounes1
      Bronze
      ene met stevige toetsen die er ni uitvliegen na suckoutbash
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Waarom max 15", 17" is niet veel ongemakkelijker mee te nemen imo en het is toch wel leuker pokeren met dat net iets groter scherm.

Van pc's ken ik niet veel, maar denk dat je voor 500-600€ tegenwoordig toch een degelijke pc van een goed merk moet kunnen hebben in winkels als Saturn/Mediamarkt. Zou gewoon eens vergelijken in elektronicawinkels ook.

Heb zelf anderhalf jaar men laptop gekocht. Acer aspire en ben er content van. Doe er al men schoolwerk mee, speel er poker op en heb bijna nog geen klachten gehad! Betaalde toen 600€.

Specs van de pc zijn wrs wel kut, maar alles werkt en gaat snel genoeg, dus ik ben content.
    • KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      weet ook niet zoooo veel van pc's maar als ik je toch een tip mag geven, neem geen packard bell.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Oorspronkelijk gepost door mrJera
      Ik ga op kamers en kan om die reden niet meer volstaan met een desktop.

Hmmm?
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      2 bij 2 :coolface:
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik weet ook niet veel van laptops, maar neem maar van mij aan dat je met beetje "normale" laptop de gewone standaard zaken en poker wel kunt doen. Hiervoor hoef je echt niet het nieuwste van het nieuwste te hebben.
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Op de goedkoopste laptop kan je tegenwoordig prima pokeren.

Ik gebruik zelf een 17" Laptop met 6GB Geheugen en Quadcore (Ruime overkill)

Ik zou alleen zelf wel een 17" nemen. Kan je mooi 6 tafels prima naast elkaar spelen met HUD ;)

Als het je allemaal niet zo uitmaakt. Zou ik lekker eens op http://tweakers.net/pricewatch/ kijken en hier kan je direct zien waar ze goedkoop te koop zijn. Maar voor alleen pokeren en beetje internetten kan je elke laptop wel gebruiken die nu te koop is.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Laptop + HDMI-aansluiting + HDMI-TV + Toetsenbord + muis (+ extra om stuk te gooien) en je hebt een prima game-pc.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Pokersoftware vraagt niet zo heel veel van je computer. Tenzij je meer dan 12 tafels tegelijk gaat spelen zal vrijwel iedere notebook die momenteel te koop is wel voldoen.

Aangezien ik zelf van plan ben om mijn computer te gaan upgraden, soms veel tafels speel en een HUD gebruik heb ik onlangs contact opgenomen met PokerStars en de makers van Holdem Manager 2 en PokerTracker 4. Ik heb bij hen geinformeerd welke hardware in welke mate van invloed is op hun software. Wat pokersoftware betreft heb je voornamelijk baat bij een goede processor en veel geheugen. Wat trackingsoftware betreft geldt ook een goede processor (bij voorkeur 4 cores), veel geheugen (minimaal 4GB, liever 6 of 8) maar vooral ook een SSD (Solid State Disk). Het schrijven naar en lezen uit de database is erg harddisk intensief en vaak is dit het langzaamste onderdeel in een notebook. Een goede videokaart is eigenlijk niet van belang voor pokeren. Alle ontwikkelaars gaven aan geen gebruik te maken van de extra mogelijkheden van geavanceerde videochips.

Mijn advies zou zijn om op zoek te gaan naar een notebook met minimaal een Intel Core i5 processor, 4/6/8 GB DDR3 geheugen (afhankelijk van je budget) en een S-ATA3 SSD harddisk. Videokaart maakt niet zo heel veel uit maar bij voorkeur één die eigen geheugen heeft en niet een gedeelte van het RAM geheugen gebruikt.

Veel succes!

P.S. Ik zou echt voor een 17" notebook gaan. Alternatief zou je op je kamer een losse grote monitor of een TV (vaak minder scherp) op je notebook aan kunnen sluiten voor meer beeldoppervlak.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Je moet er wel aan denken dat het bij progs als holdem manager wel eens zwaar kan gaan worden ;)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Je moet er wel aan denken dat het bij progs als holdem manager wel eens zwaar kan gaan worden ;)
      Enkel als je een groot deel van je database wil aanspreken. Als je gewoon elke maand je results wilt bekijken enzo, dan zal het echt niet zo zwaar zijn hoor.

Heb zelf een kutprocessor (T4400 ofzo) en met beetje geduld voor bv jaaroverzichten of 100k hands kan je gerust met een normale laptop HEM gebruiken..
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Zulke bullshit zoals 6 tot 8GB geheugen etc I lol'd.

Koop gewoon een dekstopje joh, vele malen fijner voor poker.

En in een 15" ga je sowieso teleurgesteld raken, niet qua prestaties maar als ik 4 tafels wil tilen met HUD kan ik al nauwelijks nog wat lezen.
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      My SSD is faster then your HDD :coolface:
      Nooit meer iets anders...
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Shark774
      Zulke bullshit zoals 6 tot 8GB geheugen etc I lol'd.
      Bedankt voor je goede argumenten en heldere uitleg. Heeft TS heel veel aan.

Zeker in geval TS een notebook gaat kopen waar over het algemeen langzamere harddisks in zitten kan het geen kwaad boven de 4GB geheugen te gaan zitten. Hoe minder er in je langzame swapfile gezet wordt hoe beter. Mocht blijken dat je notebook het 4GB+ RAM geheugen niet als RAM geheugen nodig heeft dan kun je een RAM-drive maken en hier je pagefile in plaatsen. Daarnaast heeft het zeker voordelen om veel RAM te hebben in geval je grote databases wilt houden in HEM2/PT4. Gezien de huidige RAM prijzen zou ik zeker voor 6/8GB gaan. Vooruitzichten voor 2012 zijn dat RAM weer duurder gaat worden net als met gewone HD's enige tijd geleden gebeurd is.

Maar je hoeft me niet op mijn woord te geloven: Lees bijvoorbeeld het artikel op Toms Hardware maar eens (LINK). De moeite van het lezen waard als je geïnteresseerd bent in een RAM-upgrade.

De keus is en blijft natuurlijk aan TS. Het enige wat ik hier doe is mijn visie geven. Afhankelijk van TS zijn bugdet is het imo prijs/prestatie-wijs gezien momenteel de moeite waard om 6-8GB RAM aan te schaffen.
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Ben het met Pstrats eens :)
    • daanvdw
      daanvdw
      Bronze
      ik vind persoonlijk dat je aankopen als een laptop beter wat langer spaart en een iets zwaardere laptop koopt. vaak heb je problemen bij goedkopere laptops met oververhitting en batterij. wat schermgrootte betreft is een meestal wel een ingang voorzien voor een extra monitor, die je later eventueel kan aanschaffen en voorlopig op een 15 inch scherm spelen. zelfs met maar 6 tafels, zijn hud al moeilijk leesbaar, zoals eerder al vermeld.
      verder heb ik zelf een ASUS laptop en maten van mij ook. kan deze ten sterkste aanraden, prestatievermogen is over 3 jaar tijd nog altijd optimaal. heb er een 24 inch scherm (150 euro) op aangesloten en werkt perfect.
      ook wil je toch zeker een numpad, dus is 15,6 inch een minimum. als ik e link van toxic mag gebuiken, lijkt volgende me wel ideaal voor jouw, deels afgaande op mijn persoonlijke mening nat ;)

http://tweakers.net/pricewatch/296211/asus-k53sc-sx404v.html#tab:info

enige minpunt is de schermresolutie, maar zoals eerder vermeld is dat met 15 inch laptops altijd wel een probleem.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ken er ook niet veel van, enige wat ik kan zeggen is wat mijn ervaringen zijn.
      Heb acer gekocht, ook redelijk zware (i5 processor, 4gb ddr3 etc) maar ben teleurgesteld in de bijkomende problemen die ik niet verwacht had. Hiervoor zou ik dus niet net als mij een Acer kopen, maar gaan voor ofwel (if you got money) een macbook, ofwel een merk met goeie naam zoals Asus.

De problemen die ik heb ondervonden zijn, kapotte ventilator, output muziek die kapot gaat, batterij die na kleine 4 maand al meer dan de helft maar meegaat.

Overigens ben ik ook geen fan van 17 inch, 15 inch (ik heb 15.6) is ideaal qua lang op werken of spelen en ook om mee te nemen. Zou dit dus zeker aanraden :)

Xeno
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      15,6 is echt fijn, speel er altijd 6 tafeltjes op en de hud is prima leesbaar, ik heb dan ook goede ogen. =) Mijn Compaq laptop werkt na 3 jaar nog prima, zelfs nog nooit een klein probleempje mee gehad!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Mijn acer heeft een glas water op toetsenbord overleefd!
      Als elke persoon zijn goeie ervaring met zijn laptop verteld, dan heeft OP er ook niets aan vrees ik.. x)
    • 1
    • 2