NL200 KJs in CO vs agro btn die me 3bet

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      BTN speelt erg agro 15-10 met wtsd van 10% en agg van 6.5 hij 3bet 15% op de btn-

Is callen hier een optie? Ik wou graag initatief houden en lig natuurlijk ruim voor op zijn 3bet range, fold2 4bet heb ik nog niet echt sample genoeg voor.

flop besluit ik voor een check raise te gaan omdat hij zijn gehele range hier zal bluffen als ik naar hem toe check. Als ik donk fold die alle midpairs en draws.

Wat is de juist play om J high flop en wat als je compleet missed? nu is het een redelijke no brainer

UTG+2: $203.20 (101.6 bb)
      MP1: $230.35 (115.2 bb)
      MP2: $49.30 (24.7 bb)
      MP3: $52.75 (26.4 bb)
      Hero (CO): $200 (100 bb)
      BTN: $464.27 (232.1 bb)
      SB: $115.24 (57.6 bb)
      BB: $234.35 (117.2 bb)
      UTG: $200 (100 bb)
      UTG+1: $71 (35.5 bb)

Preflop: Hero is CO with Q:club: K:club:
      6 folds, Hero raises to $5.25, BTN raises to $17, 2 folds, Hero raises to $40, BTN calls $23

Flop: ($83) 2:spade: 2:heart: K:heart: (2 players)
      Hero checks, BTN bets $44, Hero raises to $160 and is all-in,
  • 5 antwoorden
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Is callen hier een optie?

tegen zon grote range kun je wel callen, maar dan moet je wel bereid zijn om hem op flops te outplayen waar je mist. alleen actie geven als je hit zal denk ik niet profitabel genoeg zijn omdat je vaker mist dan hit. bovendien zal hij wel cbetten als jullie beide missen waar jij dan vaak op fold.

flop besluit ik voor een check raise te gaan omdat hij zijn gehele range hier zal bluffen als ik naar hem toe check. Als ik donk fold die alle midpairs en draws.

ik zou de flop gewoon c/c spelen zodat je nog blufs in zijn range kunt houden.
      anders krijg je alleen maar actie van beter.

Wat is de juist play om J high flop en wat als je compleet missed? nu is het een redelijke no brainer
      denk dat je dan beter c/f kunt spelen omdat zijn 4bet calling range zal bestaan uit 1010+ en soms aq/ak. je laat dan alleen aq/ak folden maar 1010/jj/qq/kk/aa zullen niet folden op cbet.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ik speelde op de flop geen check call omdat ik hem nooit een 2nd barrel zie vuren als bluf, de pot zal op de turn zo groot zijn dat hij 0 FE heeft nadat ik zijn cbet heb gecalled.

Met een check raise heb je toch juist meer kans dat hij bv met fd of een pair lager als een kings gaat callen omdat ik hem toch nog iets van odds geef.

Ik ben dus nog niet overtuigd om check/call te spelen op deze flop :D
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      ik denk dat hij jou soms wel op qq/jj kan zetten dus 1 x wil check callen.
      dus op turn heeft hij nog wel wat fold E met $120 bet in $160 pot.

bovendien zal hij nooit fd hebben tenzij hij met aq een 4bet callt.

en stel dat hij niet barrelt op turn kan je het toch zelf op de river erin leggen? dan heb je meer kans dat mindere handen toch gaan callen dan nu.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ok ik ben overtuigd, idd fd zitten helemaal niet in zijn range of in ieder geval 1 a 2 combo's. Ik blijf altijd beetje FD freak maar als je handreading verbeterd en in combo's denkt zie je dat het nu niet echt aan de orde is die FD. Jammere is dat ik dat achteraf dan wel inzie als jij het zegt maar aan tafel mis ik die skills nog :(

De pot lijkt al wel groot maar er is op de turn nog voldoende achter dat hij denkt FE te hebben tegen TT-QQ

Je hebt weer helemaal gelijk nu kijken ik het volgende keer in mijn spel toe kan passen.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      :)