NL6: J10s raise

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Ik open met J10s --> waarschijnlijk moet ik dit niet te vaak doen...

Vervolgens krijg ik een call

Villain stats: VPIP 38 PFR 8 3 bet 0.0 Handen: 48 (te weinig nog dus)

Eerste conclusie --> ik heb een speler die veel callt!

Andere stats: fold to Cbet flop --. 60 (5handen)
      WTSD --> 57%

Vervolgens de flop met de 10

Pacific, $0.03/$0.06 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software Suite.

MP3: $6.94 (115.7 bb)
      CO: $7.34 (122.3 bb)
      BTN: $6.72 (112 bb)
      SB: $6 (100 bb)
      BB: $8.38 (139.7 bb)
      UTG+1: $2.75 (45.8 bb)
      UTG+2: $6 (100 bb)
      Hero (MP1): $7.34 (122.3 bb)
      MP2: $7.69 (128.2 bb)

Preflop: Hero is MP1 with J T
      2 folds, Hero raises to $0.21, MP2 calls $0.21, 5 folds

Flop: ($0.51) T Q Q (2 players)

Wat moet ik doen? Ik speel uit positie? Standaard cbet? Wetende
      dat mijn tegenstander toch vaak callt?

Check met reraise?

Ik koos voor de laatste optie? Overigens deed ik een verdubbeling
      van zijn bet... (Dit lijkt sterk ivm het faken van de Queen!)

Turn: ($1.47) 8 (2 players)

Tja.... Nu komt de flush ook nog om het hoekje kijken!
      Doordat ik sterkte had getoond vuur ik nu wel een barrel!

Als hij een flush heeft krijg ik wel een reraise of heb ik een probleem
      op de river!

River: ($2.93) T (2 players)

Tja dan de 10 en hit ik de second nuts! Of te wel standaard een kleine
      donkbet... Heeft hij de Queen dan krijg ik een reraise en de flush of iets anders
      wordt uitbetaald?! Logisch?
  • 8 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      J10s is hier een easy fold pf, zeker in die positie. as played, villian fold 60% op c-bets (ook al is dat maak gebaseerd op 5 handen), en dus maak ik hier een c-bet van 0.30$. vpip zegt hier alleen wat over zijn calls voor de flop. hij callt hier dus veel voor de flop. fold to c-bet is hier interessanter om te bekijken.

turn barrel ik al niet meer, omdat je nu door elke qx hand, maar ook door elke flush wordt gebeat. ook j9 beat je nu (gezien de call van de raise pf niet heel realistisch). ik speel hier dus check-fold. zeker omdat hij op de flop je check-raise called, denk ik dat villian wel een hand heeft..

river brengt een 10 en hier denk ik dat je wel een valuebet kan maken. enkel een qx hand beat je nu, en ik maak hier een blokbet die iets kleiner is dan de halve pot (rond de 1,30$). als je hier checkt en villian checkt behind, laat je value liggen. door een blokbet te maken wordt de kans kleiner dat je gereraised wordt en haal je eventueel nog value uit straten en flushes.
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje

<a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software Suite.

Tja dan de 10 en hit ik de second nuts!
      Niet de second nuts -> QQ, Qx en niet te vergeten Jd9d.

Preflop in deze positie moet je folden, indien je deze hand in late pos. krijgt zonder limpers/raisers kan je met deze hand wel raisen.

Op de flop kies ik hier voor check/call of check/fold, te zien wat voor speler villian is.

Op turn moet je zowiezo niet betten, en denken aan potcontrol. Je hand is niet zo sterk op dit board. Ik wil hier de pot beperken.

River kan je hier wel betten voor value.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      In deze hand is het érg belangrijk om goed te letten op de handen waar je value uit wil halen. (dat is in alle handen belangrijk, maar ik merk dat er hier wel foutjes in gemaakt worden).

Preflop:

je kán deze hand openen aan een tighte tafel, maar liever niet als er loose spelers achter je zitten (zoals nu dus).

Flop:

ik ga de vraag niet zelf beantwoorden, maar ik ga ze stellen.
      Wat is jouw reden om hier te checkraisen?
      1. Doe je dit als bluf? Zo ja, welke betere handen laat je hier folden?
      2. Doe je dit voor value? Zo ja, welke slechtere handen zullen hier callen?

Een check/minraise is in dit geval sowieso niet goed (de minraise bedoel ik dan). Heb je enig idee waarom dit niet goed is?

(trouwens, wil je er eventueel de betsizes bijzetten, dat is wel makkelijker)

Turn:
      Zelfde vraag als op de flop:

River:
      je raadt het al, zelfde vraag:

Zou je hier even over willen nadenken en je antwoord posten? Ik help je wel verder mocht het niet lukken, maar dit zijn echt dé belangrijkste zaken om over na te denken.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      In deze hand is het érg belangrijk om goed te letten op de handen waar je value uit wil halen. (dat is in alle handen belangrijk, maar ik merk dat er hier wel foutjes in gemaakt worden).

Preflop:

je kán deze hand openen aan een tighte tafel, maar liever niet als er loose spelers achter je zitten (zoals nu dus).

De rest van de tafel was idd erg tight!

Flop:

Een check/minraise is in dit geval sowieso niet goed (de minraise bedoel ik dan). Heb je enig idee waarom dit niet goed is?

Mijn bedoeling met de minraise was om het te laten lijken op een valuebet... Ik zat met 10 hoog om eigenlijk het geld op te rapen.
      1. Ik doe het dus als een bluf? Wat laat ik folden? Alle pocketpairen lager dan 10? Terwijl ik dit opschrijf wil ik deze er juist inhouden :)
      2. Zie eerste regel... Ik doe het voor value. Welke handen laat ik folden? Er zullen hier weinig slechtere handen callen? Of je hebt een Q gehit of A10? Of

Turn:

Leuke vraag ;) Ik bluf hier de flush met halve pot! ik laat dus Q handen folden? Wat overigens bijna niet voorstelbaar is. Je legt je trips niet weg... Je wacht dan de river nog af
      1. Ja, ik doe of ik de flush heb? (ook mijn tegenstander kan natuurlijk zijn flush hebben gemaakt en ik lig wederom achter.
      2. Niet meer voor value? Ik ben denk ik verslagen (zie ook 1)

River:

Ik doe het voor value? Zie uitleg in mijn eerdere analyse... Eigenlijk klopt die niet want alle slechten handen zijn weg ;) Alleen de Q zal er nog inzitten en misschien een mogelijke flush.

Zou je hier even over willen nadenken en je antwoord posten? Ik help je wel verder mocht het niet lukken, maar dit zijn echt dé belangrijkste zaken om over na te denken.
      Zie in het bovenstaand verhaal....

Ik heb de hand zeer slecht gespeeld en ik heb mazzel met de hand die hij had... Leuk om me even aan het denken te zetten. Dit zorgt weer voor meer scherpte.

Hieronder de hele hand met de betsizing:
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero checks, MP2 bets $0.24, Hero raises to $0.48, MP2 calls $0.24

Hero bets $0.73, MP2 calls $0.73

Hero bets $1.46, MP2 calls $1.46

Results: $5.85 pot ($0.34 rake)
      Final Board: T Q Q 8 T
      Hero showed J T and won $5.51 ($2.63 net)
      MP2 showed K K and lost (-$2.88 net)
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      @ Darko!

Wil je nog even naar bovenstaand verhaal kijken!

Bedankt alvast
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Heee, natuurlijk wil ik er nog eens naar kijken. Ik heb er volgens mij overheen gekeken bij de nieuwe posts (sorry :( )

Flop:

Mijn bedoeling met de minraise was om het te laten lijken op een valuebet... Ik zat met 10 hoog om eigenlijk het geld op te rapen.
      1. Ik doe het dus als een bluf? Wat laat ik folden? Alle pocketpairen lager dan 10? Terwijl ik dit opschrijf wil ik deze er juist inhouden
      2. Zie eerste regel... Ik doe het voor value. Welke handen laat ik folden? Er zullen hier weinig slechtere handen callen? Of je hebt een Q gehit of A10? Of

Je bedoeling was om de minraise te laten lijken op een valuebet...ik denk dat je in je redenering die daarna volgt zelf al het antwoord geeft. Je wordt door niet snel gecalled door een slechtere hand én je brengt jezelf in een grote pot met een matige hand.

1. je verandert hier eigenlijk vaak je hand in een bluf, omdat je dus niet door slechter gecalled wordt. Probleem is ook dat je beter niet laat folden (KT of Qx laat je niet folden). Je kan stellen dat hij je nog kan callen met een FD of een SD, maar...daarvoor is je minraise ook te klein (daarom gaf ik aan de de c/minraise sowieso niet goed was). Je geeft hem hier mooi de odds om te callen met zijn draws. ALS je daar raist moet je er minimaal 0.90$ van maken. (ongeveer). Maar goed, ik denk dat je hier beter kan callen om slechtere handen erin te houden. (de pp, zoals je zelf aangeeft)

Turn:

Leuke vraag Ik bluf hier de flush met halve pot! ik laat dus Q handen folden? Wat overigens bijna niet voorstelbaar is. Je legt je trips niet weg... Je wacht dan de river nog af
      1. Ja, ik doe of ik de flush heb? (ook mijn tegenstander kan natuurlijk zijn flush hebben gemaakt en ik lig wederom achter.
      2. Niet meer voor value? Ik ben denk ik verslagen (zie ook 1)

Je hebt dus je FD geminraist op de flop en nu probeer je de flush te representeren. Je hebt inderdaad gelijk dat hij zijn Q niet zal wegleggen, misschien zijn T wel. Maar...hij heeft ook nog draws in zijn range, en daarvan komen er nu ook heel veel aan. Aangezien hij ook passief lijkt zou ik eerder kiezen voor c/f. Hij zal hier imo geen handen betten die jij kan verslaan (flush bet hij, een Q bet hij ook).

River:

Ik doe het voor value? Zie uitleg in mijn eerdere analyse... Eigenlijk klopt die niet want alle slechten handen zijn weg Alleen de Q zal er nog inzitten en misschien een mogelijke flush.

Ik denk dat je hier tegen een fish nog wel een halve pot kan betten en hopen op een call van een flush. Als hij een Q heeft raist hij je wel en kan je rustig folden. Dus in dat opzicht is je riverbet voor value.

Als je meer info over villain hebt en je hebt al een idee waarmee hij donkbet, dan kan je anders over deze hand gaan oordelene. Dan kan het dat je op de flop raist voor value tegen zijn draws (omdat je weet dat hij daarmee donkbet).

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Donkbet...

Ik denk dat hij DONKBET JJ/AK/AA/KK --> Met deze handen kun je voor liggen op het board zoals hij er ligt... Lager in ieder geval niet...
      Misschien Qx handen voor Value... (Halve pot)

Meer info op Villain heb ik niet (Donkbet van 0% op 48 handen)

Is dit het antwoord waar je naar zoekt?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Als hij enkel donkbet met JJ/AA/KK en Ak dan lig je behoorlijk achter he ;) , dus dan heb je een fold op de flop.

Maar ik stelde het eigenlijk meer als hypothetische vraag. Stel dat je in de toekomst meer info hebt over zo'n speler, dan kan je beter oordelen of je een bepaalde actie voor value of als bluf doet.