0.5/1 SH - QTo

• SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $54,89
      Hero:
      $25,90

0,5/1 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.60 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:club: , T:spade:
      MP2 calls, MP3 folds, Hero raises, 3 folds, MP2 calls.

Flop: (5,50 SB) 5:heart: , 6:club: , Q:spade: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets, MP2 calls.

Turn: (3,75 BB) 7:spade: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets, MP2 calls.

River: (5,75 BB) 9:heart: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets, MP2 raises, Hero calls.

Final Pot: 9,75 BB
  • 6 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Tegen loose vis zou ik ook zo spelen, heeft hier wel str8 maar folden is ook zo wat.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Goed gespeeld. Hij heeft veel WTS, en zeker in combinatie met 67 vpip callt hij hier veel te veel. Je moet dus valuebetten tegen een slechtere Q (betere raist hij meestal preflop) of tegen een ander pair, misschien zelfs A high. Op de river kun je eigenlijk niet folden op zijn check/raise omdat hij zo agressief is, ik denk dat hij best vaak zal bluffen.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      [..]omdat hij zo agressief is, ik denk dat hij best vaak zal bluffen.
      Zo agressief is hij toch niet? 1.2 vind ik een gezonde agressie voor limit, of zit ik daar fout?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Een TAG speelt altijd met een AF van >2.

Maar AF is een heel gecompliceerde stat, het wordt berekend door (bet+raise)/(call). Wanneer iemand veel bet en raist, maar weinig callt zal zijn AF dus hoog zijn. Als TAGs spelen we weinig handen, en de handen die we spelen spelen we agressief, daarom de hoge AF. Een persoon als MP2 heeft daarentegen 67! vpip, hij speelt 2/3 van zijn handen. Dat betekent dat hij dus ook met ongeveer 2/3 van zijn handen de flop ziet, van die 2/3 ziet hij weer 45% van de keren een showdown. Dit betekent dat hij dus heel veel van zijn handen speelt, en ook ver doorspeelt, hij moet dus heel veel acties doen. Omdat hij zoveel acties doet (niet folden) zou je verwachten dat hij veel callt, hij heeft heel vaak een slechte hand die het niet waard is om mee te betten of te raisen. Maar zoals je ziet bet/raist hij vaker dan dat hij callt, hij bet of raist dus vaker met 2/3 van de handen die hij preflop krijgt dan dat hij callt. Dat geeft aan dat hij wel agressief is, als TAG speel je alleen goede handen, dus is het logisch dat je vaak bet/raist, maar hij speelt zoveel slechte handen EN bet/raist er nog veel mee, daarom is hij agressief.

AF hangt dus van veel dingen af, en eigenlijk is het een veel te ingewikkelde stat om zomaar uit te leggen. Hierboven is beetje in het kort verteld, maar komt nogal verwarrend over. Hopelijk begrijp je toch een beetje wat ik ermee bedoel :)
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ja ik begrijp je, zo had ik er nog niet naar gekeken. Eigenlijk zou je de stat dus moeten normaliseren over VPIP en WTSD om een over verschillende typen speler vergelijkbare stat te krijgen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dat werkt ook niet helemaal perfect, maar het zou wel kunnen ja. Als je er zelf een beetje over nadenkt komen er wel wat logische dingen uit :)