NL10: KJs raise vanaf button met 2 limpers

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Laatste handje voor het slapen gaan:

Met KJs op de button wil ik het deadmoney oppakken? Goed gedacht?
      2 limpers en de beide blinds...

Beide blinds folden en de 2 limpers callen...

Stats Villain:
      MP 1: VPIP 18 PFR 3 3bet: 4.8 Handen: 542
      MP 2: VPIP 33 PFR 6 3bet: 0.0 Handen: 63 (weinig over te zeggen)

Met de stats kan ik niet veel....

Welke zou ik bijvoorbeeld nog kunnen gebruiken?

Dan de gespeelde hand:

Een gunstige flop:

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

CO: $8.41 (84.1 bb)
      Hero (BTN): $11.98 (119.8 bb)
      SB: $17.17 (171.7 bb)
      BB: $10 (100 bb)
      UTG+2: $10.40 (104 bb)
      MP1: $9.25 (92.5 bb)
      MP2: $12.30 (123 bb)
      MP3: $17.32 (173.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with K J
      2 folds, MP2 calls $0.10, MP3 calls $0.10, CO folds, Hero raises to $0.75, 2 folds, MP2 calls $0.65, MP3 calls $0.65

Flop: ($2.40) T 5 Q (3 players)
      MP2 checks, MP3 checks, Hero??

Hier standaard raisen?
      Zo ja? Hoeveel?
      Bij een reraise alles erin?
      Ik heb een flushdraw en een straat aan beide kanten! Genoeg outs denk ik!
  • 5 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je pf raise vind ik aan de ruime kant. als ik hier raise, raise ik naar 0.60$. persoonlijk denk ik overigens dat ik hier gewoon mee limp. KJs is imo niet een hand waar je om grote potten mee wilt spelen (ook al zit je in positie). het is denk ik marginaal, en afhankelijk van de stats van de eerder limpers. je zal hier moeten kijken naar de 'fold to c-bet' sta, als deze voor beiden zeer hoog is, kan je wel openen.

as played is het hier bet-broke. je hebt 9 outs naar de flush en ook nog eens een open ended draw wat er nog 6 bijgeeft. met 15 outs kan je hier dus easy broke :)

als betzising kies ik hier voor een bedrag rond de 1,80 - 1,90. ik zie villian hier pf limp-callen met pp's maar ook met handjes als kq, qj en Ax. een q gaat villian hier sowieso niet folden en zelfs een 10 zie ik een vis nog regelmatig callen.. bij een call barrel ik op de turn door, bij een raise op de flop ga ik easy broke.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      60c preflop is idd goed hoor. ;)

De flop is super!! Ik bet hier 3way vrij groot en ook omdat het drawy is en wel wat van hun ranges hit. $1.75 tot $2 is niet verkeerd :)
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Wat doen jullie als de Cbet gecalled wordt en de turn brickt?

Is wel een spot waar ik regelmatig inkom tegen zo van die 20/6 type spelers?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dan is je equity al heel wat minder en ik denk dat je dan ook niet echt veel FE hebt (zeker niet tegen een 20/6 speler). Dus dan check ik behind...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je isolation raise met KJs is inderdaad prima gedacht. Je sizing is groot...maar eigenlijk..als je daar een 33/6 vis hebt zitten...dan kan je best wat groter raisen om een grotere pot te spelen in positie. Maar standaard is het inderdaad 0.60c.

Op de flop moet je inderdaad betten he, je hebt een supergoede hand! Een sizing van 1.80 lijkt me prima. Als je geraised wordt mag het geld er zeker in. Tegen een range van énkel sets (en QQ niet meegeteld want die hadden ze geraised) en QT heb je nog 46%. Als je daar een random KQ bijgooit sta je zelfs voor.

Wat betreft de stats moet je je hier eigenlijk niet al te veel zorgen maken...je gaat hier niet meer weg.

@kingbroos: wat doe je als de c-bet wordt gecalled en de turn brickt?
      Dan zijn er verschillende opties die villain afhankelijk zijn.
      Als Villain 60-70% foldt tegen c-bets op de flop dan zou je hier behind kunnen checken omdat hij dan toch wat gehit heeft. Maar, eerlijk gezegd zal Villain hier niet vaak een sterke hand hebben als hij callt. Hij limpt al en callt dan een c-bet op zo een drawy board. Dan bestaat zijn range vaak uit FD, SD, zwakke Tx handen en zwakke Qx handen.
      Je kan dan kijken naar zijn WTSD om eventueel nog 1/2 pot te betten. Je hebt op een brick nog 30% equity en je hebt maar 33% equity nodig bij een bet van 1/2 pot. Dus dat beetje FE zorgt ervoor dat een second barrel hier vaak +EV is.

Daarnaast ben je niet per se aan het blufbetten aangezien je tegen veel van zijn drawing hands nog voor zal staan met je K-high. Dus eigenlijk kan een turnbet in veel gevallen ook nog een valuebet zijn.