Mss Nl10: Aj

• Andretski
      Andretski
      Bronze
      Graag advies:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Known players:
      CO:
      $4.00
      BU:
      $10.12
      SB (Hero):
      $3.90
      BB:
      $4.87
      UTG2:
      $10.90
      MP1:
      $3.39
      MP2:
      $10.90
      MP3:
      $14.54

Preflop: Hero is SB with A, J.
      2 folds, MP2 raises to $0.25, 3 folds, Hero raises to $0.80, BB folds, MP2 calls $0.55.

Flop: ($1.7) 8, 9, T (2 players)
      Hero bets $1.21, MP2 raises to $3.05, Hero raises to $3.10, MP2 calls $0.05.

Turn: ($7.9) 5 (2 players)

River: ($7.9) J (2 players)

Final Pot: $7.9.
  • 9 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Had je stats of reads op villain?

Volgens mij overspeel je je hand hier.

AJo vind ik al geen fijne hand om te gaan 3betten vanuit de SB, omdat je dan steeds uit positie zit postflop. Maar dat is uiteraard persoonlijke smaak. Volgens de charts kan je hiermee 3betten.

MP2 callt hier je 3bet. Met welke range verwacht je dat hij hier een 3bet gaat callen?

Je cbet hier op een drawy board. Een drawy board dat volgens mij ook vrij goed de range van MP2 kan gehit hebben. Na de raise van MP2 denk ik dat we niet anders kunnen dan folden, met onze 2 overcards en OESD.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Je moet 1.9callen om 7.9te winnen. Dit is dus iets minder dan 25procent. Tegen een nutsie range, kom je hier wel al.

TT-88,QJs,T9s,98s,AcKc,AcQc,KcQc,AcTc heb je 27procent. Hierbij kan je tegenstander altijd een random spazz doen. Dus ik denk dat je wel moet callen
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Hierbij kan je tegenstander altijd een random spazz doen. Dus ik denk dat je wel moet callen
      Als dit een random spazz zou zijn, denk ik niet dat hij je net tot AI gaat raisen. Dit is een weloverwogen move van villain, alhoewel hij net iets te weinig raiset (misschien ook wel bewust). Zonder history of stats neem ik hier liever geen risico. Maar misschien ben ik dan weer te nitty in dergelijke situaties ...
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Je moet 1.9callen om 7.9te winnen. Dit is dus iets minder dan 25procent. Tegen een nutsie range, kom je hier wel al.

TT-88,QJs,T9s,98s,AcKc,AcQc,KcQc,AcTc heb je 27procent. Hierbij kan je tegenstander altijd een random spazz doen. Dus ik denk dat je wel moet callen
      +1 Zodra je cbet is het om broke te gaan na een raise.

De enige vraag hier of je moet cbetten. Dit ligt aan villain. dus reads/stats???

T.
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Ik blijf het niet eens dat je hier nog kan/moet callen.

Preflop is je 3bet met AJo eigenlijk al een bluff. De cbet op de flop kan je hoogstens een semi-bluff noemen en volgens mij is het gewoon een bluff. Waarom zou je hier met een bluff nog callen, allez ja AI pushen. Je fold equity is 0,0, dus daar moet je het ook al niet voor doen. Je bent hier hoogst waarschijnlijk beat en kunt de hand misschien nog winnen met een suckout ...
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Wanneer je hand vs zijn range EQ hoger is dan de pot EQ, levert callen een hogere EV op dan folden. Dus moet je callen.

Het klopt dus dat je called voor suckout value :)

De winst ligt in deze hand op FEQ preflop en op de flop. En deze is afhankelijk van vilain.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi,

Zou preflop niet 3betten om te beginnen tenzij hij over een decent sample echt superveel foldt. Probleem is dat je if called bijna altijd achterstaat of flipt.

Ik zou dus AJo in deze spot gewoon flatten tegen een fishy speler om dan de flop fit or fold te spelen en pre folden tegen een reg/nit.

as played fold ik de flop wel, je hebt wel een paar outs maar deze zijn meestaal niet clean.

Villain zijn range is als we hem als een unknown beschouwen vrij sterk. AcQc+, 99+ , we hebben dus bijna geen clean outs.

Ik vind de range die liessens aan villain geeft nogal optimistisch, we moeten er rekening mee houden dat hij raise/call speelt uit MP2 en zijn OR dus al vrij sterk is zeker als unknown.

As played cbet ik de flop wel iets kleiner. echt protecten tegen flushdraws moet niet vermits hij die met de effective stacksizes toch 9/10 wel zal shoven op de flop en we dus ook wel weg kunnen komen met kleiner te cbetten als hij dan shoved hebben we ook een makkelijkere fold.

Het is voor deze hand wel handig moest je wat stats hebben op villain. het is voor de handjudges veel makkelijker een hand correct te judgen als we wat meer informatie hebben over de tegenstander.

Groetjes,

Noise
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik zou idd ook standaard preflop callen, maar ik zag ergens dat het binnen de charts wel zo hoort. Dus daar had ik maar niet over ge comment. Al ben ik wel geïntresseerd hoe je deze hand dan verder speelt.

Verder is kleiner c-betten waarschijnlijk idd beter, want zo krijg je dan idd moeilijke bessling waar het rond BE ligt om te callen, waar als je kleiner c-bet, makkelijker van je hand kunt geraken. Al kan het dan niet extreem weak overkomen en dat villian dan echt gaat spazzen?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ik zou idd ook standaard preflop callen, maar ik zag ergens dat het binnen de charts wel zo hoort. Dus daar had ik maar niet over ge comment. Al ben ik wel geïntresseerd hoe je deze hand dan verder speelt.

Verder is kleiner c-betten waarschijnlijk idd beter, want zo krijg je dan idd moeilijke bessling waar het rond BE ligt om te callen, waar als je kleiner c-bet, makkelijker van je hand kunt geraken. Al kan het dan niet extreem weak overkomen en dat villian dan echt gaat spazzen?
      Call is waarschijnlijk wel ergens rond BE maar is ook gewoon variance opzoeken, daarom vind ik een fold beter maar beide zijn fine. Hou er wel rekening mee als je kleiner cbet dat een fold wel een pak beter is dan een call op dit board vermits je dan ook meer equity gaat nodig hebben om een shove te callen.

En spazzen gaat villain bijna nooit op dergelijk board omdat het preflop ranges vrij hard hit dus als hij shoved zit je altijd tegen set overpair of draws met sterkere azen dan AJ