FL4 AA tegen drawheavy flop

• pelleke
      pelleke
      Bronze
      Ik wilde deze als eerste hand posten, toen ik erachter kwam dat mijn PokerStars client nog geen handen logde, dus ik zal het zo netjes mogelijk zelf schrijven.

Tafel: 10 spelers FL4
      Positie: BB

CO betaalt 1 big blind om mee te doen.

Mijn hand: AhAs

UTG+UTG3+MP1+MP3+CO+SB callen, de rest foldt
      BB raiset, iedereen die over is callt.

(Pot: $0.28) FLOP: Jh Ts 9s

SB check, BB bet, UTG callt, UTG3 raiset, MP1+MP3 callt, CO reraist, SB foldt, BB+UTG callt, UTG3 capt, MP1+MP3+CO+BB+UTG1 callt

(Pot: $0.76) TURN: 4d

UTG checkt, UTG3 bet, MP1+MP3 callt, CO foldt, BB+UTG callt

(Pot: $0.96) RIVER: 7h

UTG checkt, UTG3 bet, MP1 foldt, MP3 callt, BB callt, UTG foldt.
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Denk dat je beste kunt gaan downcallen.

En als op turn / river nog iemand reraised zou ik zelf geen nadenken om te gaan folden. Denk dat je hier niet zo zeer bang moet zijn van de flush maar eerder van een straat met bijv. KQ of gehitte set op flop. Maar op dit niveau kan je AA best nog goed zijn dus daarom gewoon op enkele bets blijven callen.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Zou de flop zelf cappen, omdat je op dit limiet meestal nog wel voor ligt. Bovendien is het nota bene CO de blind poster die hier 3-bet - een slechte speler dus en ik geef hem daarom ook geen credit voor zijn 3-bet. Daarna zou ik b/calldown (op goede kaarten) turn spelen.

Nu je de flop niet zelf capte, maar iemand anders wel, is het wel goed om de turn en river enkel c/c te spelen. Je hebt nog steeds een sterke hand die je absoluut niet op kan geven, maar het risico dat iemand anders al two pair of een straat heeft is nu wel te groot.

De river verandert niet heel veel. Een 8 heeft nu wel een straat, maar de pot is groot en voor 1 BB moet je hier dus zeker callen.