Nl 10 - Qq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat is hier de beste spelwijze? flatcall ik hier met qq in positie, of is het meer EV om te 3betten? as played ben ik na mijn 3bet denk ik wel commited, omdat ik hem dit met jj+ en ak zie doen en dus wel de juiste prijs krijg?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,89
      UTG2:
      $5,36

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with Q:spade: , Q:diamond:
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0,35, 6 folds, Hero raises to $1,00, UTG2 raises to $3,40, Hero raises to $5,80, UTG2 calls $1,96 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Flop: ($10,77) A:club: , 6:spade: , 2:club:
      Turn: ($10,77) 9:club:
      River: ($10,77) K:club: (2 players)

Final Pot: $10,77
  • 2 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      3betten of flatcallen: Ik denk dat QQ bijna altijd beter is te 3betten! Door enkel te flatcallen, mis je value, en tegen tighte UTG openraises weet je op de flop ook vaak niet waar je staat.

Ik denk dat dit wel een randgeval is. Omdat hij maar een halve stack heeft kun je hier voor de flop wel broke gaan. Mocht hij een full stack hebben, zul je na een 4bet je QQ toch tegen veel spelers op NL10 moeten folden.

In dit geval moet je nog 4,36$ betalen om een pot van 6,36$ te winnen, dus heb je 41% equity nodig.[4,36/(4,36+6,36)].

Tegen een tighte range van AA, KK, QhQc, AK heb je 39,9%. Dat is iets te weinig. Dus enkel als je weet dat hij zeer tight is, kun je hier folden met QQ.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      3betten of flatcallen: Ik denk dat QQ bijna altijd beter is te 3betten! Door enkel te flatcallen, mis je value, en tegen tighte UTG openraises weet je op de flop ook vaak niet waar je staat.

Ik denk dat dit wel een randgeval is. Omdat hij maar een halve stack heeft kun je hier voor de flop wel broke gaan. Mocht hij een full stack hebben, zul je na een 4bet je QQ toch tegen veel spelers op NL10 moeten folden.

In dit geval moet je nog 4,36$ betalen om een pot van 6,36$ te winnen, dus heb je 41% equity nodig.[4,36/(4,36+6,36)].

Tegen een tighte range van AA, KK, QhQc, AK heb je 39,9%. Dat is iets te weinig. Dus enkel als je weet dat hij zeer tight is, kun je hier folden met QQ.
      Ik kan me hier volledig in vinden! As played vind ik het wel een nh hoor.