[9/10 mans] Stars $1.50 Turbo SnG in position play

• trifen22
      trifen22
      Bronze
      Preflop: Hero is BU met A ♣, 9 ♠
      4 folds, CO callt,
      Hero raiset met 250 naar 350, 2 folds, CO callt

Flop: (850) A ♦, Q ♣, T ♠ (2 Spelers)
      CO checkt, Hero checkt

Turn: (850) K ♥ (2 Spelers)
      CO checkt, Hero checkt

River: (850) 2 ♦ (2 Spelers)
      CO checkt, Hero checkt

Final Pot: 850

Resultaat:
      Hero toont een pair Azen (A ♣, 9 ♠) → (A ♦, A ♣, Q ♣, T ♠, K ♥)
      CO toont een pair Koningen (K ♦, 3 ♦) → (K ♥, K ♦, A ♦, Q ♣, T ♠)

Hero wint 850 met een pair Azen (A ♣, 9 ♠) → (A ♦, A ♣, Q ♣, T ♠, K ♥)

De situatie is als volgt:

Ik ben vrij vroeg verdubbeld. De CO heeft ook een vrij grote stack, en limpt. Ik besluit dat ik deze hand wel op de button in positie wil spelen, dus raise ik naar 350 (mijn standaard raise zou 250 zijn geweest als de CO had gefold, nu besluit ik daar dus een extra blind bij te gooien.)

Op de flop heb ik werkelijk geen idee wat ik moet doen. Ik neig zelf naar dat ik hier beter had kunnen C-betten, aangezien ik denk dat hij wel een flink aantal lage paren in zijn range kan hebben die op dit board gewoon zouden moeten folden. Echter besluit ik te checken, omdat ik geen grote pot op wil gaan bouwen met deze marginale aas.

Op de turn komt dan een koning en kan ik denk ik niet anders dan nogmaals checken.

Op de river checkt hij nogmaals, dus ben ik er vrijwel zeker van dat ik de beste hand heb. Toch besluit ik hier niet te value betten, omdat ik geen re-raise tegen me wil krijgen.

Vragen
      1) Hoe kan ik hier het best spelen op de flop
      2) Is mijn check-behind op de river een goede play?
  • 9 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      River altijd bet natuurlijk en call zelfs c/r denk ik. Afhankelijk van hoe groot. Flop kan check behind wel. Hij called vrij weinig dat je beat op dit board. Turn bet je normaal dan standaard maar aangezien die K zijn range wel hard kan hitten, is check behind wel goed, maar dan moet je wel op blank river altijd betten.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Als hij je check raised op de river zou ik altijd folden, omdat hij je dan denk ik altijd wel beat heeft
    • trifen22
      trifen22
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      River altijd bet natuurlijk en call zelfs c/r denk ik. Afhankelijk van hoe groot. Flop kan check behind wel. Hij called vrij weinig dat je beat op dit board. Turn bet je normaal dan standaard maar aangezien die K zijn range wel hard kan hitten, is check behind wel goed, maar dan moet je wel op blank river altijd betten.

Dat is een hele andere opvatting dan ik van deze hand had Liessens :)

Allereerst speelde ik niet met stats, en ik had verder ook geen reads op villian.

Verder was ik de chipleader aan tafel (3k stack, 30 BB) en Villian de nummer 2 (25 BB ) Daarom koos ik voor pot control op de flop door behind te checken.

Verder besluit ik niet om op de turn te betten omdat die K inderdaad een groot deel van zijn range hit denk ik; Any 2 broadway, of een J heeft mij nu beat.

Verder ben ik het met Plompoker eens dat als hij je check-raiset dat hij je vrijwel altijd beat heeft, omdat hij dan heel vaak een Jx gaat showen of zelfs wel een two pair/ horrible played set type of hand.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik zie hem die echt altijd betten op de river hoor. Het is over duidelijk dat je voor pot control speelt met marginale showdownvalue. Dus voor value ga je niet betten en bluffen ook niet. Dus moet hij zelf zijn value halen, maar ja c/r zal idd vaker idd complete miss playde made hand zijn dan, dan gekke bluff. Hij hoort hier eigenlijk ook nooit van zijn leven te c/r. Dus zie ook geen reden om daar schrik voor te hebben en valuebet te doen.

Overigens denk ik dat het qua cev call wel +EV is, maar je wilt idd niet je grote stack op het spel zetten door hier hem licht op te zoeken. Verder heb je hier duidelijk schrik om tegen de andere bigstack te spelen, waarom ga je hem dan isoleren.
    • trifen22
      trifen22
      Bronze
      Ik ben in deze situatie niet echt bang om tegen hem te spelen, maar ik voel mij op dit board ook niet sterk genoeg om hem op te zoeken inderdaad, aangezien ik hem niet echt op een hand kan zetten.

Verder ben ik het met je verhaal qua riverplay, maar als ik je goed begrijp is het als villian hier c/r speelt een fold voor mij? In dit geval ben ik dus mijn bet(wat tussen de 350 en 550 zal zijn) + de pot van 850 sowieso kwijt. Nu haal ik er inderdaad geen value uit op de river, maar laat ik op de showdown eigenlijk (bijna) altijd de winnende hand zien. Door te betten geef je villian de kans om te bluffen (waarop wij hoogstwaarschijnlijk zullen folden) en door te checken win je de hand. Is het dan niet verstandiger om het gewoon op safe te spelen en te checken?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Het is zoals je zegt dat je bijna altijd de winnende hand hebt, daarom zei ik in eerste instantie ook b/c. Hierbij moet je gewoon inschatte hoe vaak villian gaat bluffen, maar ofwel b/f ofwel b/c is hier de beste play altijd, maar ik snap wel waarom je kiest voor het veilige check behind, maar ik zou dan toch op zijn minst voor b/f gaan. Ik zie de meeste villians niet ineens gaan c/r bluffen op de river
    • trifen22
      trifen22
      Bronze
      Ben benieuwd of er nog anderen zijn die hier een mening over hebben, de jouwe is in ieder geval duidelijk Liessens :) Bedankt voor het meedenken!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik doe bet flop. En de rest liefst checken.. :coolface:
      Ik doe denk ik altijd vreemde lines. :(

Flop c-bet ik gewoon omdat mensen hier vaak broadways spelen en ze dan gewoon met hun pair+gutshot callen. Ook jaag je alle paartjes weg, wat imo niet zo erg is want ze geven je nooit value en kunnen enkel set hitten.

De turn is gewoon ugly voor je en moet je gewoon checken als je kan.
      River check ik weer als ik kan, anders meestal fold tenzij kleine bet.

As played check ik turn ook en bet/fold ik river.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik fold denk ik vaak preflop heb je de gehele hh kan namelijk ook vaak een shove zijn? As played vind ik je line niet slecht, maar zou ik river zeker vbetten.