Nl10 TT

• Omnipotence
      Omnipotence
      Bronze
      Met villian als preflop agressor die groot raised had ik geen zin om een check call line te nemen.

Dus ik donkbet op de flop en zit in de problemen op de turn.
      Wat kan ik met zo'n situatie?

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (SB) ($10.25)
      UTG ($10.59)
      CO ($10)
      Button ($11.92)
      BB ($10.42)
      MP ($6.02)

Preflop: Hero is SB with 10, 10
      2 folds, CO bets $0.60, 1 fold, Hero calls $0.55, 1 fold

Flop: ($1.30) 9, 3, 2 (2 players)
      Hero bets $0.70, CO calls $0.70

Turn: ($2.70) J (2 players)
      Hero checks, CO bets $1.92, Hero folds

Total pot: $2.70
  • 3 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      even enkele vraagjes want er loopt idd een en ander fout in deze hand.

Waarom donkbet je?

Wat ga je doen op een raise van je donkbet?

Waarom geef je plots de turn op?
    • Omnipotence
      Omnipotence
      Bronze
      Ik donkbet omdat ik een check call lijn (eventuele meerdere straten) een vervelende line vind.

Mijn plan was keihard de foldknop indrukken.

Ik geef op de turn op, omdat hij een mindere hand als paar 9's of klein pocket pair waarschijnlijk niet zou betten.

Deze line is dus obviously... niet goed.
      Hoe zou ik deze hand dan (van preflop tot eind) moeten spelen.
      Het lastige aan TT is dat je niet AI kan gaan (de 3bet range van veel nl10 spelers is erg klein), maar als je called en flopt een overpair, weet je nooit zeker of je niet jezelf valuetowned tegen een JJ+
      Toch is de hand eigenlijk te mooi om als setminer te gebruiken...

btw:
      Thnx voor m'n handen analyseren, ik ben dus op een te nitty tour. Daarover ga ik iig nadenken en proberen te integreren in m'n spel.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ja villain opent hier 6bb. Ik maak me hier pas zorgen als villain supertight is, mar vanuit co openen mleeste mensen toch wel wat looser.

Nu even over die line die je neemt. Ik vind dit als bluff bevoorbeeld al geen slechte line als je weet dat hij vaak cbet, maar snel gaat opgeven als hij een donkbet ziet.

Ik vind dit ook een goede line op de flop als villain een spewer is die het er hier ook gwn met overcards durft inschuiven omdat hij denkt dat je air donkbet op zon board.

Maar zoals ik al heb gezegd, je moet hier niet denken: FUCK een overpair, je moet hier denken YES een overpair:) .

Ik speel flop en turn hier heel zeker c/c tenzij ik reads heb dat ik hier altijd beat ben natuurlijk.

Wat je nu doet is zowat tussenin, je donkbet de flop vr value neem ik aan, maar staat er niet bij stil dat hij hier wel zou kunnen raisen en dat je daarom niet noodzakelijk beat bent. Ikzelf zou daar durven raisen of floaten omdat zon donkbet me het gevoel geeft dat je eigenlijk een zwakke hand hebt.

En ik zou uiteraard die overcard dan barrelen als je gaat checken, want dan ben ik vr 80 procent zeker dat je de hand gaat opgeven op turn of river.

Het is in mijn ogen gwn beter hier een passievere line aan te nemen en te check callen. Afhankelijk van wat voor speler het is en welke reads ik erop heb natuurlijk. Daarom is het handiger als je er wat info over villain zou bij kunnen zetten in het vervolg. Werk je met stats, zet die er dan bij. Werk je zonder mag je me alle info geven die je denkt dat relevant is.

En heel leuk dat je ervoor bedankt, is leuk om te horen dat je de judging apprecieert.