NL10: KK met reraise voor de flop

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Goedemorgen,

Allereerst de beste wensen en dat het een mooi "poker"jaar mag worden ;)

Een paar handjes voor vandaag:

KK voor de flop
      Krijg een reraise van MP2 (VPIP 12 PFR 10 3bet: 6.3 Handen: 68)

Een paar vragen:
      Voor de flop call ik zijn reraise... Vaak in dit soort handen doe ik een reraise zit ik allin en vaak tegen AA (een enkele keer tegen QQ of lager)

De flop:
      Er komen 2 AA? Ik besluit te callen om (naar mijn idee) sterkte te tonen.
      Ik wacht de turn af om te kijken wat er gebeurd...
      Ik check en krijg een 2nd barrel.... en nu....?

Toch alles erin?
      Er liggen al 2 AA op de flop dus er zijn er nog 2 in het spel?
      Met 66 doet hij voor de flop geen reraise?
      Alles op de turn erin? Of had ik het op de flop moeten doen?
      Of misschien zelfs voor de flop!

Bedankt alvast voor de reacties!

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

CO: $10 (100 bb)
      BTN: $10.33 (103.3 bb)
      SB: $6 (60 bb)
      BB: $5.95 (59.5 bb)
      UTG+1: $13.18 (131.8 bb)
      UTG+2: $1.90 (19 bb)
      Hero (MP1): $13.65 (136.5 bb)
      MP2: $11.51 (115.1 bb)
      MP3: $13.87 (138.7 bb)

Preflop: Hero is MP1 with K K
      2 folds, Hero raises to $0.35, MP2 raises to $1.05, 5 folds, Hero calls $0.70

Flop: ($2.25) A A 6 (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $2.10, Hero calls $2.10

Turn: ($6.45) 8 (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $4,
  • 2 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Pokerruudje,

voor jou ook de beste wensen, en ik hoop dat je dit jaar ook een mooi pokerjaar mag beleven (en niet alleen op het vlak van poker natuurlijk).

De call preflop kán, maar, ik zou dit toch eerder doen als ik in positie zit. OOP is het altijd lastig spelen postflop. Als je nu zelf een tight image hebt, en met een 4bet je hand dus face-up legt, dan zou ik ook wel callen. Als je al image al wat looser is, dan zou ik toch eerder 4betten omdat je dan ook minder respect zal krijgen.

Maar goed, je geeft daarna aan dat je callt "om sterkte te tonen". In het algemeen moet je niet callen om sterkte te tonen, maar je callt omdat je denkt dat je voorligt op zijn range. Je kan hier wel sterkte proberen tonen, maar een Ax hand foldt hij toch niet, en op alle andere handen sta je mijlenver voor.

Maar, de call op de flop vind ik prima. Hij zal hier vaak ook met TT/JJ/QQ doorbetten (of met bv. KQs waarmee hij preflop 3bette).

Op de turn verandert de situatie niet veel, maar de vraag is of hij zijn blufs of zijn pocket pairs nog een keer zal doorbetten. Aan zijn stats te zien is het geen fish...dus ik denk niet dat hij dat zal doen. De kans is imo groot dat je hier tegen AQ/AK zit. Dat betekent dus dat je moet folden. Reraisen is geld weggooien, want je zit hier veel te vaak tegen Ax. Callen is ook geen optie, want dan kan je op de river niet meer weg.

Als je dus besluit KK te callen (ipv 4betten) preflop, dan neem je het risico dat er een A valt. En dan moet je postflop je hand dus kunnen wegleggen.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Bedankt!

Ik heb de hand idd weggelegd!