NL10: AA met 1 caller na reraise

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Even een baalmoment....

Deze hand zat mij de hele sessie niet lekker...
      Ik had het verkeerd gedaan was mijn idee.

Voor de flop krijg ik AA. Na de raise van MP (VPIP 14 PFR 8 3bet: 5.7 Handen: 248 reraise ik mijn tegenstander en krijg ik een call.

Het board op de flop is voor mij erg droog.
      Vervolgens krijg ik een check van mijn tegenstander en besluit ik een halve pot te potten voor value! (goed gedacht)
      Nu krijg ik een 3bet om de oren....

Tja en wat nu.....? Dit was een waar dilemma en ik heb hier vanmorgen de hele sessie over zitten te denken!

Wie kan mij helpen?

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 7 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software Suite.

MP3: $10 (100 bb)
      CO: $10.43 (104.3 bb)
      Hero (BTN): $10.21 (102.1 bb)
      SB: $1.90 (19 bb)
      BB: $10.56 (105.6 bb)
      MP1: $2.15 (21.5 bb)
      MP2: $10 (100 bb)

Preflop: Hero is BTN with A A
      2 folds, MP3 raises to $0.35, CO folds, Hero raises to $1.20, 2 folds, MP3 calls $0.85

Flop: ($2.55) 6 3 K (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $1.30, MP3 raises to $3.40
      Hero folds

Results: $5.15 pot ($0.25 rake)
      Final Board: 6 3 K
      MP3 mucked and won $4.90 ($2.40 net)
      Hero mucked A A and lost (-$2.50 net)
  • 3 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Het is eerst en vooral geen 3bet maar een c/r of een 2bet als je het zo wilt noemen, maar dat zegt niemand eigenlijk :P

Verder denk ik dat je hier altijd wel broke moet gaan. Hij heeft hier denk vaak sowieso al AK/KQ waar hij niet mee hoort te raisen, maar villians doen het wel.

Hij zou het natuurlijk met 66/33kunnen doen, maar in MP3vs BUTTON, betwijfel ik of hij hier ooit de goede play maakt om daarmee te setminen. KK zie ik hem wel all in preflop proberen krijgen.

Daarom call ik hier. Er zijn eigenlijk geen scarcards en met random bluffs kan hij eventueel nog second barrel afvuren.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Idd een call op de flop is wel goed tenzij je echt tegen een nit zit. Al is een fold zeker ook goed op dit droge board! Tegen een unknown call ik nog es maar tegen een reg of nit fold ik hier al denk k
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Klopt, het is inderdaad geen 3bet, maar een c/r. Maar goed, dat is puur terminologie.

Een belangrijke factor is hier dat het een 3bet pot is. In principe kan hij hier dus niet callen met 66/33. Hij lijkt ook redelijk tight, dus wat blijft er dan over in zijn range?

Misschien TT+, maar zeker QQ+ en AK.
      Ik ga er vanuit dat hij KK wel zou 4betten preflop, en met QQ zou hij deze move niet maken (en als dat toch zo is...who cares, die beat je).

Eigenlijk is AK de enige logische hand waarmee hij dit doet.

Waarom kan je dan beter callen?
      - Er kunnen bijna geen scarecards komen die de actie zullen stoppen, dus je krijgt het geld er wel in.
      - je houdt zijn blufs erin (bv. QQ of één of andere random hand waarmee hij callde)
      - als je reraist heb je zelfs nog kans dat hij zijn AK foldt, en dan krijg je enkel actie van KK (mocht hij die daar toch hebben).

Persoonlijk zou ik hier niet vaak folden hoor, tenzij ik stats heb dat hij echt superpassief is.