NL10: AQ met toppair op flop

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Zie onderwerp!

Standard raise voor de flop met 1 caller!

Op de flop vervolgens Toppair
      Vanwege flushdraw bet ik 3/4 pot ongeveer! (Call)

Turn:
      Er komt een J en ik besluit opnieuw te barrelen!
      nu krijg ik een allin reraise (Die best groot is)

Wat nu?

Heeft mijn tegenstander?
      Zijn straat?
      Two pair in de hand?
      Of heeft hij toevallig zijn set gehit op de flop?
      Of is dit een pure bluf?

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

Hero (UTG+2): $11.80 (118 bb)
      MP1: $2.14 (21.4 bb)
      MP2: $10.18 (101.8 bb)
      MP3: $9.42 (94.2 bb)
      CO: $12.58 (125.8 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $10.05 (100.5 bb)
      BB: $16.59 (165.9 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with A Q
      Hero raises to $0.35, 2 folds, MP3 calls $0.35, 4 folds

Flop: ($0.85) 9 Q 3 (2 players)
      Hero bets $0.63, MP3 calls $0.63

Turn: ($2.11) J (2 players)
      Hero bets $1.05, MP3 raises to $8.44 and is all-in
  • 4 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      1je hebt de A :diamond: of dit is hier vrij slecht, omdat je blocker voor groot deel flushdraws hebt. Enige die nog overblijft is J :diamond: T :diamond: . Maar dat is zo'n monsterdraw dat je er amper op voorligt.

Wat blijft er nog over dat je beat hebt. De 2andere JTs combo's eventueel. Daar heb je 70procent equity tegen, maar dat zie ik niet direct gebeuren.

Dan de enige valuehand die je beat hebt is KQ en spit met AQ

Waar je verliest tegen 99/33/QJ/JJ/eventueel QQ

Samenvattend geeft dit tegen range van

JJ/99/33/AQ/KQ/QJs/J :diamond: d :diamond: 40procent equity en rake included is dat net niet genoeg, denk ik. Hierbij rekenend dat de hand waar ik misschien minst zeker van ben is KQo(preflop)/KQ(postflop). De enige hand die je beat hebt. Dus denk dat je hier nog wel net fold hebt.

Indien je niet A :diamond: had, heb je hier wel call, wat misschien op eerste gezicht raar lijkt
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Spijtig dat je geen stats hebt wel :) .

Maar ik bet turn idd ook omdat er redelijk wat draws liggen en je krijgt value van QK. QJ enzo hebben zo toch niet zoveel he... Maar ik bet wel groter dan ter protectie. Een shove daar is echt sterk en zal niet zo vaak gebeuren met een draw daarom is een fold wel nice
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Pokerruudje,

ik kan niet op je vraag antwoorden wat hij had... ;) , maar je kan jezelf hier inderdaad wel afvragen wat je nog beat.

Het is jammer dat we geen info over villain hebben, dus ik beschouw hem maar even als een normale speler.
      In dit geval is dit echt in 95% van de gevallen voor value. Dit is echt heel zelden een bluf. Jij laat namelijk al sterkte zien door twee straten te betten...dus het is niet logisch dat hij denkt dat je nog gaat folden. Daarom is de kans dit dit hier een bluff is héél erg klein.

Preflop en flop is prima. Op de turn moet je wel groter betten. Het board is superdrawy en je wil beschermen tegen draws. (net zoals je aangeeft op de flop).

Op de turn loop je eigenlijk alleen nog voor tegen KQ. Tegen alle andere handen waarmee hij dit zou kunnen doen, loop je achter. En eerlijk gezegd...ik zie een normale speler hier ook niet raisen met KQ.

Ik snap ook de argumentatie van liessens, en...it does make sense, maar zelfs als je hier de A :diamond: niet had, kan je hier gerust folden tegen een unknown. Als hij een FD heeft dan is het namelijk waarschijnlijker dat hij de flop raist, aangezien hij dan nog meer equity heeft.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Spijtig dat je geen stats hebt wel :) .

Maar ik bet turn idd ook omdat er redelijk wat draws liggen en je krijgt value van QK. QJ enzo hebben zo toch niet zoveel he... Maar ik bet wel groter dan ter protectie. Een shove daar is echt sterk en zal niet zo vaak gebeuren met een draw daarom is een fold wel nice
      Villain: VPR 17 PFR 6 3bet: 0.0 Handen: 47

Geen betrouwbare stats dus