9 handed SnG $2,90 - BB blind steal poging met ATo kaarten

• Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Hoi!

BB is een zeer tight speler. Met ATo dacht ik hier wel BB kon stelen. Had ik hier niet gewoon all-in moeten pushen? Of is de blind-level nog te laag om ze te gaan stealen?

Achteraf gezien denk ik dat ik bij de all-in van de BB gewoon had moeten folden ipv nog eens 1000 chips ertegen aan te gooien voor een odds pot van 1:1,5 tegen de tight-speler.

Pacific Poker - $2.50+$0.40|50/100 NL - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (SB): 4,315.00
      BB: 1,375.00
      UTG: 4,022.00
      CO: 1,612.00
      BTN: 2,176.00

Hero posts SB 50.00, BB posts BB 100.00

Pre Flop: (150.00) Hero has T:spade: A:diamond:

fold, fold, fold, Hero raises to 300.00, BB raises to 1,375.00, Hero calls 1,075.00

Flop: (2750.00, 2 players) K:spade: 4:heart: 5:diamond:

Turn: (2750.00, 2 players) 4:spade:

River: (2750.00, 2 players) 5:club:

Hero shows T:spade: A:diamond: (Two Pair, Fives and Fours) (Pre 47%, Flop 3%, Turn 0%)
      BB shows 4:diamond: 4:club: (Four of a Kind, Fours) (Pre 53%, Flop 97%, Turn 100%)
      BB wins 2,750.00
  • 14 antwoorden
    • trifen22
      trifen22
      Bronze
      Ik zelf had, gezien de stacksizes altijd geraiset met ATo. Echter had ik naar 250 (2.5x BB) geraiset. Op de shove van Villian had ik gefold, aangezien jij hebt opgemerkt dat de BB zeer tight is. De call vind ik dus niet een hele goede zet, maar ik had hem ook tighter ingeschat dan 44 (aangezien jij ZEER tight neer zet reken ik op 77-AA , AK-AJ en misschien nog KQ.) Echter heb ik geen verstand van equity en dergelijke, dus je zult zelf uit moeten vinden hoeveel equity je hebt tegen deze range, maar ik ben er wel vrij zeker van dat de call -EV is

Maar goed, dit is wel mijn mening! Ik ben ook nog een lerende speler:)
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door trifen22
      Ik zelf had, gezien de stacksizes altijd geraiset met ATo. Echter had ik naar 250 (2.5x BB) geraiset. Op de shove van Villian had ik gefold, aangezien jij hebt opgemerkt dat de BB zeer tight is. De call vind ik dus niet een hele goede zet, maar ik had hem ook tighter ingeschat dan 44 (aangezien jij ZEER tight neer zet reken ik op 77-AA , AK-AJ en misschien nog KQ.) Echter heb ik geen verstand van equity en dergelijke, dus je zult zelf uit moeten vinden hoeveel equity je hebt tegen deze range, maar ik ben er wel vrij zeker van dat de call -EV is

Maar goed, dit is wel mijn mening! Ik ben ook nog een lerende speler:)
      Ik denk idd dat ik bij zijn all-in gewoon had moeten folden op basis van de negatieve -EV waarde.

Goed, na mijn slechte call was ik verbaasd om zijn 44 te zien.
    • trifen22
      trifen22
      Bronze
      Zeg dit nu allemaal wel natuurlijk maar als ik zelf op 6 tafels zit te spelen maak ik misschien ook wel gewoon klakkeloos die call met AT hoor :)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Steal is inderdaad prima. Iets kleiner is wellicht beter.
      Bij de 3bet van de tighte lig je tegen zowat zijn hele range achter en zit je met die odds volgens mij nog altijd niet goed!
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ofwel push ik pre ofwel raise/fold, maar dan wel veel kleiner raisen. 225ofzo is al lang goed. Minraise hier wel al denk ik
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Als ik hier open call ik ook altijd, anders hadden we beter preflop kunnen pushen aangezien het een unexploitable +EV push is en die willen we niet omvormen tot een minr/f.

Ik push vaak pre denk ik. Op hogere limieten ga ik liever minr/callen aangezien anders je range exploitable word.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Wederom sorry voor de late judging.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Ik zou inderdaad pre pushen. Hij heeft nog maar ongeveer 14bb liggen en al is die zeer tight, alsnog is a-10 shoven dan +ev.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Het is ook uitzonderlijk dat je hier nog moet folden. Bij 1speler all in zeker call en bij 2ook nog wel denk ik. Dus moeten er al 3all in's voor je zijn. Dus om zo'n uitzonderlijke situatie je play aan te passen, lijkt mij niet ideaal. Al push ik hier vaak ook wel liever AK in zo'n spots, omdat je anders te vaak lelijke postflop spots gaat tegenkomen
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Dit is een preflop push, Ax altijd pushen tegen iemand minder dan 15BB's. Als je hem raised en je krijgt een allin tegen je moet je callen.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Broodjechips
      Dit is een preflop push, Ax altijd pushen tegen iemand minder dan 15BB's. Als je hem raised en je krijgt een allin tegen je moet je callen.
      Is shoven hier beter dan raise call?

15bb's vind ik namelijk nogal redelijk deep, ik shove meestal vanaf 12 oid.
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Nee, moet je maar is kijken bij de highstakes sitandgo's. Die openshove 20BBs met Kx op de SB.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ja, er bestaan inderdaad tabellen voor BvB waarin je tot 20bb kan zien wat je moet pushen. Maar denk dat dit niet altijd de maxEV play is. Daarom dat ik het vroeg.

Op de highstakes hebben ze waarschijnlijk nauwelijks een edge op elkaar waardoor ze gewoon liever shoven omdat ze zo niet abused kunnen worden door de BB..
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Mjah je speelt effectief 13 bbs ofzo dus openshove eaazy.