Americans...

• 27 antwoorden
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      LOL. Vies dom gewoon. Kan het bijna niet geloven eigenlijk :P .
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      het erge is als je in NL de straat op gaat met vragen die ongeveer gelijkwaardig zijn zul je dezelfde domme antwoorden krijgen...
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sailer85
      het erge is als je in NL de straat op gaat met vragen die ongeveer gelijkwaardig zijn zul je dezelfde domme antwoorden krijgen...
      Obv. Uit zo'n gigantische sample worden de paar domste uitgepikt.
    • Biggetje
      Biggetje
      Bronze
      Sjah, ik zou dus ook in zo'n video kunnen komen...

Coalition of the willing, axis of evil, nog nooit van gehoord.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Biggetje

Dit zijn termen gebruikt door Amerikaanse presidenten Dus zou voor Amerikanen meer gekend moeten zijn
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Briljant: plak IRAK op Australie en iedereen denkt dat Irak daar ligt :p

En Bush sr. kan er ook wat van: die zou prima in dit filmpje passen.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Biggetje

Irak iran noord korea = axis of evil

Coalition of the willing is iets met de deelnemers aan militaire operaties van de UN oid. geen idee wat juist eig :D
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rrrood
      Briljant: plak IRAK op Australie en iedereen denkt dat Irak daar ligt :p

En Bush sr. kan er ook wat van: die zou prima in dit filmpje passen.
      of noord korea op australie plakken om dan te vragen van waar de US het beste zou kunnen binnenvallen :D
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      31e plaats FTW
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Sommige antwoorden zijn niet zó retarded, maar als je hier een uur de straat op gaat en gaat knippen plakken heb je toch ook zo iets :rolleyes:
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      31e plaats FTW
      Zo dan, Azië voert de lijst wel goed aan.
      Proud to be asian :coolface:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MonyetManis
      31e plaats FTW
      Zo dan, Azië voert de lijst wel goed aan.
      Proud to be asian :coolface:
      :coolface:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Waarom worden Belgen en Nederlanders dommer? :facepalm:
      Wel fail dat NL boven België staat.. :(
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Sommige antwoorden zijn niet zó retarded, maar als je hier een uur de straat op gaat en gaat knippen plakken heb je toch ook zo iets :rolleyes:
      De sommige onder ons die vroeger nog de Vakantieman keken weten hoe dom Nederlanders kunnen zijn. Dan moesten mensen op een kaart aanwijzen waar ze op vakantie zijn. Mensen in Frankrijk wezen landen als Kroatie of Egypte aan. Mensen die in Italie op vakantie waren wezen Indonesie aan etc.

Ook dat was natuurlijk niet echt objectief uitgezonden omdat ze mensen die het wél goed hadden eruit lieten. Hoogstens de laatste ofzo die het in 1 keer aan kon wijzen.
    • Wabbo
      Wabbo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Nice level ;D
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Eerst geloofde ik nooit dat er zulke domme mensen bestaan. Maar, ik vroeg een maandje geleden aan een meisje wat de hoofdstad van Duitsland was, en ze antwoordde met Hamburg. De hoofdstad van Spanje was Barcelona volgens haar. En hoofdstad van de Verenigde Staten was New York. En zij deed een opleiding als stewardess :)
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6
      Eerst geloofde ik nooit dat er zulke domme mensen bestaan. Maar, ik vroeg een maandje geleden aan een meisje wat de hoofdstad van Duitsland was, en ze antwoordde met Hamburg. De hoofdstad van Spanje was Barcelona volgens haar. En hoofdstad van de Verenigde Staten was New York. En zij deed een opleiding als stewardess :)
      Is toch een stuk minder dom dan wat ik in het filmpje gehoord heb. Filmpje is al best oud trouwens, had tijd geleden ook op dumpert gestaan.
    • deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Dat is vrij logisch... De Nederlanders hebben veel minder te kampen met ons schoolse watervalsysteem. (het afzakken van ASO naar BSO en zonder diploma de school verlaten)

Persons with upper secondary or tertiary education
      TIMEX 2008
      GEOY

Belgium 66.4
      Netherlands 68.7

bron: eurostat.

Tertiary education graduates (total graduates ISCED 5-6 (=hogere studies) per 1000 in a population aged 20-29
      TIMEX 2008
      GEOY

Belgium 73.3
      Netherlands 47.0

bron: eurostat.

De eerste cijfers tonen "duidelijk" dat er meer mensen met een diploma zijn in Nederland dan in België. (net significant :D )

De tweede cijfers geven het verschil weer in aantal mensen dat hogere studies heeft afgemaakt, dus iemand die minstens een bachleor diploma heeft. (Deze geprojecteerd naar de leeftijdscategorie om te vermijden dat we de oudjes die terug gaan studeren meerekenen.) Hier zie je dus duidelijk dat er in België wat betreft hogere studies bijna dubbel zoveel mensen afstuderen... Hiervoor zijn verschillende verklaringen mogelijk. Ik denk bijvoorbeeld dat het systeem met collegegelden in Nederland er veel mee te maken zal hebben.

Maar deze cijfers tonen meteen ook aan dat, gezien het gigantische verschil van mensen die minstens een bachleor diploma hebben, het vrij onmogelijk is dat Nederland een slimmer land is dan België puur statistisch gezien...

Daarbij;
      Ik geloof nooit, dat Noord-Korea het 3e slimste land ter wereld is... Daar is wel praktisch geen analfabetisme, maar ze krijgen wel de helft van hun schooltijd les over hun "leiders". Komt daar nog eens bij dat de gigantische hongersnood tijdens de jaren 90 (en die nog steeds blijft voortduren) een gigantische stop op hun cognitieve ontwikkeling heeft gezet. Zowel van kinderen, als van prematuren. Deze cognitieve eigenschappen krijg je niet zomaar terug.

China nog zoiets, daar kan 10% van de bevolking niet lezen... Dan zou het mij ten zeerste verbazen dat die het 7e slimste land ter wereld zijn.

"The methods of the study were criticized by Richard E. Nisbett for relying on small and haphazard samples and for ignoring data that did not support the conclusions."

"National IQs marked with an asterisk (*) denote countries for which no IQ data were available. Lynn and Vanhanen estimated national IQs for such countries on the basis of the mean IQs of neighboring countries." :facepalm: = wetenschappelijke basis 0

Zo kan ik ook sociologisch onderzoek voeren...
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik wilde helemaal niet beweren dat Belgen slimmer zijn obv.
      Maar de dingen die je zegt zijn wel interessant. Het schoolsysteem in Nederland is inderdaad wel vreemd, daar zitten veel studenten met studieschulden ofzo? Vind ik wel vreemd.
    • 1
    • 2