NL2 88 in SB voor setvalue

• scharkfood
      scharkfood
      Bronze
      $0.01/$0.02 No Limit Holdem
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($5)
      UTG+1 ($2)
      MP1 ($2)
      MP2 ($2.87)
      MP3 ($2.85)
      CO ($6.12)
      BTN ($1.97)
      Hero (SB) ($3.39)
      BB ($2.73)

Pre-Flop: ($0.03, 9 players) Hero is SB 8:club: 8:spade:
      UTG calls $0.02, 4 folds, CO raises to $0.08, 1 fold, Hero calls $0.07, 1 fold, UTG calls $0.06

Flop: 5:club: 3:diamond: 8:diamond: ($0.26, 3 players)
      Hero checks, UTG checks, CO bets $0.16, Hero raises to $0.44, UTG folds, CO calls $0.28

Turn: J:spade: ($1.14, 2 players)
      Hero bets $0.85, CO calls $0.85

River: 7:club: ($2.84, 2 players)
      Hero goes all-in $2.02, CO calls $2.02

Is all in te overdreven?

Kreeg nadien te horen dat mijn preflop call niet kon. Ikzelf zou deze hand telkens opnieuw zo spelen tot de turn. De river heb ik een beetje mijn twijfels over de betsizing.

De opmerkingen achteraf, heb me ingehouden om het over setvalue te hebben.

PolicemanNT said, "Great call preflop idiot"
      AlbertNixon said, "nice shove idiot :D "
      AlbertNixon said, ":P "
      sharkfood000 said, "the more idiots, the more you can win"
      AlbertNixon said, "thats true"
      sharkfood000 said, "so stop whining please"
      PolicemanNT said, "Stop being an idiot plz"
      AlbertNixon said, "who is whining `?"
      sharkfood000 said, "the one who cals with top pair"
      PolicemanNT said, "Against idiots like you Top-Pair is nearly the nuts"
      sharkfood000 said, "sure, NEARLY as you said"
      AlbertNixon said, "i think u guys need to get a room :D "
      sharkfood000 said, "my call was the right play"
      sharkfood000 said, "i will do it every time again in the same situation"
      PolicemanNT said, "Yeah, we know, you are an idiot and don't got a clue"
  • 4 antwoorden
    • joyark123
      joyark123
      Bronze
      Ten eerste wat is het toch leuk om een idiot genoemd te worden terwijl je iemand verslaat.

Pre-flop zou ik ook callen, je houdt nog genoeg behind, het probleem is dat je uit positie zit met 88. Ik zou desondanks callen met 88 voor setvalue. Ook word er in de basics video met de call 20 regel uitgelegd over dit soort situaties. Dat beteknt als het bedrag wat je moet callen nog 20 keer of meer in jou stack past je de lage (22-TT) mag callen.

Op de flop hit jij je set waarna je een check-raise besluit te doen. Ik zou zelf besluiten zelf te betten omdat er best veel draws liggen op tafel. De bet-size bij de raise vind ik heel goed.

Turn neem je het initiatief wat meestal wel normaal is na een check-raise. Bet-size is goed 3/4 van de pot want de draws liggen er nog steeds.

Bij de river valt een 7 wat een straight draw gecomplete zou hebben maar dat zal niet vaak gebeuren dat iemand raised pre met zoiets als 96s. Daarom is het gewoon goed om te betten. All-in is de juiste play imo omdat je minder dan de pot overhebt.

Ik vind deze hand gewoon goed gespeeld en ik denk dat hun eerder de idiots zijn. Dat gesprek is ook nog om te lachen na een derde keer lezen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      preflop is std he :)

Op de flop kun je ervoor kiezen om zelf te betten maar hier ben ik niet zo voor... Je zit 4 way en de kans dat iemand bet is wel reeel. Hier betten is ook wel sterk. Ik ga dus ook voor de check raise maar ik maak deze wel wat groter hoor! de pot is 3*0.16 + 0.26 dus 74cent. ik raise dus naar 0.6$

turnbet is wel nice. villains zijn fish zo te zien en dus is de shove ook nice op de river!
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Grappig dat je er comments op krijgt, zeer standaard om hier te callen pf, ik zal hier afhankelijk van de villain (hoog steal percentage) wel soms 3 betten. Fold is hier gewoon fout imo, zeker omdat utg bijna altijd limp called als jij called.

Je zit hier gewoon met de ideale vissen aan tafel: ze denken dat ze kunnen pokeren maar zijn er niet heel goed in... Niks aantrekken van de comments dus, en hopen dat ze zo verder blijven spelen. Tip: probeer deze vissen niet uit te leggen dat je move goed is, straks beginnen ze nog na te denken en verbeteren ze hun game ;)

Overigens is shove op de river ok, ik bet wel hoger op flop en turn. Flop zou ik iets van 54c raisen (ook wel c-r dus) en turn as played 95c betten (alles wat 85c called, called ook 95c, dus bet je beter 95c).
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Preflop kan je hier inderdaad prima callen.

Je zit hier three-way (niet 4-way he Farma) en of ik hier c-bet of niet hangt af van de agressie van de CO. Als je een CO hebt die bv. maar 60% c-bet dan zou ik hier heel vaak donkbetten omdat dit soort flop multiway vaak behind worden gecheckt. Als je de kans groot acht dat de CO gaat c-betten, dan is je c/r een prima play. Ik zou 'm ook wel groter maken 0.6 cent, zoals Farma aangeeft, is een prima sizing.

Op die manier is de pot op de turn ook iets groter en kom je makkelijker all-in.

Verder is je line prima!