Nl5 - TT overpair

• joyark123
      joyark123
      Bronze
      Pre-flop besluit ik $0,50 te callen nadat ik geopent had op de button. Ik vind dit al een moeilijke spot omdat ik wel in positie zit maar de bb niet met troep zal gaan raisen en ik vaak tegen een overpair of een AK of AQ in het beste geval imo. Dus weet niet of dit een goede call is.

De flop is natuurlijk goed een overpair. Met alleen een flush draw harten. hij bet 60% pot dus ik besluit te callen eigenlijk in de hoop dat hij gemist heeft of hij zal weer betten op de turn zodat ik meer weet over zijn hand.

Op de river komt een koning die wel in zijn range zit. Hij kan hier zijn AK gehit hebben of hij kan met KK zijn set gehit hebben. Ik besluit daarom te folden omdat ik mijn hand hier niet meer zie winnen.

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1579325
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BTN): $4.93
      SB: $2.75
      BB: $5.00
      UTG: $4.95
      UTG+1: $5.10
      MP1: $1.86
      MP2: $3.80
      CO: $12.50

Pre Flop: ($0.07) Hero is BTN with T :spade: T :club:
      5 folds, Hero raises to $0.15, SB calls $0.13, BB raises to $0.65, Hero calls $0.50, SB calls $0.50

Flop: ($1.95) 6 :heart: 9 :club: 2 :heart: (3 players)
      SB checks, BB bets $1.24, Hero calls $1.24, SB folds

Turn: ($4.43) K :diamond: (2 players)
      BB bets $2.82, Hero folds

Final Pot: $4.43
      BB wins $4.22
      (Rake: $0.21)
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      De call is niet echt handig preflop hoor... Eerst en vooral is het wel handig te weten hoe hij speelt en of hij vaak stealt of squeezed. Normaal doen ze dit zeker niet te licht oop en kun je dus wel de call12 regel hanteren. Je krijgt helaas geen call12 dus een fold zal al zeker niet verkeerd zijn. Hij looser hij squeezed hoe beter de call is. En als het echt een supermaniac ofzo is kan je gewoon reraisen.
      As played call ik op de flop ook nog wel eens gezien hij nog veel overcard zal hebben.
      De K hit nog wat van zijn combo's en dus de fold is daar zeker goed!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      gezien het BTN vs BB is , en hij nog eens een sqeeuzespot heeft ook denk ik dat een call wel kan.
      Dit spreekt wel het feit tegen dat ie nitty range zou hebben , anders kan je nl niet callen.
      Puur callen voor setvalue kan zeker niet , en zelfs tegen de meest nitty ranges zou ik maar call 14-15 doen , geen call 12.
      Op de flop is het obv call , en turn een fold , die kaart hit zijn range superhard .