NL5 AK - Top pair top kicker shove op turn

• joyark123
      joyark123
      Bronze
      Dit vind ik een vrij moeilijke spot op de turn. Ik re-raise hem met een standaard bet-size pre-flop. Hij called waarna ik bet op de flop ik weer een call krijg. Ik denk dat hij gewoon een Ax heeft en probeert de showdown goedkoop te halen. Op de turn bet ik nog een keer iets kleiner omdat ik niet kleinere azen er uit wil spelen voor de river. Hij raiset weliswaar wat ik niet had verwacht all-in. Dit is de moeilijke beslissing want hij zal hier alleen deze move maken met AQ of AJ wat voor mij gunstig zou zijn. Ik zie hem deze move eerder maken met AT,TT of een ander pocketpair. Ik heb jammer genoeg geen reads die mijn keuze zouden kunnen bepalen.

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1579406
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $6.78
      BTN: $3.51
      SB: $4.95
      Hero (BB): $5.00
      UTG: $5.22
      UTG+1: $12.65
      UTG+2: $3.40
      MP1: $5.20
      MP2: $1.86

Pre Flop: ($0.07) Hero is BB with K :spade: A :diamond:
      1 fold, UTG+1 raises to $0.15, 6 folds, Hero raises to $0.45, UTG+1 calls $0.30

Flop: ($0.92) A :club: 5 :spade: 6 :club: (2 players)
      Hero bets $0.70, UTG+1 calls $0.70

Turn: ($2.32) T :heart: (2 players)
      Hero bets $1.65, UTG+1 raises to $11.50 all in, Hero ?
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Tegen de meeste spelers call ik preflop gewoon omdat je hen alle slechtere Ax en Kx meestal laat folden. Vooral tegen fish/loosere mensen 3bet ik daar. Weer moeilijk nu aangezien het een unknown is. De 3bet zal zelden fout zijn iig. Std cbet op de flop... QQ enzo kunnen nog es callen en AQ/AJ -> zelden heeft hij deze wel.

Ik vind een turnbet ook standaard omdat je wel nog voorloopt op zijn range die meestal AQ/AK/FD's (QKs) en QQ/JJ zal zijn. Ik vind het echt erg raar dat hij hier de turn shipt... Het slaagt op niet veel maar het zal zelden een bluff zijn dus toch fold ik hem
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      no way dat je hier fold
      je zit hier zo vaak tegen AK te splitten

verder rept ie eigl enkel TT/66/55 maar of ie 55/66 preflop raised en dan flatcallt betwijfel ik sterk , en TT gaat ie op de flop wss folden
      Soms zit je nog tegen AQ , en je hebt al maar 25% equity nodig ofzo.
      Gewoon easy call dus :)
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Je hoeft ook nog maar 2$ te callen dusja meer dan genoeg redenen om te callen inderdaad. :)