1.35 KO Open range?

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 1.35 Tournament, 100/200 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP3 (t3000)
      CO (t4865)
      Button (t3445)
      SB (t3150)
      BB (t3850)
      UTG (t4865)
      Hero (UTG+1) (t4695)
      MP1 (t2700)
      MP2 (t1320)

Hero's M: 15.65

Preflop: Hero is UTG+1 with 6, 6
      1 fold, Hero ?

Ik ben van plan om weer wat constructiever aan mn spel te gaan werken, zelf vind ik het fijn om ranges te horen ipv alleen of het een goede push/open was of niet. Dus hier het eerste handje, wat openen jullie hier?

Mijn open range met ~20-25BB stack EPs: 55+, A8s+, KQs, ATo+, KQo , vaak als ik dan een wat grotere stack heb open ik wat meer suited A, alle PPs etc.

Graag zou willen horen wat jullie hier openen , thanks alvast :D
  • 7 antwoorden
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Dat kun je toch niet zomaar zeggen,.

Hangt af van stacksizes behind je.
      Ik open met 20bb early eigenlijk alleen als ik stacks kan raise callen en tegen grotere stacks ga raise folden. want stel iedereen zit met 20bb. Dan is raise folden utg met AT bijvoorbeeld echt kut en fold ik liever, zelfde geld voor smallpairs etc ( tenzij je gewoon even wilt bluffen, omdat met 20bb utg openen best sterk is en als table gewoon tight is) .
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Dit is level voor de antés? Hier zou ik nog niet teveel raisen, omdat je dan liever extra steal pakt in volgende level waar het veel profitabeler is.

Maar openingsrange hangt eigenlijk van zoveel meer factoren af, dan je ons hier laat zien
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Tja, hangt inderdaad van meer factoren af dan ik nu geef.

En thanks vietlam, dat is inderdaad iets waar ik meer naar moet kijken, of er bijvoorbeeld bigstacks zitten waar ik tegen raise/fold of dat het een hele shorte tafel is waar ik makkelijk raise/call.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      Dat kun je toch niet zomaar zeggen,.

Hangt af van stacksizes behind je.
      Ik open met 20bb early eigenlijk alleen als ik stacks kan raise callen en tegen grotere stacks ga raise folden. want stel iedereen zit met 20bb. Dan is raise folden utg met AT bijvoorbeeld echt kut en fold ik liever, zelfde geld voor smallpairs etc ( tenzij je gewoon even wilt bluffen, omdat met 20bb utg openen best sterk is en als table gewoon tight is) .
      Maakt dit zoveel uit vanuit zijn pos?

ik fold 66 hier eig altijd. Ik open daar enkel handen waarmee ik een 3bet kan shoven of een shove call. Wat ik dus bedoel is dat ik handen open in die pos met 20bb waarmee ik broke ga.

Dus daarom dat ik vietlam zen punt niet zo goed snap, ik begrijp dat je hier wat looser kan openen als de hele tafel echt supernitty is. Maar over algemeen ga ik als ik daar open niet folden tegen een shortstack of een bigstack. Zit ik hier fout? of begrijp ik wat je zegt verkeerd?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      als ik 55 heb en er zijn een aantal stacks met <10 big blinds. Dan open ik 55 om die shortstacks te callen. Dat heb ik geleerd van portypig ( 1 van top 180man players. En het is zeker profitable omdat te doen. Als je niemand kan raise-callen kun je beter gewoon folden imo.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Dit is wel heel makkelijk gesteld. Het is een 1.35KO. Je zult dus nog bijvoorbeeld veel flatcalls krijgen als de rest allemaal rond 20bb zit. Dus handen die daarbij goed spelen, kan je perfect openen, als er niet teveel spelers die snappen dat ze hier niet meer kunnnen callen, maar moeten push/folden...

Nog zoveel andere factoren waar je rekening mee moet houden, zoals wat is je eigen image. Wat zijn de stats van andere spelers. Verhouding fish/reg. Reads op spelers. Zonder iets van info, kan je hier imo niet ff een range gaan opsommen
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik heb mezelf eigenlijk bijna nooit bezig gehouden met range opstellen die ik in een bepaalde situatie zou spelen. Het leek me altijd nuttiger om gewoon 1 situatie met 1 hand te analyseren.

Die kleine pocket pairs vind ik in ieder geval heel lastig te spelen vanuit early positions zonder een grote stack. Ik verkies dan ook vaak om ze met zon stacksize gewoon meteen te folden. Ook hier lijkt me dat wel een ok move.

Hij is waarschijnlijk wel profitable te spelen maar ik weet niet goed hoe dus fold ik dan maar.

Een groot probleem op dit niveau is inderdaad te vaak gecalled worden en dan moet je OOP spelen wat best hard is met deze stack.

Reshoves zullen waarschijnlijk vrij tight gebeuren en dus echt leuk om te callen zijn die ook niet.