0.5/1 FR 88 set

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Preflop: Hero is CO with , . Hero posts a blind of $0.50.
      2 folds, MP1 calls, 1 fold, MP3 raises, Hero (poster) calls, Button calls, 1 fold, BB calls, MP1 calls.

1e hand op de tafel, had net gepost dus vond de odds wel goed genoeg om te callen.

Flop: (10.50 SB) , , (5 players)
      BB checks, MP1 bets, MP3 raises, Hero 3-bets, Button folds, BB folds, MP1 calls, MP3 caps, Hero calls, MP1 calls.

3-bet voor value, door de cap van mp3 begon ik iets van nattigheid te voelen (en niet van het aquarium waar deze vissen in rondzwemmen)

Turn: (11.25 BB) (3 players)
      MP1 bets, MP3 calls, Hero calls.

Flop voegt niks toe behalve straight voor 46 maar die heeft hier niks te zoeken. Door de instabet van MP1 begon ik toch wel te twijfelen of hij niet TT of misschien zelfs 9J of 96 zou hebben. Achteraf was dit natuurlijk een raise.

River: (14.25 BB) (3 players)
      MP1 bets, MP3 calls, Hero raises, MP1 3-bets, MP3 calls, Hero caps, MP1 calls, MP3 calls.

Final Pot: 26.25 BB

River was wel goed, als er straight was beat ik die nu, enige is nu dat iemand TT of 77 heeft dat ie me beat heeft, maar kan ik natuurlijk nooit voor callen of zelfs folden :P

Dit was grootste pot in BB en in $ op FL en had achteraf het gevoel dat toch niet alles klopte.
  • 2 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Yoghi,

Allereerst mijn complimenten dat je zo regelmatig je handen post. Sowieso merk ik dat je inzicht met de dag beter wordt, maar als ik het goed heb gezien ben je ook een limiet hoger gekomen. Ga zo door!

De hand:

Preflop:
      Je hebt als ik het goed begreep al een blind gepost om deel te kunnen nemen aan het spel, dus je call was correct. Echter is het wel interessant om een andere optie te kunnen bekijken. Wanneer je hier zou raisen heb je kans dat je heads up komt te zitten tegen MP3. Hierdoor wordt je equity beter. 88 doet het heads up beter als in een multiway pot. Gebruik Equilator/ Pokerstove maar eens om er een beeld van te krijgen. Ik weet dat op de SHC "call" staat, maar de SHC is puur een basis, zodat je geen grote fouten kunt maken. Het is dus niet slecht, maar bij situaties zoals in deze hand kun je er wat dieper op ingaan en tot de conclusie komen dat een raise hier meer equity heeft dan een call.

Flop:
      Jouw 3-bet is juist hier. Je hebt een set en ligt zeer waarschijnlijk voor op de rest. MP3 zet ik hier op een overpair of TT gezien zijn betpatronen voor de flop en op de flop. Echter alleen wanneer hij TT heeft verslaat hij jou. MP1 zijn range is wat groter vermoed ik. Natuurlijk kan hij J9 hebben, maar dat kan net zo goed AT zijn of iets als T8.

Turn:
      De turn is in principe blank. Zoals je zelf al aangaf is 46 niet echt realistich, dus de situatie is niet veranderd. Hier kun je dan ook het beste raisen.

River:
      De perfecte kaart natuurlijk. Alleen TT verslaat je . Cappen is dan ook heel logisch.

Noot over de hand:
      Deze analyse is van mijzelf, maar heb ik al wel laten controleren door de experts. Zij gaven alleen aan dat het voordeliger is om 88 te raisen preflop in deze situatie.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Thanks, en over dat raisen preflop met pocket pairs, staat dat ook in een article of is het beter om even in pokerstove te kijken om te zien hoe mijn equity verandert?