profit zonder stats?

• tabacca
      tabacca
      Bronze
      Hallo allemaal,

ik ben net een beetje begonnen met serieus poker(laatste week) volgens de MSS, alleen verlies ik alleen. Heb nou zon 13k handen gespeeld en heb verlies gedraait. Nou begint dit me best te frustreren waardoor ik ook weer eerder tilt en er dingen sneuvelen ed :facepalm: . Nou vroeg ik me dit misschien komt doordat ik zonder stats speel?
  • 14 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Stats helpen. Wat is de limiet? En het kan natuurlijk aan veel meer liggen, slecht runnen, slecht spelen et cetera.
    • Varune
      Varune
      Silver
      op de lagere limieten zou je 't eigenlijk wel zonder stats behoren te redden.
      Dus misschien dat er wel iets mankeert aan je spel. Als je gewoon abc speelt zou je wel profit moeten kunnen maken op micro's.

Maar zoals Jan zegt helpen stats wel (veel), alleen zijn ze niet noodzakelijk op micro's.
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Ik heb mijn eerste 15k handen NL2 op titan erg winstgevend gepspeeld (24bb/100 waarvan 14.5bbEV/100) zonder stats te gebruiken. Ik moet wel zeggen dat ik enorm goed runde maar 15k is wel voldoende om te zeggen dat je de limiet zeker kunt beaten.

Veel notes maken, logisch denken, jezelf niet levelen en geconcentreerd blijven zorgen ervoor dat je soms zelfs beter speelt omdat je geconcentreerder moet zijn.

Als je de micros niet kan beaten zonder stats moet je aan je game werken. Als het zonder stats niet lukt, dan met stats ook niet!

grtz

edit: correcte waarden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      MSS sucks! :f_eek:

Lekker veel openraisen om daarna 80% van de handen op een 3bet te folden.
      Lekker veel 3betten om vervolgens het leeuwendeel te folden op een allin 4bet.
      Lekker veel stealen uit late position en small blind om vervolgens 90% van de handen te dumpen op een resteal.
      1bullit c-betten om vervolgens lekker je gemiste overcards te check-folden op de turn.

Die mss moet nodig aangepast worden, want het is op dit moment zooooooo exploitable.

Mijn advies: gooi die mss in de prullenbak en ga bigstackstrategie spelen of sit'n go whatever.

MSS is bagger :facepalm:
    • Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Hey Tabacca,

MSS, is zeker winstgevend te spelen, meld je ff aan in onderstaande thread :)

MSS Skype (studie)groep

Skrolk.
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
      MSS sucks! :f_eek:

Lekker veel openraisen om daarna 80% van de handen op een 3bet te folden.
      Lekker veel 3betten om vervolgens het leeuwendeel te folden op een allin 4bet.
      Lekker veel stealen uit late position en small blind om vervolgens 90% van de handen te dumpen op een resteal.
      1bullit c-betten om vervolgens lekker je gemiste overcards te check-folden op de turn.

Die mss moet nodig aangepast worden, want het is op dit moment zooooooo exploitable.

Mijn advies: gooi die mss in de prullenbak en ga bigstackstrategie spelen of sit'n go whatever.

MSS is bagger :facepalm:
      Lol

Basic MSS is inderdaad: basic

Op de micro's werkt het prima omdat daar niemand bedenkt hoe je te exploiten.
      Je zal je MSS moeten aanpassen aan je tegenstanders. Dit is niet anders als met BSS. Met basic BSS wordt je ook geowned op hogere limieten. (oR je nog meer en is je std f23bet nog hoger)

T.
    • tabacca
      tabacca
      Bronze
      De limiet die ik speel is nl5, en ik speel het geheel volgens het boekje.
      Nu ben ik er wel al achter gekomen dat je een paar dingen beter kan doen dan hier staat beschreven(in de mss charts) maar toch lukt het me niet.
      Word erg vaak geriverd voor mijn gevoel en op deze manier is de lol er snel af.
      Zou dit kunnen komen omdat ik slecht run? de eerste 1000 handen ging het lekker maar erna alleen maar berg af.
      Zelf zat ik te denken dat ik misschien wel slechte calls maak, 3bets maken met qq en dan vervolgens all-in gezet worden (pre-flop) en dan callen. Het staat overigens in de charts datje deze moet callen( vs 1 speler) maar ik denk dat je hier vaak een flip hebt of datje dik achter staat tegen kk of aa, dus zou ik hem hier dan beter folden? of gewoon de raise pre flop callen en kijken wat de flop brengt?

in iedergeval bedankt voor de reply's :f_cool:
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door tabacca
      De limiet die ik speel is nl5, en ik speel het geheel volgens het boekje.
      Nu ben ik er wel al achter gekomen dat je een paar dingen beter kan doen dan hier staat beschreven(in de mss charts) maar toch lukt het me niet.
      Word erg vaak geriverd voor mijn gevoel en op deze manier is de lol er snel af.
      Zou dit kunnen komen omdat ik slecht run? de eerste 1000 handen ging het lekker maar erna alleen maar berg af.
      Zelf zat ik te denken dat ik misschien wel slechte calls maak, 3bets maken met qq en dan vervolgens all-in gezet worden (pre-flop) en dan callen. Het staat overigens in de charts datje deze moet callen( vs 1 speler) maar ik denk dat je hier vaak een flip hebt of datje dik achter staat tegen kk of aa, dus zou ik hem hier dan beter folden? of gewoon de raise pre flop callen en kijken wat de flop brengt?

in iedergeval bedankt voor de reply's :f_cool:
      1 tip: post gewoon alle handen waarbij je serieus vragen hebt op het handjudge forum. Zo denk je niet alleen zelf na over de hand (over wat twijfel je, waaraan denk je tijdens de hand, ...) maar krijg je ook een geweldige inkijk van ervaren spelers die je zullen helpen om je game te improven
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Ik zou toch ergens een gratis hud proberen te zoeken en alleen de basic stuf laten zien zoals VPIP, PFR, 3-bet, AGG, handen, met deze stats alleen kan je al veel weten hoe villain speelt en heb je een beter inzicht op vilain. Ook op de micro is het belangrijk om te weten hoe iemand speeld, het gaat tenslote toch over je geld.

Ik heb ongeveer 2.5 maandjes gespeeld (MSS) op NL10 voordat ik op NL50 kon spelen en mijn frofit op NL10 was het meest op nonshowdown winnings, dat was zonder hud echt nie mogelijk denk ik (maar dat is niet de juiste wijze je moet je richte op SDW) en als je tilt moet je stoppe! Zet je zelf op een bepaalde limiet en als je dat verlies in een sessie moet je echt proberen te stoppen! dat doe ik ook nu :) volgende dag is er nog een dag om te spelen :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Op de lage limieten heb je een veel grotere diversiteit aan spelers: extreme vissen, weak-tight spelers, TAGs, rocks,... Met de stats herken je de vissen gewoon veel sneller, al na pakweg 10 handen weet je meestal of iemand een extreme vis is of niet. Op de lage limieten zijn stats imo nog belangrijker voor je winrate dan op hoge limieten.

Wat wel waar is, is dat op hoge limieten je stats nodig hebt om de zwakke punten van de tegenspelers bloot te leggen, omdat je met simpel monotoon ABC spel dan wss niet zo ver meer komt... Maar de lage limieten worden op dit vlak toch dikwijls onderschat, zonder stats is het toch daar zelfs moeilijk om een hoge winrate te hebben (pakweg 10bb/100 hands) zonder stats als je multi-tabled.

Hold em manager is 2 weken gratis denk ik, en pokertracker zelfs 3 maand (correct me if I am wrong, heb het niet geverifieerd), dus het is zeker de moeite waard om het uit te proberen. Denk er wel aan dat het toch een tijdje duurt vooraleer spelen met stats rendabel wordt, in het begin had ik toch altijd de neiging om teveel op de stats te focussen en te weinig op het spel zelf. Het grootste voordeel in het begin is dat je kan analyseren in je database welke handen je rendabel speelt en welke niet. Bv AK en AQ zijn handen die door beginners typisch slecht gespeeld worden.

Succes
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Hey,

Op lage limieten is het zeker mogelijk zonder stats toch profit te kunnen maken. Toch blijft het handig om een HUD te hebben, zeker als je veel tafels tegelijkertijd speelt.
      Je moet anders deze is proberen, zelf heb ik hem (nog) niet getest.

Info hier
      Download hier

Groeten,

LgnDe
    • faithless1
      faithless1
      Silver
      Hey,

Ik gebruik zelf PokerTracker 3 en ben daar erg tevreden over, de HUD werkt lekker en kan je aanpassen naar wens.
      Speel zelf MSS op de micro's, vooralsnog sta ik hier met een kleine winst maar speel ook niet extreem lange sessies en draai dus niet heel veel volume.

De HUD vind ik zelf toch een behoorlijk goed hulpmiddel, zeker met steals en resteals posities en stats. waar je op de micro's behoorlijk wat centjes kan oppikken.
      Na elke sessie kijk ik bepaalde handen na.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos
      Ik heb mijn eerste 15k handen NL2 op titan erg winstgevend gepspeeld (24bb/100 waarvan 14.5bbEV/100) zonder stats te gebruiken. Ik moet wel zeggen dat ik enorm goed runde maar 15k is wel voldoende om te zeggen dat je de limiet zeker kunt beaten.

Veel notes maken, logisch denken, jezelf niet levelen en geconcentreerd blijven zorgen ervoor dat je soms zelfs beter speelt omdat je geconcentreerder moet zijn.

Als je de micros niet kan beaten zonder stats moet je aan je game werken. Als het zonder stats niet lukt, dan met stats ook niet!

grtz

edit: correcte waarden
      15k handen is nothing loll
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      grappig...ik speel ook zonder stats en bedacht mij laatst hetzelfde: kan ik winstgevender spelen met stats? ook: voor jezelf zijn stats ook leakfinders.

misschien moet Pokerstrategy weer eens een HM2 voor 500SP promotie doen!!! hint hint :D