Nl4: Aa

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      Villian stats 57/10 over kleine sample van 25handen. Ik 3bet hem preflop met AA. Flop valt met T6T rainbow dus een bet voor value is standaard. Turn geeft met 5h monsterdraw maar aangezien hij mijn 3bet callde ga ik er niet vanuit dat hij hier met een draw zit. Villian raist vervolgens mijn bet, heeft hij een QQ of KK. Enige wat mij beat zijn PP en Tx iets wat normaal op een 3bet gefold wordt dus ik shove.

OnGame - $0.04 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $4.52
      UTG: $3.66
      Hero (MP): $2.76
      CO: $1.40
      BTN: $3.83
      SB: $5.07

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04, CO posts DB $0.04

Pre Flop: ($0.10) Hero has A:club: A:diamond:

UTG raises to $0.08, Hero raises to $0.24, fold, fold, fold, fold, UTG calls $0.16

Flop: ($0.58, 2 players) T:spade: 6:heart: T:club:
      UTG checks, Hero bets $0.30, UTG calls $0.30

Turn: ($1.18, 2 players) 5:heart:
      UTG checks, Hero bets $0.60, UTG raises to $1.20, Hero raises to $2.22 and is all-in, UTG calls $1.02
  • 4 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Lijkt mij inderdaad altijd shove. Dit is nooit random bluff, lijkt mij dus gewoon callen hoeft zeker niet, want dan kan hij eventuele flushdraws op de river misschien nog folden.

Dus je zit hier tegen JJ/QQ/A :heart: K :heart: /Q :heart: /1TT combo

Er zullen natuurlijk af en toe eens 55/66/AT in zijn range zitten, maar dit zijn ten eerste veel minder combo's+minder vaak in zijn range dus easy shove
    • Omnipotence
      Omnipotence
      Bronze
      Vergeet niet 77, 88, en 99, ik zou absoluut niet verbaasd zijn als villian die zo zou spelen op dit board.

Wat ik wel zou willen aanraden, is om te zorgen dat je altijd fullstack aan tafel zit, en dat je 60- 90% bet afhankelijk van board textuur en villian, ipv 50%. (met uitzondering van river bets).
      Met deze betsizing heb je op de river 1,60 achter ten opzichte van een 2,20 pot, dat is een riverbet met behoorlijk veel fe, daarbij kunnen scarecards hem doen besluiten zijn kleine pocket pair toch weg te leggen.

Ik weet dat het geen wet van meden en perzen is, maar ik heb als vuistregel een keer gehoord, dat je voor 100bb in een reraised pot met tptk en beter altijd gerust het er in kan schuiven.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik zie vaak ( ook in de andere handen die ik beoordeeld heb ) is dat je preflop vaak te standaard speelt. Hier heb je wederom een big fish die een hand heeft terwijl je KK+ hebt.

Waarom 3bet je dan gewoon niet 4x zijn openingsraise? Ben je bang dat ie dan fold?

Anyways ik denk dat bet-callen op de Turn iets beter is als je verondersteld dat zijn c-R range van een calling station ook bestaat uit mindere pairs dan jou AA wat ik mijzelf haast niet kan voorstellen behalve KK tegenover 55,66,ATs

Mvg,
      Gerv
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ik zal inderdaad eens gaan proberen om wat meer variatie in mijn preflop spel aan te brengen. Hou me nu eigenlijk alleen maar aan de 4xbb en 3xbb-regel en bij een 3bet 3x de openingsraise. Ik zal met name met die laatste de volgende sessie eens gaan experimenteren en kijken of me dit goed bevalt.

En normaal zit ik inderdaad met een fullstack aan de tafel maar hier had ik net gerebuyed zou er in de volgende hand bijkomen. Bij Betfair gaat dit niet automatisch dus af en toe ben ik er inderdaad wat laat mee. Als richtlijn gebruik ik overigens dat ik minimaal 80bb moet hebben aan een tafel.