[180-mans] 2.5 A8o resteal 8BB in SB vs BU open

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 2.5 Tournament, 100/200 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG+1 (t2190)
      MP1 (t2629)
      MP2 (t5489)
      MP3 (t3262)
      CO (t2330)
      Button (t4405)
      Hero (SB) (t1645)
      BB (t7176)
      UTG (t3456)

Hero's M: 5.48

Preflop: Hero is SB with A, 8
      6 folds, Button bets t600, 2 folds

Total pot: t500

Villain kwam pas net aan mijn tafel zitten, heb hem 1 x eerder zien raise/folden en toen opende hij naar 2x BB vanuit EP. Nu stealt hij dus vanaf de BU naar 3x BB en verwacht ik eigenlijk dat hij mij altijd gaat callen als ik shove.

Maakt dat dit een fold omdat ik toch nog FE heb in de volgende handen en A8o het niet eens heel goed doet tegen zijn steal range?
  • 12 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik begrijp niet goed dat je zegt dat A8 het niet goed doet tegen zen stealrange.

Ik kan me hierin vergissen, maar je stack is zo low dat ik A8 er hier happy in ga schuiven omdat hij bijna met alles waarmee hij opent zal moeten callen en daar sta je tegen voor. Als de speler wat vroeger zit en wat tighter is dan fold ik dit nog wel.

Mr hier doe je het gwn goed tegen zijn range imo.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ja snap ook wel dat ik het goed doe tegen een opening range van een speler die vaker stealt, maar als je hier niet zo'n read heb dan gooi je het er dus ook gewoon in?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Ja snap ook wel dat ik het goed doe tegen een opening range van een speler die vaker stealt, maar als je hier niet zo'n read heb dan gooi je het er dus ook gewoon in?
      ik denk niet dat ik het ooit ga folden daar, dus ja ik gooi het er altijd in in deze situatie.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Ervanuitgaande dat de button je altijd callt als je repusht, kan je zijn raise in feite net zo goed zien als een push. Op een button push loop je met A8o voor op zijn range, en kan je het er hier dus easy intrappen :)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      close in een 2.5 though voor mij, in alles hoger wbt $ insta ship
    • PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      ik fold hier denk ik.
      je zegt dat hij de vorige keer 2x deed en nu 3x.
      hij gaat hier dus nooit folden.
      en A8 vind ik beetje middelmatig
      ik pak liever een first in spot wanneer de antes komen denk ik.
      Zelfs dan heb je tegen de juiste mensen massa FE.

of denken jullie hier anders over?
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ik fold hier ook niet, maar wat doen jullie hier als het nou de CO is die all in pusht? Laten we aannemen dat CO een reg is, die hier vrij wijd zal pushen?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Ik fold hier ook niet, maar wat doen jullie hier als het nou de CO is die all in pusht? Laten we aannemen dat CO een reg is, die hier vrij wijd zal pushen?
      Call ik ook.:)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      En waarom precies?

Anyway, je doet het inderdaad wel ok normaal tegen z'n range en je mag een paar % fold equity hier zeker niet uitsluiten. Ik shove hem daarom zeker ook.

Als de Co openshoved zou ik ook gewoon callen.
      Ik denk dat 50% equity wel haalbaar is en je hebt een stuk minder nodig gezien de blinds 1/5.5 van je stack is.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      En waarom precies?

Anyway, je doet het inderdaad wel ok normaal tegen z'n range en je mag een paar % fold equity hier zeker niet uitsluiten. Ik shove hem daarom zeker ook.

Als de Co openshoved zou ik ook gewoon callen.
      Ik denk dat 50% equity wel haalbaar is en je hebt een stuk minder nodig gezien de blinds 1/5.5 van je stack is.
      Denk dat hier 2 redenen voor zijn:

- In een $2,5 wordt er over het algemeen tighter geshipt (ik zie deze raise van de button eigenlijk effectief als een ship). En doe je het met A8o dus minder goed tegen zijn range.

- In een $2,5 ga je veel meer softe spots vinden, waar je bijv met een 7 bb firstin push gewoon folds gaat krijgen die je niet hoort te krijgen, en die je op een hogere stake ook niet krijgt (waardoor het in feite soms zonde kan zijn om marginale spots aan te gaan in een $2,5)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Kan me vinden in argument 1.
      Argument 2 is voor mij een beetje dubbel omdat je als je denkt een grote edge te hebben ben je ook wel weer meer met 18bb omdat je daar nog wat meer opties mee hebt.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Nja je hebt in een 2.5s gewoon nog lui die best wel tight shippen, ook al haal je hier met a8 wel gewoon je odds obvious. Maar zoals Ptiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipta aangeeft kun je gewoon zwaar veel spots pakken in lateposition. Prob als ik 15 tafeltjes tiled speel dat ik hier fold, maar masstablened het er wel gewoon in ram omdat het een +ev spot is. Denk alleen dat het niet max ev is hier altijd te knallen omdat die ranges toch wel vies tight zijn en je dus veel kan shoven. Anyway wordt een lange story nu maar tis obvious winstgevend maar als je gewoon een paar tafeltjes speelt kun je beter late pos spots pakken imo :P , ( en dan nog issie close)