[180-mans] 2.50 AKo vs EP SN open

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 2.5 Tournament, 10/20 Blinds (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t1080)
      CO (t1280)
      Hero (Button) (t1400)
      SB (t2890)
      BB (t940)
      UTG (t1500)
      UTG+1 (t1500)
      MP1 (t1440)

Hero's M: 46.67

Preflop: Hero is Button with K, A
      1 fold, UTG+1 bets t140, 2 folds, CO calls t140, Hero raises to t440, 2 folds, UTG+1 raises to t1490, 1 fold, Hero calls t960 (All-In)

Flop: (t2970) 6, 4, 8 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t2970) K (2 players, 1 all-in)

River: (t2970) A (2 players, 1 all-in)

Total pot: t2970

Results:
      Hero had K, A (two pair, Aces and Kings).
      UTG+1 had Q, Q (one pair, Queens).
      Outcome: Hero won t2970

SN is een goede 180mans reg, 80k games played , hij opent UTG en iemand callt, welke lijn zouden jullie hier nemen? Ik besloot te 3betten en zijn shove te callen, op het moment dat hij shoved weet ik wel dat ik wss tegen QQ+ AK aanzit.

Hoe spelen jullie deze? Flat pre en op flop opnieuw evalueren of gewoon zo?
      En als ik wel 3bet, kan ik dan net zo goed shoven of groter 3betten?
  • 12 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Hij opent 7bb, dit is altijd mega tighte range, waar je amper op voorligt preflop. folden lijkt me natuurlijk net iets teveel van het goede denk ik. Dus je kan wel preflop callen en broke gaan op A/K high en dan maar hopen dat hij A of K heeft. Voordeel is wel dat hij hier enkel gaat c-betten met overpair/gehit en je dus vrij goed weet waar je staat op de flop.

Al is fold ook niet super slecht lijkt mij. Call is toch ten slotte al 1/10 van je stack en ik weet niet of je uberhaupt voorligt op zijn range. Al heb je natuurlijk wel beetje death equity.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Hij zit nu aan meer van mijn tafels en zijn sizing is over het algemeen heel groot , 25/50 2 limpers voor hem en hij isoleert naar 450 vanaf BU, maar alsnog wel weer met een sterke hand, AKs. Maar ben het inderdaad wel met je eens dat hij dit wss met een hele sterke range doet.

Hmm , eigenlijk is zijn iso sizing daar helemaal niet zo raar.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik durf daar tegen zo een spelers wel eens te callen ip maar ik weet niet of het de optimale play is. Vs loosere spelers vind ik 3bet broke dan weer leuker.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Ik durf daar tegen zo een spelers wel eens te callen ip maar ik weet niet of het de optimale play is. Vs loosere spelers vind ik 3bet broke dan weer leuker.
      Plots vind ik shove ook niet heel slecht omdat je toch een behoorlijk deel kan toevoegen aan je stack, maar je hebt volgens mij gwn geen fe op zo een speler als je shoved.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ik shove gwn :)
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ook al maakt hij beetje rare sizes, lijkt me vrij obv dat hij hier een goede hand heeft, en je dus niet hoeft te verwachten dat je met je 3bet de pot hier oppakt, dat hij je gaat flatten lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
      Dus je weet bij voorbaat al dat hij hier gaat shoven.

Ik 3bet mijn AK in principe altijd, maar denk niet dat het hier veel zin heeft eigenlijk, aangezien je zelden tot nooit de actie zult sluiten en dus initiatief hebt. Dan blijft flatten en shoven over.
      Als hij hier JJ+ en AK zo speelt, wat me een redelijke range lijkt, heb je ook niet veel aan flatcallen, hit je je A of K, ga je broke vs een range die je crusht, aangezien hij waarschijnlijk nog wegkomt van zijn JJ en QQ tegen 2 man in zo'n spot.
      Shoven is ook niet alles lijkt me, je hebt geen FE, en hebt maar 40% equite vs JJ+ en AK (AQ zit niet echt in zijn range lijkt me?)
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Totally agree met wat bob hierboven zegt, als de opener zoals Henk zegt een goede regular is , kan een fold hier pre nooit slecht zijn.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik ben een beetje in de war jongens.
      Een goeie regular die 8handed op UTG+1 naar 7BB openraist met JJ+,AK?

Let me rephrase that: Een goeie regular die naar 7BB openraist?

Kvind het best knap dat meerdere mensen hier een fold durven overwegen preflop zonder enige actie te hebben ondernomen met AKo. Van mij mag het ook best als julie villain daar zo'n sterke range geven, en dat zou best wel eens kunnen kloppen.

Zeker gezien je edge in zo'n SNG hoef je denk ik zo'n spot niet meteen te nemen.
      Ben benieuwd wat bayleysa hiervan denkt.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas

Kvind het best knap dat meerdere mensen hier een fold durven overwegen preflop zonder enige actie te hebben ondernomen met AKo. Van mij mag het ook best als julie villain daar zo'n sterke range geven, en dat zou best wel eens kunnen kloppen.

Zeker gezien je edge in zo'n SNG hoef je denk ik zo'n spot niet meteen te nemen.
      Lol@ regular inderdaad maar I just shove it in here. Opzich als je 3, 4 toernooitjes tegelijk speelt kun je hier folden om je wat omhoog te small ballen maar ik vind persoonlijk eigenlijk dat ak pre in deze spot folden op een 2.5 180, waar ook geregeld ace reg, any pp, en andere handen die russen mooi vinden er preflop invliegen gewoon weak is. Dus I just shove it in here omdat je wel iets fe hebt en gewoon voorligt op hun ranges. De fout die liessens maakt is het er vantevoren van uitgaan dat iemand een sterke range heeft. Het is hier gewoon unlikely dat je beat bent en 3betten vind ik ook minder mooi omdat je nog in awkward spots kunt komen.

Mja, wtf, ak pre in een 2.5 donkament----------> Shippen!
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Thanks bay :) !
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Lol@ regular inderdaad maar I just shove it in here. Opzich als je 3, 4 toernooitjes tegelijk speelt kun je hier folden om je wat omhoog te small ballen maar ik vind persoonlijk eigenlijk dat ak pre in deze spot folden op een 2.5 180, waar ook geregeld ace reg, any pp, en andere handen die russen mooi vinden er preflop invliegen gewoon weak is. Dus I just shove it in here omdat je wel iets fe hebt en gewoon voorligt op hun ranges. De fout die liessens maakt is het er vantevoren van uitgaan dat iemand een sterke range heeft. Het is hier gewoon unlikely dat je beat bent en 3betten vind ik ook minder mooi omdat je nog in awkward spots kunt komen.

Ik trek enkel de conclussies uit post van topicmaker. Hij zegt sterke reg+zo'n grote openrange size

Dit is gewoon op zijn max AQs+ AKo+ JJ+ en dat is optimistisch gezien.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Ik trek enkel de conclussies uit post van topicmaker. Hij zegt sterke reg+zo'n grote openrange size

Dit is gewoon op zijn max AQs+ AKo+ JJ+ en dat is optimistisch gezien.
      Ik denk dat je range wel eens vrij realistisch kan zijn.
      Maar de combinatie regular+7bb kan gewoon niet echt kloppen, zelf niet op deze stakes. Ik ga meestal ook voort op de informatie die OP geeft maar hier klopte die gewoon niet echt en daar wou ik even op wijzen.

It's all good :f_cool: