[180-mans] 2.50 77 postflop play

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 2.5 Tournament, 10/20 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO (t1500)
      Button (t1490)
      SB (t1570)
      BB (t1500)
      UTG (t1500)
      UTG+1 (t1500)
      MP1 (t1500)
      MP2 (t1440)
      Hero (MP3) (t1500)

Hero's M: 50.00

Preflop: Hero is MP3 with 7, 7
      1 fold, UTG+1 bets t40, 2 folds, Hero calls t40, CO calls t40, 3 folds

Flop: (t150) 3, 2, 6 (3 players)
      UTG+1 bets t80, Hero raises to t240, 1 fold, UTG+1 calls t160

Turn: (t630) 4 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets t280, UTG+1 calls t280

River: (t1190) 6 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks

Total pot: t1190

Pre call ik voor set, flop heb ik een overpair en reraise ik om te kijken waar ik sta, turn denk ik eigenlijk wel voor value te betten tegen FDs en AK/AQ , river check ik behind want kan hier eigenlijk tegen geen enkele hand meer value halen.

Of 3betten jullie hier pre al?
  • 9 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik zou hier gewoon passieve line over de ganse lijn nemen en valuebetten als hij checked. Je hebt hier dan wel overpair, maar veel zwakkere valuehanden zitten er niet in zijn range. Behalve flushdraws met 2overs waar je op de flop tegen flipt.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      "Pre call ik voor set, flop heb ik een overpair en reraise ik om te kijken waar ik sta, turn denk ik eigenlijk wel voor value te betten tegen FDs en AK/AQ"

Die zin klopt eigenlijk volledig niet. Als je pre voor een set called dan ga je toch niet raisen op de flop als je je set niet hit?

Raisen om te kijken waar je staat vind ik eigenlijk heel slecht. Je gaat ofwel raisen voor value ofwel als bluff of semibluff, maar ik doe het in ieder geval nooit om te kijken waar ik sta. Als je een call krijgt zoals nu, waar sta je dan?

Turn kan je imo ook niet mr vr value betten omdat ik denk dat je op de flop zen range al zo klein maakt dat hij wss enkel handen doorspeelt die jou beat hebben.

Dus ik speel hier call flop en erna ben ik eigenlijk klaar met de hand en ik denk dat er zelfs iets te zeggen valt over fold flop. Mr daar ben ik niet zeker van.

kleine opmerking: als hij op de flop een fushdraw heeft als die jij denkt waarvan je value gaat halen op de turn, die shipped hij er normaal gwn op de flop in.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Tja, kan je niet anders dan gelijk geven dat mn redenering nergens op slaat :(

Maar iig bedankt voor je uitgebreide reactie en ik zal in het vervolg deze spots anders bekijken.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      call call/bet (afhankelijk of hij checked) check zou ik nemen

of fold als je echt puur voor setvalue speelt, maar kvind de flop hier wel ideaal om niet meteen op de flop op te geven en te zien ofk op de turn de pot niet kan oppakken als drawers niets hitten.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      call call/bet (afhankelijk of hij checked) check zou ik nemen

of fold als je echt puur voor setvalue speelt, maar kvind de flop hier wel ideaal om niet meteen op de flop op te geven en te zien ofk op de turn de pot niet kan oppakken als drawers niets hitten.
      Het is 3 way, dus ik ben er vrij zeker van dat utg+1 zen cbetting range vrij sterk zal zijn. Daarom dat ik denk dat fold flop ook kan zeker met een speler achter je die ook kan raisen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Why the sad face TurboHenk?
      Het is toch super om meerdere fouten in 1 hand te maken en er dan van te kunnen leren?

Raisen om te kijken waar je staat is inderdaad bijna nooit goed te praten. Dat komt ongeveer overeen met raise/folden voor value en das gewoon bijna nooit de optimale play. Meestal laat je betere handen niet folden en krijg je geen calsl van slechtere handen op die manier.

Toch is dit wel een situatie waar ik me zou kunnen vinden in een raise.

Om verschillende redenen:

*) De kleine betsize op de flop zal, als jij callt, heel vaak de 3e speler meekrijgen en dat is vervelend voor je gezien die waarschijnlijk altijd wel degelijke equity tegen je zal hebben.

*) Ook al heb je tegen UTG vaak de beste hand is je equity vs zn range niet zo super. Ofwel heeft hij een pair, ofwel een draw, ofwel overcards met vaak backdoordraws etc...

*)Het ding is dat je hier echt niet bang moet zijn om na een raise nog geblufft te worden want ik denk niet dat UTG daar hier een reden voor zou vinden. Als hij er dus nog eens overheen gaat of de turn donkt ofzo kan je rustig folden.

*) Raisen zou de hand wel eens goedkoper kunnen maken.
      Als je echter callt zou hij de turn wel nog eens kunnen doorbetten met bv flushdraws of gewoon met overcards. Dan moet je eigenlijk gaan callen tegen een range van handen die jou beaten, draws en overcards en zo mooi is dat niet in een pot die steeds groter is.

Door hier gewoon een kleine raise te maken laat je hem heel vaak de turn checken en kan je zo nog het goedkoopst van al naar de river, mede eigenlijk door gerbuik te maken van je grote voordeel: positie.

Ik zou hier dus zeker raisen naar 180 en ik denk dat dit genoeg is om al het bovenstaande te bereiken. Let wel dat ik dus echt niet vaak in zo'n situatie zou raisen en je dat meestal redelijk concreet of voor value of als bluff moet doen.

Ik geef dus op bij weerstand en bij een call van UTG check ik elke turn behind (behalve 7) en reevaluate ik de river.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik denk niet dat op een 2.5 dollar mensen de turn nog gaan barrelen met overcards in een 3 way. Ik zie mensen hier ook gwn enorm tight spelen, ook al fold de andere speler op flop. Door 77 te raisen daar, isoleer je je imo tegen beter.

Ofwel callt utg je en heeft hij je beat ofwel shoved hij en heeft hij je ook beat. Dus een raise lijkt me gwn chipsburning, wel als je als gegeven neemt dat een bet op de turn nooit meer een bluff is.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Bedankt Elias en begrijp me niet verkeerd want ik ben juist heel erg blij als ik van mn fouten kan leren. Voortaan zal ik nog wat meer nadenken over mijn comments bij een hand en echt proberen om mijn gedachten goed neer te zetten, thanks voor je lange reactie!
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Ik denk niet dat op een 2.5 dollar mensen de turn nog gaan barrelen met overcards in een 3 way.
      Maybe not maar dan geef je hem door behind te cheken natuurlijk wel een gratis kaart. Dat terwijl hij bijna altijd 2 overcards heeft.

Ik denk dat 100 extra eringooien op de flop dan beter is.
      Zo isoleer je je tegen UTG.
      Doordat jij de turn behind gaat checken krijgt villain eigenlijk de odds om te callen met overcards maar ik denk dat hij minstens af en toe gaat folden.

Callt hij heel vaak is dat ook geen probleem, je haalt dan gewoon value uit een raise. Dat hij de turn doorbarrelt als je de flop callt is misschien onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten.

Also denk ik dat hij gewoon echt moeilijk verder te spelen is als je callt.
      De turn moet je dan wel folden denkik, maar als hij turn checkt en river bet vind ik het best nog lastig omdat hij ook zo vaak kan gehit hebben nog...