[180-mans] 77 vs UTG opener en caller

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 2.5 Tournament, 50/100 Blinds (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (t5160)
      UTG+1 (t3315)
      MP1 (t850)
      MP2 (t1676)
      Hero (CO) (t1647)
      Button (t1172)
      SB (t2255)
      BB (t3410)

Hero's M: 10.98

Preflop: Hero is CO with 7, 7
      UTG bets t300, 2 folds, MP2 calls t300, Hero raises to t1647 (All-In), 2 folds, BB raises to t3410 (All-In), 2 folds

Flop: (t3944) 4, K, 6 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t3944) K (2 players, 2 all-in)

River: (t3944) 10 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t3944

Wat doen jullie in dit soort spots, push omdat er veel dead money ligt en ik FE heb + een sterke hand , of folden en betere spot afwachten?
  • 6 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      I kinda like it:D .

Ik weet enkel niet goed of je veel fe gaat hebben op mp2.

Tis wss nen high varianceplay, maar ik zou het ook doen als ik utg al wa meer heb zien openen in ep.

Ik zou de play leuker vinden met pakweg 20-25bb;) . Dan is hun callingrange echt een pak tighter al.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Ik denk dat dit redelijk read afhankelijk is.
      Als er een tighte speler utg opent is dit echt een easy instafold.

Als utg redelijk wat opent, en mp2 een vis is (wat redelijk te verwachten is, gezien zijn preflop call met deze stack) kan je hier wel fine pushen.

Overigens ben ik het niet met de post hierboven eens, en vind ik juist wel dat je de perfecte stack hebt. Je risk/reward ratio is met 16,5 bb gewoon een stuk beter dan met 25 bb. Verder denk ik ook niet dat je foldequity opeens een stuk omhoog gaat als je stack iets groter is in deze spot.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Risk reward is idd hoger, maar de odds vr villain om te callen zijn ook beter. Daar dat ik deze play liever met wat meer blinds doe omdat ze dan meer van hun range gaan folden denk ik. Hoewel ik wel snap dat utg wss handen opent die hij ofwel altijd gaat callen ofwel altijd gaat folden no matter the stack.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Tis idd nogal afhankelijk van de UTG raiser, met de caller hou ik weinig rekening eigenlijk, das gewoon extra doodgeld imo.
      Ondanks dat je maar 16 BB stack hebt, denk ik dat je zeker nog wel FE hebt hier. Prima play dus imo, mits je hier de read hebt dat UTG redelijk veel opent.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Tis idd nogal afhankelijk van de UTG raiser, met de caller hou ik weinig rekening eigenlijk, das gewoon extra doodgeld imo.
      Ondanks dat je maar 16 BB stack hebt, denk ik dat je zeker nog wel FE hebt hier. Prima play dus imo, mits je hier de read hebt dat UTG redelijk veel opent.
      dit
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Makkelijke shove voor mij.
      Tegen UTG uitkomen is echt wel mooi met 3bb dead money in de pot van MP.
      Als UTG fold doe je het ook wel goed tegen MP's range als die callt.
      Is best lelijk als ze allebei callen maar gebeurd niet zo heel vaak denkik. Caller trekt zich normaal terug als UTG All In gaat.

Bedenk er dan zelf nog een beetje FE bij en je kan zeker shoven!