Nl10 A5s

• Nyan85
      Nyan85
      Bronze
      Hey hallo,

Na een break van een half jaar heb ik besloten om weer te gaan pokeren. Ben weer begonnen op NL10 en kwam er al snel achter dat ik vrij roestig ben. Naar mij mening is er geen betere manier om in te komen door een paar handjes te posten :) . Hierbij het eerste handje.

Standaard play voor mij PF ik wordt gecalled door de fishy SB (heb niet al te veel info van hem). Op de flop hit ik TPBK. Ik besloot hier te Cbetten, maar ik vraag me af of de sizing goed was? Naar mijn mening is het aan de kleine kant.

Op de turn krijg ik de nutflushdraw en wordt me tegenstander wakker met een checkraise. De odds waren goed om te callen, maar ik besloot hier om hem all in te gooien om lastige beslissingen op de river te voorkomen als ik de flush niet zou hitten.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP3 (Hero):
      $15.41
      CO:
      $8.05
      BU:
      $11.64
      SB:
      $6.22
      BB:
      $10.54
      MP2:
      $10.10

Preflop: Hero is MP3 with A, 5.
      MP2 folds, Hero raises to $0.30, 2 folds, SB calls $0.25, BB folds.

Flop: ($0.7) 2, A, T (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.40, SB calls $0.40.

Turn: ($1.5) Q (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.90, SB raises to $1.80, Hero raises to $5.90, SB calls $3.72.

River: ($12.92) 7 (2 players)

Final Pot: $12.92.

Results follow:

Hero shows a flush, ace high(As 5s).
      SB shows a pair of aces(Ah Js).

Hero wins with a flush, ace high(As 5s).
  • 2 antwoorden
    • Omnipotence
      Omnipotence
      Bronze
      Imo (en wat weet ik er nou van, ik ben ook maar een nl10 donk >.<)
      Tenzij je als read hebt dat villian een extreem station is, ga je weinig vallue krijgen uit je turnbet, omdat er niet echt draws zijn.

As played:
      Deze turnraise op dit board is 9 van de 10 keer een sterke hand.
      Je kunt je tegenstander daar dankbaar zijn dat die je zulke goede odds geeft om te callen.
      Shoven is niet nodig, want je gaat hem toch niets laten folden.
      Al speel je je hand face up met een call en een shove op een schoppen river, is er nog steeds een zeer goede kans dat hij zijn hand niet kan wegleggen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Nyan,

Preflop is niet zo standaard hoor als er een loose CO of BTN achter je spelen! Je hand flopped niet zo geweldig qua made hands sinds je vaak moet gan doordrawen op de Turn en River (je moet vaak door semi bluffen)

De Flop check ik soms terug omdat het board zo droog is dat ik niet verwacht dat er veel slechtere handen mijn CBet gaan callen

de Turn is een bet-call en nooit een bet-shove omdat je hier in feite drawed naar 2pair+++

Mvg,
      Gerv