NL20 66 riverplay

• TbagNL
      TbagNL
      Bronze
      Mijn eerste handje die ik post, dus ben benieuwd! Here we go:

Dit is pas het 3e handje die ik speel in deze game, dus ik heb nog geen stats van Villain.

Ik callde zijn re-raise vanwege de implied odds met mijn 66. Toen hij de flop check - callde had ik een zwaar vermoeden dat Villain AQ+ aan het spelen was. Op de turn checkte ik behind om vervolgens te folden op elke A, K of Q dat gerivered zou worden. De J kwam en dit maakte het voor mij lastig vanwege de two pair op het board.

Wat zouden jullie in deze spot doen: zou je betten als hij checkt? Zou je raisen als hij bet? En zo ja, waarom?

Is het volgens jou een betere play om ook op de turn te betten. Zo ja, waarom?

Kortom, graag jullie argumenten. Ik zal later de uitkomst van de hand posten. Thanks!

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      SB:
      $25.77
      BB:
      $24.65
      MP1:
      $24.25
      MP2 (Hero):
      $23.50
      MP3:
      $25.00
      CO:
      $21.58
      BU:
      $32.00

Preflop: Hero is MP2 with 6, 6.
      MP1 folds, Hero raises to $0.75, 4 folds, BB raises to $1.75, Hero calls $1.00.

Flop: ($3.6) 8, 8, 2 (2 players)
      BB checks, Hero bets $1.80, BB calls $1.80.

Turn: ($7.2) J (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($7.2) J (2 players)
  • 7 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Goeieavond!

Ik ben ook pas sinds een weekje hier op het forum en begonnen met handen te posten en vind het leuk om te discusseren over handen omdat we daar blijkbaar van leren, dus....hier gaan we :)

ik zou zelf 66 niet openen vanuit mp2, wel vanuit co of Button.
      Er zitten hier nog teveel mensen achter je, die kunnen raisen en als ze je callen zit je vaak uit positie tegen hun met een zeer klein paar, veel kaarten zullen hoger dan die van jouw zijn op de flop zodat je niet weet hoe je ervoor staat.

Wanneer ik net als jouw zou openen en ik zou worden gereraised vanaf de button dan komt dit voor mij sterk over, teneerste zit jij in mp2, dus hij ziet je daar lijkt mij niet met alles zomaar raisen, tenzij hij stats van je heeft, maar je zat nog maar net met hem aan tafel, dus dit lijkt me niet.

Je moet wel callen om je set te minen( zo noem je dat toch :f_cool: ) Hij raised je immers maar met 1 dollar.

Nu heb jij je set niet gehit op de flop en BB checkt naar je toe, dit doet hij lijkt mij omdat er een paar op de board ligt.
      Ik denk dat hij hier een over pair heeft. Ik zal hier dus zeker niet betten, maar behind checken om de pot klein te houden.
      Ik zou hem hier uitchecken tot de river en zodra hij bet zou ik folden, tenzij we onze set hitten.

Op de river moet je gewoon checken, want hij gaat je hier met een Aas hoog nu ook zeker callen, aangezien je op de turn gecheckt hebt.

Een beetje langdradig volgens mij, maar vind het leuk om te vertellen hoe ik erover denk :) En hoe ik het zou spelen, graag hoor ik wat jij hier van denkt!

Ga nu kijken wat hij had;)

Groeten,

Rik
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      66 daar openen is iig goed. Iemand 3bet je uit de sb wat iig sterker is dan uit de bb dus je kan daar zeker call12 hanteren en dat krijg je ruim (je krijgt zelfs call20 dus easy call voor setvalue).

Als ze zo een flop checken dan hebben ze erg vaak overcards waarmee ze niet willen cbetten omdat jij wss niet veel gaat folden. Dus dan vind ik het goed dat je daartegen bet ter protectie en met de bedoeling daar een eind aan de hand te maken. Ik maak het wel $2.25 ofzo. Nu kan hij de neiging hebben wat looser te callen

Owja en als hij callt wil je gewoon naar de sd dus uitchecken :)
    • TbagNL
      TbagNL
      Bronze
      @Rik: relaxed dat je reageert en een lange post is alleen maar interessant, daar leren we allemaal van.

Het ligt er inderdaad maar net aan wat voor een speler je bent. Jij bent waarschijnlijk een Tight (en hopelijke agressive ;) ) speler die een strakkere range hanteert in deze positie. Voorheen speelde ik ook op deze manier en nog steeds wanneer ik SNG's speel (met regelmaat) zal ik deze hand in de early stages limpen en later folden of shoven. Als ik deze speler had gekend en hij zou bv. Tight Agressive zijn, dan had hij zijn overpair naar alle waarschijnlijkheid gebet. Dit was nu niet het geval, dus ging ik uit van overcards. Het probleem met het checken op de river is dat ik geen showdown value heb en dus de hand in ieder geval verlies, vandaar dat ik voor de play heb gekozen die je hier verder onderaan zult zien...

@Farmachist: thanks voor je reactie!

Ik dacht inderdaad dus ook dat hij overcards speelde (AQ+). Ik kan me helemaal vinden in je beargumentatie om nog hoger te betten om zo te zorgen dat deze overcards zullen folden. Ik denk dat als ik deze lijn had aangenomen (bv. 2.25 betten), dan zou dit overkomen alsof ik de J represent (AJ bv.). Hieronder mijn line...

River: ($7.2) J (2 players)
      BB bets $2.50, Hero raises to $8.10, BB calls $5.60.

Final Pot: $23.4.
      Results follow:

Hero shows two pairs, jacks and eights(6 6).
      BB shows two pairs, jacks and eights(Q A).

BB wins with two pairs, jacks and eights(Q A).

Hij had inderdaad twee overkaarten. Als ik de lijn van Farmachist had genomen, dan was het zeker waarschijnlijker dat hij zou folden. Als ik wat langer in de game had gezeten had ik me kunnen afstemmen op deze speler en aan hem aanpassen. Tegen een TAG had een turn bet waarschijnlijk wel gewerkt. Al met al kwam deze raise op de river erg bluffy over en ik denk dat dit nog een leak van mij is, omdat ik regelmatig bluf op de river wanneer ik geen showdownvalue heb.

Thanks!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik begrijp wel dat je de river wilt raisen maar je zou er nog van verschieten hoeveel slechte spelers daar nog callen met A high... Je represent ook niet echt een J want anders had je de turn wel gebet. Je kan weinig anders dan folden op de river
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Pf speel ik identiek, flop bet ik 60%-70% pot (dus iets hoger).

Turn is idd een check volgens mij. Als hij de flop heeft gecalled heeft hij toch iets. Zonder stats, plus rekening houdend met het feit dat hij je ge3bet heeft pf, is de kans toch klein dat hij turn fold.

Ik fold de river als hij bet, check behind als hij checkt. River lijkt het interessant om te raisen, maar voor zover je weet kan je ook tegen een monster of tegen een overpair zitten. Bovendien is villain een vis (raise van 0,75 nr 1,75 pf is zeer duidelijk geen speler die dagelijks door de artikels van poker strategy gaat ;) ), dus is bluffen geen goed idee.

Maw, ben het volledig met Farma eens.
    • TbagNL
      TbagNL
      Bronze
      Thnx voor je reply Stef!

Ik kan me ook zeker vinden in dat ´visgebeuren´, die folden inderdaad toch niet.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He TbagNL,

dan post je eens je eerste handje en dan krijg je al gelijk zoveel reacties...:) , op die manier ga je zeker veel leren uit de handen die je post!

Wat betreft de hand:
      66 hier openen is imo standaard fullring. Je hoeft ook niet per se je set te hitten om te winnen. De BB reraist je vervolgens te klein, dus ik call hier ook voor setvalue.

De check op de flop betekent inderdaad zo goed als altijd dat hij overcards heeft, want elk overpair zou hier natuurlijk betten. Je 1/2 pot bet kán voldoende zijn als je ook weet dat hij vaak foldt tegen c-bets (m.a.w. hij legt zijn overcards op de flop weg). Hoe dan ook geef je hem al niet de prijs om zijn overcards te hitten, maar je mag het inderdaad iets groter maken.

Persoonlijk vind ik de turn wel een prima kaart om opnieuw half pot te betten. Je hebt hier in zowat 90% van de gevallen de beste hand. De enige hand die jou nu beat heeft is AJ. We zeiden net al dat hij elk pocket pair zou doorbetten. Enkel 77/55/44 zou hij misschien checken, verder bestaat zijn range enkel uit overcards. Als je hier op de turn opnieuw half pot bet dan foldt hij waarschijnlijk 77 en als hij callt met zijn overcards dan maakt hij opnieuw een fout (in poker geldt: bet als je de beste hand hebt).

Vervolgens kan je de river behind checken.

As played vind ik je checkbehind op de turn ook zeker niet slecht, je kiest hier voor potcontrol...maar het wordt dan wel een guessing game als villain bet op de river (op gelijk welke kaart). Je hebt zwakte getoond op de turn, dus dan moet je bijna wel callen (behalve op A of K op de river).
      Verder vind ik je raise op de river een beetje te enthousiast. Je representeert hier alleen maar een bluf. Zeg nu zelf...een 8 had je gebet op de turn, een J ga je ook betten op de turn en elk overpair of middle pair (bv 99/TT) ga je gewoon callen. Dus ik begrijp heel goed dat villain je hier callt met A-high.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!