Nl5 - A9o pod odds berekenen

• joyark123
      joyark123
      Bronze
      Ik heb vanmorgen de artikelen over pot odds doorgenomen en implied odds. Het tweede moet ik nog late bezinken maar odds & outs denk ik wel te snappen. Ik heb na het pokeren deze hand doorgenomen om te kijken naar odds en outs en ik ben benieuwd of mijn berekeningen kloppen en of ik het goed heb toegpast. Ik heb het hier nog wel zonder discounted outs etc. gedaan, als je de basis maar eerst onder de knie hebt. De hand zelf is gewoon niet goed gespeeld btw.

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1582456
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $5.50
      SB: $2.00
      Hero (BB): $4.99
      UTG: $5.88
      MP: $4.39
      CO: $2.17

Pre Flop: ($0.07) Hero is BB with A :spade: 9 :club:
      1 fold, MP raises to $0.10, 1 fold, BTN calls $0.10, 1 fold, Hero calls $0.05

Flop: ($0.32) Q :heart: T :heart: J :club: (3 players)
      Hero checks, MP bets $0.20, BTN folds, Hero ?

Er valt voor mij een up and down straight draw op de flop, wat acht outs betekent. Er zitten 52 kaarten in het dek, min 5 kaarten voor de voor de kaarten die er al liggen. 52-5=48, van de 48 kaarten helpen 8 me, dat betekent 40:8, wat neer komt op 5:1. Ik moet 0,20 betalen voor een pot van 0,52. 52:20 = 2,5:1, 5:1>2,5:1 dus ik moet folden.

Turn: ($0.72) 6 :club: (2 players)
      Hero checks, MP bets $0.30, Hero ?

Op de turn valt er geen kaart die mij helpt. Nu zijn er nog 39 kaarten die me niet helpen en nog steeds 8 die me wel helpen. 39:8 komt neer op 5:1. Ik moet 0,30 callen en ik kan 1,02 winnen. 1,02:0,30 is ongeveer 3,4:1 is. 5:1>3,4:1 dus ik zou hier weer moeten folden.

River: ($1.32) 7 :heart: (2 players)
      Hero checks, MP checks

River is obv.
  • 7 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      River lijkt mij mooie bluffkaart en dus niet zo obvious, maar probleem is dat je hier heel de tijd uit positie speelt en je implieds dus slecht zijn. Daarom kan je beter de flop c/raisen of idd folden. Dit dan voornamelijk omdat je eigenlijk geen clear outs hebt.

8heb je niet nuts en K zal je nog vaak splitten. Ook heb je nog wel vaak de beste hand met 8 of K :heart: , maar value halen wordt sowieso moeilijk dan
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      PF kan je best folden of squeezen aangezien dit hand erg slecht speelt multiway oop...

As played hebt je een open ender maar je ziet ook niet graag harten komen dus in principe heb je maar 4 clean outs. Kdenk dat je daar wel kunt folden hoor... Als er een K komt krijg je miss geen actie of splitt je gewoon. Je krijgt op de turn wel deftige odds dusja dat kun je wel nog callen
    • ThePenny1
      ThePenny1
      Bronze
      Alleen bij het berekenen van de aantal outs moet je ook rekening houden met de range van je tegenstander want als hij in deze spot bijv hartendraw kan hebben, dan zal iedere harten kaart op de turn (of river) jouw hand, ondanks het feit dat je zelf misschien de straight hebt gehit met bijv een harten 8, je toch een situatie krijgt van way behind. Dus afhankelijk van de range van villain wil je misschien enkele extra kaarten uit het dek verwijderen die hem ook kunnen helpen.
    • ThePenny1
      ThePenny1
      Bronze
      ok Farmarchist zei het eigenlijk al dus me post is enigszins overbodig, moet beter lezen eerst :D
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      gereserveerd voor coaching vanavond
    • joyark123
      joyark123
      Bronze
      Zoals ik al aangaf in mijn post heb ik ook aangegeven om nog geen discounted outs te doen daardoor zal het nog iets anders liggen, maar dat lijkt alleen maar meer op een fold dan.

Jammer genoeg kan ik niet bij de coaching zijn. Ga je wat handen nalopen van op het forum? Denk dat ik het wel ff opneem dan, kan dan helaas geen vragen stellen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      fold fold en fold idd:)
      Wel wil ik eff melden dat je vergeet dat je implied odds hebt als je hit , dus je wel lichtjes tegen je odds in kan callen :)