[180-mans] 2.5 FT vs tighte CL

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 2.5 Tournament, 2500/5000 Blinds 500 Ante (4 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t43171)
      UTG (t92681)
      Hero (Button) (t97976)
      SB (t36172)

Hero's M: 10.31

Preflop: Hero is Button with Q, K
      UTG bets t10000, 3 folds

Total pot: t14500

UTG is een regular en had vanaf het begin van de FT CL maar hij maakte daar vrijwel geen gebruik van en speelde zeer tight. Ook lijkt me dit nooit een slechte fold ivm 2 shorties die beide fish zijn. Aan de andere kant heb ik hier natuurlijk veel FE
  • 12 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      met je read maakt dit het wel moeilijk idd:) . Want ik zou dit normaalk wel shoven omdat je hem makkelijk kunt abusen met je pos en dat hij enkel heel tight kan afcallen.

Maar dunno, denk je dat zen openrange AQ AK JJ+ is? Dan zie ik me dit wel folden.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ik denk iets looser , richting ATs+ AJo+ 99+ maar iig niet veel looser want hij kwam super tight over
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      mja naar wat ik denk moet hij je tight callen omdat het voor zen toernooileven is en het echt gwn zo slecht is om hier shoves loose te gaan callen met de 2 shorties. Dus jij kan echt enorme druk zetten met een shove.

Probleem is ofdat hij dat zelf ook weet:) . Ik denk dat dit een close spot is, maar ben er niet zeker van:) .

Ik zeg shove omdat de spot gwn er zooo profitabel uitziet:D .
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Ik call hier in positie en evalueer op de flop opnieuw. Ik vind het te weak om KQs met 4 man left hier weg te leggen er zitten ook echt nog wel handen in z'n range waar je het wel goed tegen doet, het zullen naar mijn idee echt niet alleen premiums zijn (maargoed, ik heb die note natuurlijk niet he)...

Verder wil je in principe de CL wel uit de weg gaan denk ik, maar daarvoor vind ik KQs een iets te goede hand.
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Probleem is ofdat hij dat zelf ook weet:) . Ik denk dat dit een close spot is, maar ben er niet zeker van:)
      Meeste spelers hebben hier niet echt weet van volgens mij hoor. Wat vinden jullie van mijn bovenstaande suggestie?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timBKR
      Ik call hier in positie en evalueer op de flop opnieuw. Ik vind het te weak om KQs met 4 man left hier weg te leggen er zitten ook echt nog wel handen in z'n range waar je het wel goed tegen doet, het zullen naar mijn idee echt niet alleen premiums zijn (maargoed, ik heb die note natuurlijk niet he)...

Verder wil je in principe de CL wel uit de weg gaan denk ik, maar daarvoor vind ik KQs een iets te goede hand.
      Ik weet niet of het kan, maar dan mag je niet alles opgeven als je mist imo. Maar zal je vaak boards die zijn range missen ai moeten raisen en ik weet niet of je genoeg fe hebt daarvoor.

Als je dit niet van plan bent is callen imo slecht omdat je je echt gaat laten rapen door die speler.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Postflop vind ik mezelf niet heel sterk dus mijd ik dat liever en zeker op dit soort momenten maar het lijkt mij wel een optie
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Postflop vind ik mezelf niet heel sterk dus mijd ik dat liever en zeker op dit soort momenten maar het lijkt mij wel een optie
      Dan zal ik hier meer neigen naar een fold.

Ik snap heel goed dat hij meer moet folden als jij pusht, maar weet hij dat ook?

Typisch een gevalletje pushen is +cEV maar -$EV denk ik... (helemaal met die 2 shorties I guess)...

Correct me if I'm wrong...
    • solartje
      solartje
      Bronze
      shove imo.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik zet mensen echt nauwelijks op zo'n tighte openingsrange, en dat 4 handed? I am pretty shocked. Anything close to AJo+,ATs+,99 zou em echt verbazen al is het al een heel tighte speler. Gaat hij dan echt 88, KQo, JTs folden?

Ik denk dat dit gewoon wel een goeie spot is. Ik denk dat mensen veel te tight spelen in dit soort situaties ($2.5 en 4 handed). Als hij tight speelt ondanks zn chiplead zal hij waarschijnlijk ook heel tight een All In callen. Ook al is het geen nadenkende speler is de kans groot is dat hij de stacksizes analyseert en dus echt niet vaak zal durven callen uit angst om te busten met een grote stack.

Callen preflop lijkt me gewoon nooit goed. Met minder dan 20bb postflop is echt moeilijk en de 2 mensen na je krijgen zon mooie kans om te shoven en die wil je niet echt callen lijkt me. Als je al callt lijkt het me een goed plan om op zowat elk cbet te shoven en te hopen op veel fold equity. Tenzij je hit natuurlijk. :D
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      OK agree, mijn range was inderdaad veel en veel te tight, in principe kan iemand natuurlijk ook gewoon niet van ATC spots af weten en toevallig net geen handen krijgen en als ik daar dan vrolijk mijn range van afleid kan ik dus helemaal fout zitten, in het vervolg shove ik hier gewoon, thanks!
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Wat elias zegt, just shove!