Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL400 JJ 4bet oop against mp3 shove

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ok in deze spot mis ik dus ervaring en dat geeft op zich niet maar wil voortaan wel in dit soort spots weten hoe ik moet spelen. Anders wordt het beetje duur op de lange termijn om in dit soort spots op te zoeken.

MP3 speelt 13-10 met wtsd van 16% flop agg is 2,1 3bet vanaf midden positie 3,8 fold to 4bet 50% over maar 4 situaties. fold to 3bet is 70%.

mijn stats op de tafel zijn tijdens deze sessie aan deze tafel 16-12 met 3bet van 3,6 over 80 handen, fold to 3bet 67%

eerst probleem is dat ik dus 2,9K handen heb op mp3 maar ik alleen mijn stats zie van die sessie aan die tafel (is maar 80 handen). Waar kan ik zien wat voor stats mp3 op mij heeft?

Mp3 maakt een potsize raise wat ik op zich al raar vindt.

Ik besluit een 4bet te maken maar achter denk ik niet na of ik dit voor value doe of als bluf. MP3 snap shoved echt binnen 1 seconde over mijn 4bet heen. Timing tell??? Lijkt mij dat iemand snel shoved met KK+ of zie ik dit verkeerd?

BTN: $387.06 (96.8 bb)
      SB: $409.15 (102.3 bb)
      BB: $750 (187.5 bb)
      UTG+2: $465 (116.3 bb)
      MP1: $400 (100 bb)
      Hero (MP2): $429.90 (107.5 bb)
      MP3: $597.24 (149.3 bb)
      CO: $236.90 (59.2 bb)

Preflop: Hero is MP2 with J J
      2 folds, Hero raises to $14, MP3 raises to $48, 4 folds, Hero raises to $110, MP3 raises to $597.24 and is all-in, Hero folds

Ik zat laatst die video serie getting serious te kijken en hierin werd gezegd dat vanaf JJ het een 4bet ALL IN zou moeten zijn tegen agro 3-4betters.

bij welke vanaf stats wordt JJ een 4bet all in?

Hoe is mijn sizing?, hij 3bet natuurlijk al potsize waardoor ik besluit het gewoon ietsje meer dan 2X te maken. Zit natuurlijk wel OOP dus had misschien groter gemoeten zodat ik shove iets easier kan callen?

Pot odds op zijn shove zijn 164+319/319= 1 to 1.5 dus ik moet minimaal 40% hebben.

denk dat dit zijn range toch wel op max is, AQ en JJ zie ik hem niet zo snel over mijn 4bet heen shoven.

Equity   Winst   Split
      MP2    36.19%  35.98%   0.21% { JdJc }
      MP3    63.81%  63.60%   0.21% { QQ+, AKs, AKo }

als ik hem groter 4bet kom ik er denk ik net aan wel met mijn equity omdat mijn rest stack tov de pot iets kleiner wordt, maar vraag me af of dit verstandig is met een hand als JJ
  • 1 antwoord
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      eerst probleem is dat ik dus 2,9K handen heb op mp3 maar ik alleen mijn stats zie van die sessie aan die tafel (is maar 80 handen). Waar kan ik zien wat voor stats mp3 op mij heeft?

geen idee, kijk altijd alleen naar de stats van mijn sessie... je weet zelf toch ongeveer wat je normale stats zijn? die zal hij ook wel hebben.

Ik besluit een 4bet te maken maar achter denk ik niet na of ik dit voor value doe of als bluf. MP3 snap shoved echt binnen 1 seconde over mijn 4bet heen. Timing tell??? Lijkt mij dat iemand snel shoved met KK+ of zie ik dit verkeerd?

met de stats die je weet kun je 3bet wel callen maar nooit 4betten omdat hij te tight 3bet. hij 5bet shoved alleen met betere handen. maar kunt wel callen omdat er nog wel mindere handen in zijn range zitten, vooral als je 67% fold op 3bet zitten hier wat blufs tussen.

bij welke vanaf stats wordt JJ een 4bet all in?
      dit licht niet zozeer in aan de stats, mp vs mp zullen ze bijna nooit met minder shoven. mp3/co/bu vs blinds kunnen ze dit wel doen en dan kun je callen als veel 3betten/grote 4bet range hebben/weinig folden op 4bets.

Hoe is mijn sizing?, hij 3bet natuurlijk al potsize waardoor ik besluit het gewoon ietsje meer dan 2X te maken. Zit natuurlijk wel OOP dus had misschien groter gemoeten zodat ik shove iets easier kan callen?
      ik heb altijd geleerd dat je nooit meer dan 25% van je stack als 4bet bluf in moet zetten. dus als ik dat hanteer 4bet je iets te groot. kunt makkelijk gewoon naar $100 raisen, hij fold/shoved dezelfde handen. die 10 maakt echt geen verschil.

en de hand zelf, ik zou hem flatten en op laag board 1 x callen. met a of k op het board zou ik meteen folden.