10NL non made hand?

• Tim29876
      Tim29876
      Bronze
      O wijzen,

Van deze twijfel ik voor een volgende keer. Volgens de SSS mag je een non made hand niet spelen, zo meen ik mij achteraf te herinneren. Achteraf praten is niet zo moeilijk. Zeker niet als Sklansky stelt dat het prima is als je de hand niet anders zou hebben gespeeld als je villain's kaarten kent. Villain zou ze misschien anders hebben gespeeld als hij wist wat mijn kaarten waren.

Maar goed, we spelen volgens de SSS dus had ik deze hand moeten folden na de eerste bet van SB?

--
      $0.05/$0.1 No Limit Holdem
      FullTiltPoker
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($1.35)
      UTG+1 ($2.00)
      MP1 ($2.15)
      MP2 ($14.80)
      CO ($4.20)
      BTN ($15.35)
      SB ($4.05)
      Hero ($2.00)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is BB T:heart: 3:heart:
      3 folds, MP2 calls $0.10, 1 fold, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, Hero checks

Flop: Q:heart: A:heart: 9:heart: ($0.40, 4 players)
      SB bets $0.50, Hero goes all-in $1.90, 1 fold, BTN calls $1.90, SB folds

Turn: J:heart: ($4.70, 2 players)

River: K:club: ($4.70, 2 players)

Final Pot: $4.70
      BTN shows: 7:diamond: K:heart:
      Hero shows: T:heart: 3:heart:

BTN wins $4.25 ( won +$2.25 )
      MP2 lost -$0.10
      SB lost -$0.60
      Hero lost -$2.00
  • 6 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Je hebt een T high flush, dus meteen pushen die handel!!
      Als hij een hogere flush heeft geflopt, botte pech, komt zelden voor.

Als hij op een hogere flushdraw zit, dan wil je gewoon geen harten meer zien hier. Maar daarom moet je je hand beschermen en hem laten dokken voor zijn draw.
      Als hij callt krijgt hij de odds niet en is het op de lange termijn profitabel voor jou.

Dus nice hand!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Tim29876,

Waarom heb je hier een non made hand op de flop?
      Je flopt een flush en je kan dus broke gaan hier. We gaan er niet vanuit dat villain een betere flush heeft geflopt, dus je moet hier je hand beschermen.
      Dat doe je door te pushen. Dat villain callt is alleen maar winstgevend voor je op de lange termijn want hij maakt de fout hier.
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Ik zou zelf ook ALL IN zijn gegaan, die gozer heb gewoon vet mazzel dat er een 4e harten valt.. 9 van de 10 x pak je de pot! Volgende keer dus gewoon weer doen!
    • Tim29876
      Tim29876
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Hoi Tim29876,

Waarom heb je hier een non made hand op de flop?
      [...]
      Die bedoel ik in de zin van geen made starting hand uit de SHC. Zoals KJ op de BB en een K29 flop is ook geen 'made hand' is.

Niettemin speel ik dergelijke geflopte flushes voortaan gewoon zoals ik hier deed.

Bedankt allemaal voor de reacties!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      In de SSS geld top pair+ als made hand. een flush is hoger dan top pair en dus heb je hier een made hand. Als je uit freeplay situaties speelt geld de regel dat je minimaal 2 pair nodig hebt voor een made hand. een flush is ook beter dan 2 pair en dus speel je dit gewoon als elke andere made hand.
    • Tim29876
      Tim29876
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      In de SSS geld top pair+ als made hand. een flush is hoger dan top pair en dus heb je hier een made hand. Als je uit freeplay situaties speelt geld de regel dat je minimaal 2 pair nodig hebt voor een made hand. een flush is ook beter dan 2 pair en dus speel je dit gewoon als elke andere made hand.
      Ik heb geheel niet gedacht aan het volgen van de freeplay situatie. Bedankt!