Wie kan me helpen met mijn STATS?

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Beste pokerstrategen,

Sinds twee maanden is deze vis wat serieuzer aan het pokeren. Nu heb ik de silver-status bereikt en heb al toegang tot wat meer content.

Gisteren heb ik voor de grap PokerOfficer gedownload om mijn spel en ook mijn tegenstanders wat te analyseren. Ik word er nog niet veel wijzer van, ik hoop dat jullie me kunnen helpen wat de stats betekenen en of jullie al leaks zien. Het gaat om 3555 handen op PKR.

VPIP 25,5%
      PFR 15,9%
      3 Bet 4,3%
      FT3bet 19,6%
      WTSD 40,1%
      W$SD 58,8%

Wat betekent dit allemaal?
  • 11 antwoorden
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Gat tussen je VPIP en PFR lijkt me zo in eerste instantie te groot. VPIP mag wel iets naar beneden richting de 18ish/17ish. Rest lijkt me wel prima, alhoewel ik van de laatste twee stats niet zoveel verstand heb.

Weet je wel wat alle stats betekenen?
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/others/1780/1/
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Thanx Tim,

Zit er allemaal interessant uit. Dat onderste gedeelte moet ik wel ff een paar x overlezen want dat is op dit moment beetje lastig :f_love:

Maar wat betekent het voor mijn spel ;-) ?
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Dat je iets minder handen moet gaan lopen callen...
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Vanaf <99 pocket pairs limp ik goedkoop in early-stage van SNG toernooien voor setvalue... ook speel ik in late positie SC's. Ik denk dat dit zich wel uitbetaalt..
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Vanaf <99 pocket pairs limp ik goedkoop in early-stage van SNG toernooien voor setvalue... ook speel ik in late positie SC's. Ik denk dat dit zich wel uitbetaalt..
      Zoek maar eens op wat artikelen ;) over stats... bijvoorbeeld hier op PS daar staat wel wat bij. Nu je zilver bent kan je die ook zien. Zie vorige link die ik gepost heb en anders Google eens, er is genoeg over te vinden.

Ik denk niet dat het alleen komt van het inlimpen van die pairs en of SC's callen - daar ontstaat niet een gap van 10% van.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Beste pokerstrategen,

Sinds twee maanden is deze vis wat serieuzer aan het pokeren. Nu heb ik de silver-status bereikt en heb al toegang tot wat meer content.

Gisteren heb ik voor de grap PokerOfficer gedownload om mijn spel en ook mijn tegenstanders wat te analyseren. Ik word er nog niet veel wijzer van, ik hoop dat jullie me kunnen helpen wat de stats betekenen en of jullie al leaks zien. Het gaat om 3555 handen op PKR.

VPIP 25,5%
      PFR 15,9%
      3 Bet 4,3%
      FT3bet 19,6%
      WTSD 40,1%
      W$SD 58,8%

Het hangt ook deels af van de limiet en de pokervariant (SH of FR) die je speelt om te kijken of je stats goed zijn.

Aan de stats te zien ga ik er vanuit dat je SH speelt.
      Het advies wat ik je dan kan geven is:
      VPIP --> 20 tot 22%
      PFR --> ong. 17%
      3bet --> 6% afhankelijk van de limiet (op lage stakes is het misschien profitabel om minder vaak te 3betten dan op hogere stakes)
      WTSD: Ligt veel te hoog bij jou, deze hoort tussen 20 en 30% te liggen.

Wat ik uit jou stats kan concluderen is dat je preflop iets te loose opent en te vaak een raise callt. Daarnaast uit je WTSD valt op te maken dat je post flop weak/passive bent. Hier zou je dus meer naar een TAG stijl moeten gaan, door minder te callen en vaker met de nuts te betten/raisen. Daarnaast kun je ook wat bluf (check) raises in je spel implementeren.

Verder mis ik nog wel een aantal stats om een volledig beeld van je spel te krijgen. Onderstaande stats zou je dus nog kunnen vermelden:
      4bet %
      openingsrange percentages per positie.
      Aggr factor
      Aggr frenquency op flop/turn/river.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Meer gegevens kan ik niet uit PokerOfficer toveren. In het optie-menu geeft ie wel aan dat ik die stats er blijkbaar zijn, maar als ik ze aanvink en de hand-historie dan bekijk, dan vind ik niet meer stats.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Vanaf <99 pocket pairs limp ik goedkoop in early-stage van SNG toernooien voor setvalue...
      De bovenstaande tips gelden voornamelijk voor full-ring en 6-max cashgames. In SNGs gaan je statistieken behoorlijk naar boven toe vertekend worden door de latere fazes die shorthanded zijn en waar je zelf heel veel in de pot zult zitten.
      Voor SNGs is het dan ook beter van verschillende statistieken bij te houden naarmate je met minder volk over blijft. Bvb stats voor 10-7 man, stats voor 6-4 man en stats voor 3/2 man.
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Beste pokerstrategen,

...

Je speelt dus blijkbaar SNG's? Indien dit het geval is, gaat men niet veel kunnen afleiden uit jouw stats. Aangezien je in de beginfase erg tight moet spelen en als de blinds hoger worden, steeds looser moet beginnen pushen.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Yeah i know.... ach ja: ik ben er eerlijk gezegd nog niet zo weg van op de micro's. Ik zit een avondje beetje naar de stats te kijken, maar het leidt me een beetje af van mijn eigen spel... Volgens mij is er geen hond die bij de t/m $3,5 toernooien naar de stats van een ander ziet te kijken. Ook al ben je megatight en fold je 95% en bet je 1x met niets... je wordt gecalled :P people show you no respect..

Enfin.... het zal bij hogere limieten zich (denk ik) wel lonen omdat er steeds minder vissen zijn.