$ to €

• ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      titel spreekt voor zich eigenlijk maar zal het toch beetje uitleggen.

heb van een vriendin uit amerika een redelijke som $ gekregen.

nu was mijn vraag aan jullie of er zich hier iemand bezig houd met wanneer de euro omhoog gaat enzo...

zou ik ermee nu naar de bank gaan? of nog een tijdje wachten?

als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
  • 19 antwoorden
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ik zou maar even wachten ik als jou was:

Euro naar laagste punt sinds september 2010
      Laatste update: 5 januari 2012 11:52 info

AMSTERDAM - De zorgen over de financiële toekomst van Zuid-Europa oefenden donderdag opnieuw druk uit op de waarde van de euro.

Die bereikte met 1,2829 dollar het laagste niveau ten opzichte van de dollar sinds 14 september 2010.
      De euro daalde onder meer door de waarschuwing van de nieuwe Spaanse minister van Economische Zaken, Luis de Guindos, dat Spaanse banken nog eens 50 miljard euro moeten reserveren voor verliezen op slechte vastgoedbeleggingen.
      Griekenland
      Daarnaast waarschuwde de Griekse premier Lucas Papademos woensdagavond dat Griekenland in maart niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen als de vakbonden niet instemmen met loonsverlagingen.
      De waarde van de euro kroop aan het einde van de ochtend iets op, tot 1,2850 dollar, nadat Frankrijk erin was geslaagd voor 8 miljard euro aan nieuwe langlopende staatsobligaties te verkopen.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Wachten, ik zou alleen als je een bepaald bedrag nu perse nodig hebt dat omwisselen, maar zeker niet alles. Het gaat gewoon niet goed met de euro imo. Tevens heeft de usd meer kans om minder in waarde te verminderen dan de euro.

Ja kan obv ook yen kopen o.d. ;)
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      Wachten, ik zou alleen als je een bepaald bedrag nu perse nodig hebt dat omwisselen, maar zeker niet alles. Het gaat gewoon niet goed met de euro imo. Tevens heeft de usd meer kans om minder in waarde te verminderen dan de euro.

Ja kan obv ook yen kopen o.d. ;)
      Ik denk juist dat een daling van de Euro wel goed is (voor de economie dan). Want: we hebben als EU-landen allemaal begrotingstekorten.

Een goedkopere € betekent meer export, minder begrotingstekort en meer vertrouwen in economie!

Ik maak me geen zorgen.... tenzij je een dure vakantie wilt plannen en die gaat betalen in eurie :P

Nee... $ ff laten staan alhoewel de VS ook torenhoge schulden heeft... maar goed China heeft daar weer zoveel belang bij dus hou ze maar :)
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      De verwachting voor 2012 is dat de Euro zelfs nog gaat zakken en zich stabiliseert rond de 1,25. Heb dit ergens gelezen omdat ik ook aandelen in $ heb. Maar hoever dit te voorspellen is weet natuurlijk niemand. Maar dat de Euro op korte termijn niet veel zal stijgen is wel aannemelijk gezien de problemen in zuid-Europa.
    • ricos222
      ricos222
      Bronze
      Voor het wisselen is het juist beter dat de euro laag staat ten opzichte van de dollar. Je krijgt dan immers meer euries voor de dollars. Gaat de euro stijgen dan krijg je minder euries voor de dollars. Dus het is verstandig om te wachten tot de euro het laagste punt bereikt.
    • Timmaywin
      Timmaywin
      Bronze
      Uit je verhaal begrijp ik dat je het geld contant hebt gekregen, aangezien je het over inwisselen bij de bank hebt.

De waarde van de dollar ten opzichte van de euro kun je zien in deze KOERSGRAFIEK

Zoals al aangegeven, staat de euro momenteel laag, dus is het een goede tijd om je dollars om te wisselen! (je kan natuurlijk wachten tot hij verder daalt)

Maar het ligt er ook een beetje aan wat je ermee van plan bent, je kunt namelijk ook een dollar rekening openen bij een bank bijvoorbeeld.
    • ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      oke bedankt iedereen uit de reacties.

ik moet gewoon veel gaan reizen tussen amerika en europa.
      hier kan je 1€ wisselen tegen $1.30 ik zeg maar een rond getal.
      en in amerika is het $1.80 a $1.90 voor €1.
      voor mensen met veel geld daar kan je winst op maken ze.
      je euros daar wisselen voor $ en ze hier terug komen wisselen in € :D

dat van de prijzen komt van die vriendin die haar geld gewisseld had in amerika voor ze naar belgie kwam $ to €.
      wat ze dus beter niet had gedaan :P
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Oorspronkelijk gepost door ThPokerDog
      Nope :)
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Lol [x] misverstand van mijn kant. Obv als je nu $$ hebt kan je beter wisselen, je moet naar de dol/eur kijken niet naar eur/dol, die staat nu op 0,782 wat gewoon goed is.
    • ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robinripper
      Nope :)
      zij woont in denver. ik zou niet weten waarom ze daarover zou gaan liegen.
      jij kan mss zeggen van nope, maar zij heeft et wel gedaan tegen die wisselkoers.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Lol is ze opgelicht ofzo dan?

1,28$ is ongeveer 1 euro op het moment
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze

Dit was de EUR/USD koersontwikkeling van de afgelopen vijf jaar. Als je het zo bekijkt is het nu inderdaad wel een goed moment om je dollars terug in euro's te wisselen. Het probleem is nu beetje het 'blinde en de lamme' principe, waarbij beide valuta's relatief tarded zijn.

Compared to andere sterk geachtte valuta zoals de zwitserse frank, canadese/austalische dollar of Noorse kroon, zie je dat zowel de dollar als de euro in waarde verminderen.

Ik weet niet om wat voor een bedrag het gaat maar als dit een redelijk bedrag is zou ik het omruilen in canadese/austalische dollars en noorse kronen.

*Zwitserse frank is nu ook wel handig vanaf te blijven sinds de koppeling aan de euro.
    • ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BadassBart

dat is hier in belgië ;)
      zoals ik al zei, zij heeft het in amerika gedaan en ik begrijp het zelf niet.
      maar het is nu eenmaal zo :)
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      lol dat is wel erg krom zeg.. kan je even aan haar vragen of ze voor mij 1k eur kan omwisselen in 1.9k$?
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      En de mijne? Krijg je $100 (€55) gratis van me als 't lukt.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      En de mijne? Krijg je $100 (€55) gratis van me als 't lukt.
      lol
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Same for me ;) :D

He maar even zonder gekheid, wisselkoersen zijn over de hele wereld hetzelfde. Dus als het hier 1.28$ / euro is, is dat in Amerika ook zo.
    • robinripper
      robinripper
      Black

dat is hier in belgië ;)
      zoals ik al zei, zij heeft het in amerika gedaan en ik begrijp het zelf niet.
      maar het is nu eenmaal zo :)
      [ ] true
      [x] verkeerd onthouden
      [x] wish it was true ;(
    • ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      Same for me ;) :D

He maar even zonder gekheid, wisselkoersen zijn over de hele wereld hetzelfde. Dus als het hier 1.28$ / euro is, is dat in Amerika ook zo.
      dan heeft de bank haar gewoon in het zak gezet.
      zij heeft tegen die wisselkoers gewisseld dus ja niets aan te doen.
      ik ga hier ook niet om liegen! anders kom ik niet naar het forum om een beetje zielig te doen he. (zogezegd liegen)
      maar ja, bedankt iedereen om de reacties :D