[9 man] 3$ AQ vs min3bet

• DodoBrabbel
      DodoBrabbel
      Bronze
      Villain min3bet wat ik als een sterke hand beschouw, er callt nog een andere vis mee. Ik besluit te callen vanwege de pot odds, het plan is een A te hitten, en dan hopen dat villain geen AK heeft.

Ik denk dat AQ het over het algemeen niet goed doet tegen villains raise dus ik zat sterk te overwegen preflop al te folden. comments?

PartyGaming - $2.70+$0.30|50/100 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG+1: 1,910.00
      MP: 1,730.00
      MP+1: 1,845.00
      CO: 4,390.00
      BTN: 2,830.00
      SB: 2,410.00
      BB: 1,370.00
      Hero (UTG): 3,515.00

SB posts SB 50.00, BB posts BB 100.00

Pre Flop: (150.00) Hero has Q:spade: A:heart:

Hero raises to 300.00, fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to 500.00, BB calls 400.00, Hero calls 200.00

Flop: (1500.00, 3 players) 9:spade: 7:diamond: 3:diamond:
      SB checks, BB bets 870.00 and is all-in, fold, fold

BB wins 1,500.00
  • 15 antwoorden
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Prima imo... Folden preflop kan, maar je.krijgt wel odds.. wil je allin geraken op een flop moet je bijna al 2 pair of beter hebben omdat villains min3bet range jou idd wel hard crusht...
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door timBKRwil je allin geraken op een flop moet je bijna al 2 pair of beter hebben omdat villains min3bet range jou idd wel hard crusht...
      +1. Ik fold dit gewoon (weliswaar met tegenzin) na zijn 3bet.
      Ik zou ook iets kleiner openen, naar 240 of zo, omdat de blinds toch al vrij hoog zijn tov iedereens stack.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ben het eens met de rest, zeker op de micro's ben ik vaak banger voor een minraise (heel vaak zie je dan KK+) dan voor een normale 3bet size.

Waarschijnlijk had wel hetzelfde gespeeld omdat je eigenlijk te goede odds krijgt om tegen zon minraise te folden. Echter zal je op een Axx/Qxx flop een heel lastige beslissing krijgen, daarom zou een fold preflop waarschijnlijk beter zijn.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ik call gewoon en als ik hit ga ik broke. Dit doen tegenstanders met een veel wijdere range dan KK+ is mijn ervaring. Folden kan alleen met een zeer specifieke read op AA. Tegen KK heb je de odds en op een A op de flop kun je wel broke gaan want er is nog slechts een combo voor AA over dan. Tegen AK zitten is gewoon cooler. Ook op een Q high board ga ik trouwens happy broke folden is geen optie met zulke ondiepe stacksizes. O size preflop iets kleiner;-)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      Ik call gewoon en als ik hit ga ik broke. Dit doen tegenstanders met een veel wijdere range dan KK+ is mijn ervaring. Folden kan alleen met een zeer specifieke read op AA. Tegen KK heb je de odds en op een A op de flop kun je wel broke gaan want er is nog slechts een combo voor AA over dan. Tegen AK zitten is gewoon cooler. Ook op een Q high board ga ik trouwens happy broke folden is geen optie met zulke ondiepe stacksizes. O size preflop iets kleiner;-)
      met welke range denk jij dat hij min-3bet dan? ik zie hem namelijk echt niet KQ min-3betten bijvoorbeeld.

Naar mijn persoonlijke ervaring is de lichste range die ik hem hier zo geven qq+, AK. Dat alles crusht je voledig. Ik verwacht dat als hij JJ heeft dat hij gewoon flatcalled.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Allereerst zoals gezegd kleiner openen denk dat 2.5x ideaal is zo ver utg (latere posities doe ik eerder 2 tot 2.25x).

Na de 3bet krijg je inderdaad mooie odds en je kan in positie spelen, maar denk dat de hamvraag gewoon is tegen welke range je hier zit, want als je hier al dominated bent, dan zul je wel een zeer mooie flop mogen hitten.

We weten niets van de spelers, dus denk dat het wat moeilijk is om dat hier uit te vinden. Wel zien we dat:
      1/ de bb voor meer dan 1/3 van zijn stack callt -> lijkt me fish
      2/ de sb niet altijd c-bet zoals hier, en dus niet enkel QQ+ oid speelt.

Stelling 2 is wel gevaarlijk, want mogelijk speelt hij toch QQ+,AK en c/f hij 3-way zijn AK gewoon..

Denk dat hij hier dus wel wat wijder min3bet waardoor je A vaak live is en een Q je ook een goede kans geeft op de pot.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      @ Copy

Welke min 3bet range ga jij hier dan van uit? Ben ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar :baby:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Precieze range opstellen is moeilijk, maar denk dat mindere spelers wel eens iets in de aard van: AJo+, ATs+, KQ, 99+ durven 3-betten.

In feite kan je op een min3bet unkwon eig weinig zeggen, maar ga er vanuit dat het geen topspeler is omdat hij ook al min3bet met die stacks. ^^
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      met welke range denk jij dat hij min-3bet dan? ik zie hem namelijk echt niet KQ min-3betten bijvoorbeeld.

Naar mijn persoonlijke ervaring is de lichste range die ik hem hier zo geven qq+, AK. Dat alles crusht je voledig. Ik verwacht dat als hij JJ heeft dat hij gewoon flatcalled.
      Ik weet niet welke range hij hier speelt, want ik heb geen read op het spel van villain. Ik zie mensen A2s zo spelen of KJo. Aan tafel heb je een idee over of iemand een loose player is of niet, nu niet dus zijn range is lastig inschatten. Wel begaat hij hij sowieso een fout cEV-wise als zijn range QQ+ en AK is, ook als de BB niet callt dus erg goed is hij in dat geval sowieso niet. Je moet dan namelijk (zonder dat BB callt) 2 callen voor pot van 11. Je hebt tegen de range QQ+ en AK 24,42 procent equity dus is het een call. Daarnaast heb je nog een positioneel voordeel.

De situatie is natuurlijk anders want de BB callt. Laten we hem een 10% range gevev (77+, AJo+, KQo, A9s+, KTs+, QTs+). Dan het je 17,89% terwijl je 200 moet callen voor 1500. Het is dus qua cEV nooit een fold hier. Daarnaast heb je ook nog eens positie dus als je de flop mist kun je easy van je hand af. Natuurlijk kan je bij een hit alsnog behind zijn, maar angst is hier gewoon een slechte raadgever wat mij betreft, als je hier gaat folden kun je er beter mee stoppen ;)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Prima uitleg Jan, hier kan ik zelf ook wat mee namelijk (terwijl het niet eens mijn hand is!) bedankt :)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      @JanJB, je equityberekening is altijd van pre>river. Je zou in feit de kans moeten berekenen dat je toppair hit/draws oid op de flop. Want je zal niet verder spelen als je flop volledig mist.

Als je tegen QQ,AK zit, dan is een call wel gevaarlijk toch?
      Hit je Q, dan beat je enkel AK, hit je A, dan beat je enkel QQ/KK, maar block je ook AA en AK. Dan zal je dan ook nog niet eens veel afbetaald krijgen door hun niet overpair..
    • DodoBrabbel
      DodoBrabbel
      Bronze
      @Jan: Als je HU komt tegen die min3bet, hoe wil je dat postflop winstgevend spelen tegen JJ+ en AK(Groter wordt de range niet lijkt me)? Ik heb even wat berekend en kom echt niet op meer dan breakeven, en dan ga ik ervanuit dat villain altijd cbet op een A-high board.

Met die shortstack erbij wordt het postflop weldegelijk profitabel.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Daar heb je een punt inderdaad. Maar ik denk gewoon niet dat je hier kunt folden met deze odds. Moet je wel een heel zieke read hebben. Ik denk dat de aanname over de range van SB namelijk meestal niet correct zal zijn zoals al paar keer aangegeven. Tel daarbij de odds en je positie op en het is denk ik gewoon easy call.

Overigens geldt het van de equity andersom ook, stel hij heeft KK dan is het ook zijn equity tot de river, je kunt A floppen en hij K riveren. Eigenlijk krijg je alleen tegen AA niet de equity needed.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel
      @Jan: Als je HU komt tegen die min3bet, hoe wil je dat postflop winstgevend spelen tegen JJ+ en AK(Groter wordt de range niet lijkt me)? Ik heb even wat berekend en kom echt niet op meer dan breakeven, en dan ga ik ervanuit dat villain altijd cbet op een A-high board.

Met die shortstack erbij wordt het postflop weldegelijk profitabel.
      En op een A-high of Q-high board gaan we wat mij betreft gewoon broke. Je moet hier wel een zeer specifieke read hebben om te folden pre. Zo weet ik van een reg dat er 1 hand is die hij UTG altijd limpraise speelt: AA. KK niet en AK ook niet. Zo heb ik daarom een keer succesvol KK weggelegd preflop tegen zijn limpraise, een ander callde wel en liep inderdaad tegen AA aan. Maar als je niet zo'n read hebt dan vind ik de rangeaanname echt te tight. Zoals ik aangeef heb ik dit soort dingen al met zoveel handen gezien.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Prima gespeeld, alles ook al gezegd itt.

Sorry voor late beoordeling.