NL10, BU raised, HERO K10 SB

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Benieuwd of jullie de volgende hand gespeeld hadden en zoja of jullie hem net zo gespeeld hadden?

Ik zit in de SB en BU open-raised naar $0,30.
      Ik heb op dit moment nog geen stats van BU, maar vind een open-raise van 3BB vanuit BU groot, lijkt mij op een steal.
      Hij kan dit hier met heel veel handen doen lijkt mij.
      Daarom besluit ik te callen met K10o, geen sterke hand uit positie na een raise, maar verdedigbaar lijkt mij vanuit een open-raise van BU.

Ook BB called achter mij, welke natuurlijk de odds krijgt om te callen nu en een monster te hitten, deze heeft een hele wijde range voor mij, aangezien hij niet reraised.

Op de flop komen nu 2 ruiten K J en een klaver 5.

Ik hit hier toppair en besluit hier te gaan checken-raisen, aangezien er 2 ruitenkaarten op het board liggen. Het liefst pak ik hier de pot gelijk op de flop op.

BU called mij hier, ik verwacht dat hij hier een Straight draw of een flush draw heeft aangezien hij niet reraised. Op de turn besluit ik na een kaart die niets veranderd in mij ogen nog een keer redelijk groot te betten om het voor alle draws nu duur te maken en ze niet de odds te geven om te callen.

Hij fold vervolgens. :f_cool:

voelde me niet heel comfortabel om zo vanuit de SB te spelen na een raise. Zou hem normaal denk ik ook niet spelen, daar ik ook vaak KQ, AK tegen kan komen na een raise. Jullie?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,04
      BB:
      $10,54
      BU:
      $4,25

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:heart: , T:diamond:
      4 folds, BU raises to $0,30, Hero calls $0,25, BB calls $0,20.

Flop: ($0,90) K:diamond: , J:diamond: , 5:club: (3 players)
      Hero checks, BB checks, BU bets $0,5, Hero raises to $1,25, BB folds, BU calls $0,75.

Turn: ($3,40) 2:heart: (2 players)
      Hero bets $2,35, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $3,40
  • 6 antwoorden
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Had zelf persoonlijk de flop als eerste uitgebet na ong 0,7
      Op een call vervolgens turn weer gebet.
      Op een raise neig ik nog na een call om te zien wat de turn brengt, bij een blank weer een bet.
      Als die dan nog weer called dan is het denk ik voor mij wel check fold.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Denk dat je hier door te betten niet weet waar je staat, een beetje betten in the dark lijkt me dat. En slechtere handen ga ik hier geen value meer van krijgen, deze zullen dan gelijk folden.

Hij heeft al initiatief dus ik laat hem betten en raise zijn bet, zo haal ik toch value uit deze hand wanneer hij na mijn raise fold.
      Vervolgens neem ik het initiatief over door te betten op de turn.

Wanneer hij mij hier called, ga ik ook voor de check/fold.

benieuwd naar wat de handjudge hierover te zeggen heeft, zal me bij jouw oplossing toch niet comfortabel voelen, uit positie.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Zal wss wel 3bet preflop zijn haha,
      Voel me namelijk ook niet zo fijn met wat ik daar zou doen.
      Vind dit idd ook vrij irritante spots :D
    • TbagNL
      TbagNL
      Bronze
      Een raise van 3bb vanuit de BU lijkt mij vrij standaard, zeker ook vanuit die positie. Sommige raisen hoog met ´steal handen´, waar andere raisen met monster handen om de pot te spekken.

Als ik vanuit de SB zou spelen, zou ik in veel gevallen re-raisen. Dit zorgt ervoor dat je ten eerste de BB minder goede odds geeft en ten tweede komt dit voor zowel de BB als de BU sterk over. Hierdoor kun je hun range nauwkeuriger bepalen. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je bekijkt vanuit waar de opening komt en je re-raising/calling range daarop aanpast.

Vervolgens zou ik op dit board ongeveer 75% pot uitbetten (als jij de preflop lead zou hebben, dus bij een re-raise), ander zou een flinke check-raise ook een mogelijkheid zijn. Wanneer deze gecalled wordt kun je zijn range nog beter inschatten. Zijn blufs zullen waarschijnlijk allemaal weg gaan of waarschijnlijk niet eens de re-raise gecalled hebben preflop. Wat er dus overblijft zijn misschien de flushdraws en straightdraws (de ene callt, de ander fold vanwege de odds), K's die jouw hand domineren of als je geluk hebt een K die een bange call zou maken, Jx in bepaalde gevallen of een paartje.

Het lijkt mij dat de sterke handen, zoals bv. AK/set zullen raisen vanwege het drawgevoelig board. Na een call wordt het op de turn lastig, maar ik zou neigen naar een check-fold. Dit omdat slechte handen je waarschijnlijk niet zullen callen en omdat je in deze spot waarschijnlijk niet gebluft wordt vanwege de kracht die je gedurende de hand getoond hebt.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      K10 wil je imo niet OOP spelen, dus als je denkt dat BU stealt, moet je hier 3betten zoals Tbag aangeeft.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Rikvlierhuis,

de 3BB openraise vanaf de BU is inderdaad standaard hoor, dus je kan daar echt niet zomaar veronderstellen dat de BU enkel aan het stealen is.

Ik wil je wel aanraden dit soort handen niet te flatten OOP. Waarom? Je zal eigenlijk bijna nooit goed hitten. Als je een K hit ben je vaak gedomineerd als je actie krijgt, en als je een T hit heb je vaak geen top pair. Je geeft ook zelf aan dat je vaak AK/KQ of KJ zal zien als je actie krijgt. ;)

Wat je hier kán doen is klein 3betten (de BU is maar half stack), maar een fold is hier ook zeker niet fout. Vooral omdat je nog geen sample hebt op de BU. Als je zou 3betten heb je initatief en zal je vaak de pot oppikken met een c-bet.

Dus eigenlijk...as played wil ik liever niet te veel ingaan op de line, omdat je al een verkeerde uitgangssituatie hebt. Wel wil ik nog even opmerken dat je check/raise véél te klein is, de Bu moet nu 0.75 betalen voor een pot van 2.65. Dat is op zich al een mooie prijs voor zijn draws.