de zoveelste kickout

• bandera92
      bandera92
      Basic
      Ik speel al een 2-tal jaar tournaments op pokerstars en vroeger ook fulltilt; maar het lukt me maar nooit om de final table te halen. Voor 30 à 40% wel mijn eigen fout, maar voor de rest bad beats. De laatste tijd is het egt wel moeilijk om te cashen.

Een voorbeeld van die 60 à 70% bad beats.
      een stack boven het gemiddelde en ik had K :heart: 7 :club: op de BB
      flop J :diamond: 3 :club: K :diamond:
      mijn tegenstander raiset helft van me stack (hij was bijna altijd aan het bluffen dus dacht ik van een set gaat hij niet hebben, maar een king misschien wel, maar dan zou ik een kicker probleem hebben)
      Ik besloot om mee te gaan (alhoewel hij mij 30% van mijn stack kostte)
      mijn tegenstander had J :heart: 7 :spade:
      wat komt er op de turn? Jawel, een J :club: en de river een 2 :spade:

In datzelfde tournament, de blinds worden groter en groter. Ik heb minder dan 12 BB en ga all in (middel position) met A :diamond: K :spade:
      Ik word gecalled met A :heart: J :spade:
      Op de flop kwam er al een J :club: dus alweer uitgeschakeld.

En zo is het dus de hele tijd hé
  • 19 antwoorden
    • snizzel99
      snizzel99
      Bronze
      die eerste hand vind ik nou niet echt een hand om te spelen als hij je halve stack raised... en tweede hand is puur pech maar je had er nog in kunnen zitten als je die eerste hand niet had gespeeld :)
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bandera92
      Voor 30 à 40% wel mijn eigen fout
      Ik denk wel wat meer eerlijk gezegd. :D En Met AK verlies je ongeveer 1/4 tegen AJ dus leer er mee leven zou ik zeggen.
    • gemster
      gemster
      Bronze
      Shit happens =]
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door gemster
      Shit happens =]
      Dat is basically it ja, gister ook m'n beste poker gespeeld, maar dan verlies je met KK tegen 77 en daarna nog eens en daarna nog eens :rage:

Ik denk dat als pokerspelers hun linkertestikel konden doneren om zo altijd met de beste hand te kunnen winnen het gewoon nog zouden doen ook :coolface:
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Ik speel al een 2-tal jaar tournaments op pokerstars en vroeger ook fulltilt; maar het lukt me maar nooit om de final table te halen. Voor 30 à 40% wel mijn eigen fout, maar voor de rest bad beats. De laatste tijd is het egt wel moeilijk om te cashen.
      Hoeveel tornooien heb je in totaal zoal gespeeld ? Zelfs pros kunnen gerust 500 tornooien na mekaar spelen zonder 1 final table te halen.

Om een final table te halen, zeker met de grote playerfields op Stars, heb je sowieso gewoon een heel grote portie geluk nodig. Gegarandeerd ga je verschillende coinflips hebben voor je tournament life en/of chiplead en een een flip is per definitie geluk. Bovendien moet je ook geluk hebben met de situaties aan tafel. Lees eens Harrington On Hold'Em, die begint met een WSOP hand die illustreert tot in welke kleine details de geluksfactor meespeelt (wat ook direct illustreert welke bs de $EV graph whines zijn).

Als je zelf al zegt dat het voor 30% je eigen fout is, dan is dat hetgeen je moet op focussen, niet de bad beats. De geluksfactor heeft niemand onder controle, de fouten daarentegen wel.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111

Ik denk dat als pokerspelers hun linkertestikel konden doneren om zo altijd met de beste hand te kunnen winnen het gewoon nog zouden doen ook :coolface:

Nou.....nee geef me dan maar wat 75/25 handen die ik verlies...50% van de nuts is ook niet alles :D
    • Gildo0
      Gildo0
      Bronze
      hello variance
    • bandera92
      bandera92
      Basic
      ja, idd, akkoord, de eerste hand was niet egt een uitblinker, maar het is een voorbeeld, ik bedoel meestal is het een hogere pair die ik in mijn handen heb en mijn tegenstander hit meestal trips (op de river is een klassieker).
    • bandera92
      bandera92
      Basic
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Hoeveel tornooien heb je in totaal zoal gespeeld ? Zelfs pros kunnen gerust 500 tornooien na mekaar spelen zonder 1 final table te halen.

Om een final table te halen, zeker met de grote playerfields op Stars, heb je sowieso gewoon een heel grote portie geluk nodig. Gegarandeerd ga je verschillende coinflips hebben voor je tournament life en/of chiplead en een een flip is per definitie geluk. Bovendien moet je ook geluk hebben met de situaties aan tafel. Lees eens Harrington On Hold'Em, die begint met een WSOP hand die illustreert tot in welke kleine details de geluksfactor meespeelt (wat ook direct illustreert welke bs de $EV graph whines zijn).

Als je zelf al zegt dat het voor 30% je eigen fout is, dan is dat hetgeen je moet op focussen, niet de bad beats. De geluksfactor heeft niemand onder controle, de fouten daarentegen wel.
      Heb al Ace on the river gelezen van Barry Greenstein en Super System van Doyle Brunson, maar heb er niet egt iets van bijgeleerd. De dingen die in het boek staan zijn de spelregels en een strategie die nogal te vaag is.
      De odds kunje ook op het internet vinden. En voor de rest vertellen de pro's een eigen verhaal hoe ze zo hoog geraakt zijn.

Dan Harrington wil ik wel lezen, ik hoop dat het de moeite is.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Nou.....nee geef me dan maar wat 75/25 handen die ik verlies...50% van de nuts is ook niet alles

:) :) :)
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111

Nou.....nee geef me dan maar wat 75/25 handen die ik verlies...50% van de nuts is ook niet alles :D
      ghighi :D
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      HOH is een must als beginnende MTT speler. Eens je wat meer kennis/ervaring hebt is Kill Everyone een must-read.
    • bandera92
      bandera92
      Basic
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      HOH is een must als beginnende MTT speler. Eens je wat meer kennis/ervaring hebt is Kill Everyone een must-read.
      Die kill everyone ziet er goed uit, ik ga hem eens lezen na de examens =)
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      russians & spanish guys S%CK!!! :D
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rogervieri
      russians & spanish guys--->Amnesia85 Excluded S%CK!!! :D
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      Oorspronkelijk gepost door rogervieri
      russians & spanish guys--->Amnesia85 Excluded S%CK!!! :D
      ofcourse :P
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      BB&V ^^.
    • XiroN69
      XiroN69
      Bronze
      Ik kwam hier om ook te klagen :D toen ik dit zag, dacht ik het hier maar te posten.

grote toernooien gespeeld : 673
      average buyin: $7
      average ROI : -55%
      Totale winst : -$2,839
      ( duidelijk dat ik ook geen FT heb gehaald hierbij .... )

Nu zat ik juist in een 5 $ mtt en er waren nog 10 mensen over (van 2500)

HERO AA raise,
      jhondemongool re raise allin met AQ
      HERO: CALL !
      flop: Q 4 7 J Q

eruit .... voor de zoveelste keer .... ik kan wel janken hiervan :p
      ik kon deze FT echt wel gebruiken .... maar neen hoor :) ik heb het geluk niet in mijn leven dat ik in bijna 700 games eens zou cashen ...
      WEL al meer als 30 keer bij de laatste 30 mensen geraakt,
      maar dan heb ik hetzelfde verhaal als jou ... met de beste hand eruit gaan :)
      variance you can suck my c*** !!!
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      If u can't say who's the fish....